Δημοτικά σχολεία: Τι οδήγησε στην απόφαση να ανοίξουν την 1η Ιουνίου -Σήμερα οι ανακοινώσεις

Σήμερα θα γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων, των νηπιαγωγείων και των βρεφονηπιακών σταθμών, που θα λειτουργήσουν ξανά την 1η 

Σήμερα θα γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων, των νηπιαγωγείων και των βρεφονηπιακών σταθμών, που θα λειτουργήσουν ξανά την 1η Ιουνίου. Υπενθυμίζεται, ότι στις 11 Μαΐου επέστρεψαν στις σχολικές αίθουσες οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου και στις 18 Μαΐου οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου και των Γυμνασίων. Σύμφωνα με πληροφορίες και για τους μαθητές νηπιαγωγείων και δημοτικών θα ακολουθηθεί το μοντέλο με 15 άτομα ανά τάξη. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας η λειτουργία των δημοτικών σχολείων θα διαρκέσει έως τις 30 Ιουνίου.

Την απόφαση για την επιστροφή των μαθητών στα δημοτικά σχολεία, έκανε χθες γνωστή ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας και σήμερα στη 1 το μεσημέρι, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως και ο Υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος θα δώσουν λεπτομέρειες σχετικά με την επαναλειτουργία των ανωτέρω σχολικών δομών.

Ο κ. Πέτσας ανακοίνωσε χθες πως ανοίγουν και πάλι από την 1η Ιουνίου τα δημοτικά σχολεία, τα νηπιαγωγεία, οι παιδικοί και βρεφικοί σταθμοί, καθώς και οι εκπαιδευτικές μονάδες ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων. Η εισήγηση των επιστημόνων για το άνοιγμα των σχολικών μονάδων ήταν θετική, καθώς η εξέλιξη της πανδημίας εξελίσσεται ομαλά, όπως τόνισε εξάλλου χθες, ο Νίκος Χαρδαλιάς.

«Η φάση του ανοίγματος για δημοτικά σχολεία, νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς εξελίσσεται ομαλά. Οι συστάσεις τηρούνται, έτσι πρέπει να συνεχίσουμε. Η εμπειρία από τα γυμνάσια και τα Λύκεια είναι θετική», είπε ο κ. Χαρδαλιάς.

Στο άνοιγμα των δημοτικών σχολείων είχε αναφερθεί άλλωστε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη τηλεδιάσκεψη που είχε με εκπαιδευτικούς για την εκπαιδευτική τηλεόραση την Παρασκευή στην οποία ανέφερε: «Γνωρίζετε πολύ καλά, ότι δεν υπάρχει υποκατάστατο για το παιδί στην τάξη, γι’ αυτό και σταδιακά έχουμε δρομολογήσει την επιστροφή στα σχολεία, τώρα που επιδημιολογικά οι ειδικοί μας επιτρέπουν να το κάνουμε, αλλά πάραυτα μάθαμε πολλά πράγματα κατά τη διάρκεια της κρίσης και για τη σημασία της τηλεκπαίδευσης, αλλά και για το πώς μπορεί να λειτουργήσει η δημόσια τηλεόραση παρέχοντας εξαιρετικό εκπαιδευτικό υλικό».

Τι λένε οι επιστήμονες για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων

Από πλευράς επιστημόνων, ο Νίκος Σύψας τόνισε πως μετά το άνοιγμα του Λυκείου, αλλά και του Γυμνασίου, τα δεδομένα που συγκέντρωσαν έδειξαν πως η πανδημία εξελίσσεται ομαλά και γι’ αυτό έδωσαν θετική εισήγηση στο άνοιγμα των δημοτικών, αλλά και των νηπιαγωγείων και βρεφονηπιακών σταθμών.

Οπως τόνισε ο κ. Σύψας, η απόφαση για τα δημοτικά σχολεία ήταν ομόφωνη και πλέον οι μικροί μαθητές ετοιμάζονται για την επιστροφή τους στα θρανία, η οποία θα γίνει υπό το ίδιο «καθεστώς» που ισχύει και στα λύκεια και τα γυμνάσια, με μαθήματα όπου στην τάξη θα βρίσκονται ως και 15 μαθητές/τριες.

«Ήταν ομόφωνη απόφαση. Από τη στιγμή που αποφασίζουμε ότι τα σχολεία θα ανοίξουν πριν τελειώσει η πανδημία, πρέπει να αποφασίσουμε πότε: Τώρα ή το φθινόπωρο; Τώρα είναι πολύ καλύτερη εποχή, καλύτερος καιρός, τα παράθυρα ανοιχτά, έχουμε ένα πολύ κάλο R0 -από τα χαμηλότερα της Ευρώπης. Είναι ιδανική ευκαιρία τα παιδιά να πάνε σχολείο και να εκπαιδευτούν πώς να συμπεριφέρονται μαζί με τους γονείς και τους καθηγητές τους σε μια περίοδο επιδημίας, κάτι που θα είναι πολύτιμο για το φθινόπωρο», τόνισε αρχικά ο κ. Σύψας μιλώντας στον ΣΚΑΪ και πρόσθεσε: «Θέλουμε σε κάθε τάξη να υπάρχουν 15 παιδιά το πολύ. Αν υπάρχουν 15 μόνο, μπορούν να πηγαίνουν και κάθε μέρα στο σχολείο. Ειδάλλως, μέρα παρά μέρα».

Από την πλευρά του, ο λοιμωξιολόγος-υποπτέραρχος Δ. Χατζηγεωργίου σχτη χθεσινή ενημέρωση ανέφερε σχετικά με την επιστροφή των μαθητών στις αίθουσες ότι υπάρχουν πολλά επιχειρήματα που μας λένε ότι πρέπει να ανοίξουν τα δημοτικά σχολεία. Όπως είπε «είναι μικρός ο αριθμός των παιδιών που νοσούν παγκοσμίως και οι επιπτώσεις του ιού σε αυτές τις ηλικίες είναι πολύ μικρές. Επίσης, ο ρόλος των παιδιών στη μετάδοση είναι χαμηλός».

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE