Το τρένο ως μέσο μαζικής μεταφοράς ενώνει τόπους και ανθρώπους. Αυτό όμως δεν φαίνεται να ισχύει στην περιοχή μας. Τα όσα διαβάσαμε ότι διημείφθησαν στη συγκέντρωση της Κυριακής κατοίκων και τοπικών παραγόντων, στον Καστελλόκαμπο, για το ζήτημα της υπογειοποίησης του τρένου, δείχνουν ότι ως τοπική κοινωνία δεν γνωρίζουμε και δεν έχουμε αποφασίσει τι θέλουμε σχετικά με τη διέλευση του τρένου από την περιοχή μας. Αυτό αυτομάτως μας στερεί τη δυνατότητα διεκδίκησης συγκεκριμένων πραγμάτων.

Για μία ακόμα φορά η πόλη μας και η περιοχή μας γενικότερα, δείχνει την αδυναμία της να συνεννοηθεί και να  συνεργαστεί. Κι αυτό αποτελεί πλήγμα για τον τόπο μας που όφειλε με ενωμένες τις δυνάμεις του να εμφανίζει συμπαγές διεκδικητικό μέτωπο για όλα τα ανοιχτά ζητήματά του. Πώς περιμένουμε να μας πάρει στα σοβαρά η κεντρική διοίκηση όταν δεν ξέρουμε τι θέλουμε για την πόλη μας; Αν δεν αντιληφθούμε ότι πρέπει ενωμένοι να προβάλουμε και να διεκδικούμε τα θέματά μας δεν θα καταφέρουμε να κάνουμε τίποτα και πολύ περισσότερο να επιλύσουμε κανένα ζήτημα και φυσικά να κάνουμε βήματα προόδου. Αν δεν πετύχουμε τη συνεννόηση και την ομοφωνία το τρένο θα περάσει και η περιοχή μας δεν θα έχει επιβιβαστεί σε αυτό.

Ή ακόμα χειρότερα άλλοι θα αποφασίσουν για το τι θα γίνει στο σπίτι μας. Μην ξεχνάμε δε ότι οι όποιες αποφάσεις λαμβάνονται σήμερα διαμορφώνουν το αύριο των παιδιών  μας. Επομένως δεν έχουμε την πολυτέλεια της ολιγωρίας, της αδιαφορίας ή της υιοθέτησης μικροπολιτικών τακτικών. Έχουμε ευθύνες τις οποίες πρέπει όλοι να αναλάβουμε και να πράξουμε το δέοντα.

Η Δημοτική Αρχή με τη συνδρομή όλων των δημοτικών παρατάξεων θα πρέπει να πάρει πρωτοβουλία και να φέρει σε κοινό τραπέζι όλους τους εμπλεκόμενους. Έτσι στο πλαίσιο ενός οργανωμένου διαλόγου η πόλη να αποφασίσει τι θέλει και ακολούθως μέσω μιας ομάδας αντιπροσώπων να χτυπήσει την πόρτα της κεντρικής διοίκησης και να διεκδικήσει την ικανοποίηση του αιτήματος της πόλης.

* Η Ασπασία Ρηγοπούλου είναι γιατρός στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Πάτρας και διδάκτορας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.

"Δυστυχώς, τις παλινωδίες της προηγούμενης κυβέρνησης, με την κατάτμηση του έργου και τις καθυστερήσεις, έχει διαδεχθεί η καταφανής ανετοιμότητα της νέας κυβέρνησης να δώσει αξιόπιστη λύση. Αποτέλεσμα, να μην υπάρχει ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου και να εξακολουθούν να δεινοπαθούν οι πολίτες της Αχαΐας και της Ηλείας.".

Αυτό ανέφερε σε δηλώσεις του το πρωί της Τρίτης ο Ανδρέας Τζουραμάνης, υποψήφιος βουλευτής με το Κίνημα Αλλαγής στις τελευταίες εκλογές στην Αχαΐα.

Προσθέτοντας ότι το Κίνημα Αλλαγής, με κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του, έχει υπογραμμίσει την ασάφεια και την αοριστία των χειρισμών εκ μέρους του νέου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

«Η πραγματικότητα δείχνει ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν είχε επεξεργασμένο σχέδιο ώστε να ξεπεραστούν οι δυσκολίες στο έργο και να διορθωθούν τα λάθη της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Σήμερα, περιμένουμε την έκβαση μιας διαπραγμάτευσης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία θα κρατήσει πολλούς μήνες και αυτό χωρίς να είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει τελικά σε νέα δεδομένα για την πορεία ανακατασκευής της Πατρών - Πύργου και το κατασκευαστικό σχήμα», σημείωσε ο κ. Τζουραμάνης.

Ο κ. Τζουραμάνης επεσήμανε ακόμα ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οφείλει άμεσα να ενημερώσει τους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας για το πλάνο που προωθεί, για την ωριμότητα των συζητήσεων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθώς και για τα μέτρα που έχει λάβει ώστε να μην απενταχθεί το έργο της Πατρών - Πύργου και χάσει την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. «Θέλω να πιστεύω ότι πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση θα ληφθούν και απ' τους τοπικούς φορείς μας. Το έργο είναι κρίσιμο όχι μόνο για την ασφάλεια των πολιτών αλλά και για την υποστήριξη της τοπικής ανάπτυξης στη Δυτική Ελλάδα», κατέληξε ο κ. Τζουραμάνης.

Την απογοήτευσή του για το ηλικιακό κριτήριο στην καταβολή κοινωνικού μερίσματος σε ΑμεΑ εκφράζει μέσω ανοικτής επιστολής στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ο πρώην Περιφερειακός Σύμβουλος Δυτικής Ελλάδας Γεράσιμος Φεσσιάν. Μιλά για κοινωνική αδικία και καλεί τον Πρωθυπουργό να μην αντιμετωπίζει τα ΑμεΑ ως οικονομικούς δείκτες. "Είμαι 43 ετών και δεν τεκμηριώσατε επαρκώς για ποιο λόγο η οικογένεια μου και εγώ δεν δικαιούμαστε αυτό το Κοινωνικό Μέρισμα, μολονότι τα εισοδήματα μου δεν ξεπερνούν τα οικονομικά κριτήρια που έχετε θέσει", αναφέρει μεταξύ άλλων.

Αξιότιμε κ Μητσοτάκη,

Με απογοήτευση και θλίψη άκουσα τις εξαγγελίες σας σχετικά με την καταβολή του Κοινωνικού Μερίσματος. Δεν θα αναφερθώ στα «μνημονιακά» στατιστικά στοιχεία. Όμως οφείλω να τεκμηριώσω τα συναισθήματα μου.

Απογοήτευση γιατί και εσείς αντιμετωπίζεται τα ΑμεΑ και τις οικογένειες μας ως θλιβερούς στατιστικούς δείκτες, αυτό ως μέσο αξιολόγησης και μόνο είναι αποδεκτό, όμως όταν τους «φωτογραφίζετε» με ηλικιακά κριτήρια αυτό αυτομάτως λειτουργεί ως μέσω αποκλεισμού και διακρίσεων.

Θλίψη γιατί είμαι 43 ετών και δεν τεκμηριώσατε επαρκώς για ποιο λόγο η οικογένεια μου και εγώ δεν δικαιούμαστε αυτό το Κοινωνικό Μέρισμα, μολονότι τα εισοδήματα μου δεν ξεπερνούν τα οικονομικά κριτήρια που έχετε θέσει.

Στο Σύνταγμα στο οποίο έχετε ορκιστεί ως Κυβέρνηση στο άρθρο 21 παράγραφος 6 ρητά αναφέρει: «Τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας». Άρα κάθε ηλικιακό και οικογενειακό κριτήριο χρησιμοποιείται ως μέσο κοινωνικού – οικονομικού αποκλεισμού.

Ελπίζω να γίνεται αντιληπτό ότι με τον τρόπο που έχετε αποφασίσει να διαθέσετε το υπέρ-πλεονάσμα ως Κοινωνικό Μέρισμα, δεν προωθεί την ισονομία και την ισοπολιτεία, αλλά την κοινωνική αδικία.

Μην μας αντιμετωπίζετε ως οικονομικούς δείκτες, πάνω από όλα είμαστε άνθρωποι και έχουμε πραγματικές ανάγκες τις οποίες εσείς με τις αποφάσεις σας επηρεάζετε άμεσα. Εν κατακλείδι κ. Πρωθυπουργέ οφείλετε αυτή την ύστατη στιγμή να αναθεωρήσετε τους στόχους σας, προπαντός ως Εθνική Κυβέρνηση, γιατί όταν λειτουργεί κανείς με δεδομένα αποκλεισμού και διακρίσεων, μοιραία καταλήγει να γίνει διχαστικός.

Ζητάμε σεβασμό και όχι οίκτο… 

Πάτρα, 10 Δεκεμβρίου 2019

Με εκτίμηση,

Γεράσιμος Α. Φεσσιάν

τ. Αντινομάρχης Αχαΐας

π.. Περιφερειακός Σύμβουλος Δυτικής Ελλάδας

«Με το παρόν νομοσχέδιο θεσμοθετούνται διατάξεις που δεν θα αφήσουν κρίσιμους τομείς της λειτουργίας του κράτους να μείνουν χωρίς συνέχεια και θα συνεχιστεί το κυβερνητικό έργο προς όφελος των πολιτών με τομές στη λειτουργία της διοίκησης και αναγκαίες μεταρρυθμίσεις ή βελτιώσεις προηγούμενων νόμων» επισήμανε ο κ. Ιάσονας Φωτήλας, βουλευτής Αχαΐας της Νέας Δημοκρατίας, στην ολομέλεια της βουλής ως εισηγητής στη συζήτηση του Νομοσχεδίου με επείγουσες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας, Εσωτερικών, Εργασίας κ.α.

Ο κ. Φωτήλας τόνισε ότι το νομοσχέδιο κινείται σε τέσσερις άξονες. Ο πρώτος είναι η προστασία των Ελλήνων πολιτών από τις συνέπειες της κρίσης όπου εκεί εντάσσονται οι ρυθμίσεις για την πρώτη κατοικία καθώς και οι ρυθμίσεις σε βεβαιωμένες οφειλές προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης. Ο δεύτερος άξονας που κινείται το νομοσχέδιο είναι στο θέμα της αντιμετώπισης των συνεπειών του προσφυγικού – μεταναστευτικού. Ο τρίτος άξονας που κινείται το νομοσχέδιο είναι η συνέχιση της λειτουργίας κρίσιμων τομέων του κράτους με την κάλυψη κενών σε ανθρώπινο δυναμικό που υπάρχουν σε πολλούς τομείς όπως στην υγεία, στην παιδεία και στους ΟΤΑ. Ο τέταρτος - και τελευταίος - άξονας του νομοσχεδίου είναι η υλοποίηση συγκεκριμένων μεταρρυθμίσεων που θα αποβούν προς όφελος των πολιτών. Καταλήγοντας, ο κ. Φωτήλας επισήμανε ότι υπερψηφίζουμε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αφού με αυτό «Υπερασπιζόμαστε την πατρίδα μας, προστατεύουμε τους πολίτες που έχουν πραγματικά ανάγκη, δίνουμε κίνητρα για εργασία και παραγωγή και προχωρούμε τις απαραίτητες αλλαγές στη λειτουργία της πολιτείας μας». 

 

Δείτε το βίντεο της ομιλίας: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=wx7mHbuIh9M&feature=youtu.be 

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας: 

 

Ευχαριστώ κύριε πρόεδρε,

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

 

Με το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επιτυγχάνει δύο κυρίως πράγματα: 

 

Θεσμοθετεί καταρχάς διατάξεις που δεν θα αφήσουν κρίσιμους τομείς της λειτουργίας του κράτους να μείνουν χωρίς συνέχεια. Γιατί σε αντίθετη περίπτωση οι συνέπειες για τους πολίτες θα ήταν ολέθριες όπως για παράδειγμα η μη λειτουργία των νοσοκομείων με το ιατρικό προσωπικό ή η μη παράταση στην προστασία της πρώτης κατοικίας και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των πολιτών. Και αυτό το γεγονός εξηγεί άλλωστε και το υπερεπείγον της διαδικασίας που ακολουθείται σήμερα.

 

Το δεύτερο που επιτυγχάνει η κυβέρνηση είναι να συνεχίσει το κυβερνητικό της έργο προς όφελος των πολιτών με τομές στη λειτουργία της διοίκησης και αναγκαίες μεταρρυθμίσεις ή βελτιώσεις προηγούμενων νόμων. 

 

Εκεί εντάσσονται οι προτεινόμενες αλλαγές που προβλέπονται στη διαδικασία των Συμβουλίων Κρίσης στα νοσοκομεία στο άρθρο 4 με ηλεκτρονική κατάθεση φακέλων και με ανώτατο όριο όμως τους 5 φορείς μίας μόνο Υγειονομικής Περιφέρειας και όχι απεριόριστα όπως γινόταν έως τώρα!

 

Αλλά και οι αλλαγές στη λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ώστε να γίνει πιο αποδοτική η λειτουργία της που προτείνει το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών στα άρθρα 30 και 31.

 

Οι ενστάσεις που ακούστηκαν στην Επιτροπή από τα κόμματα της αντιπολίτευσης αφορούσαν κυρίως στο υπερεπείγον της διαδικασίας. 

 

Αναρωτιέμαι όμως, δεν είναι η προστασία της πρώτης κατοικίας πραγματική αιτία επείγουσας νομοθέτησης; 

 

Δεν είναι η παράταση στη ρύθμιση οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία ή η νέα ευκαιρία που δίνεται σε αυτούς που έχασαν τη ρύθμιση των 120 δόσεων ανάγκη επείγουσας διαδικασίας; 

 

Θα αφήσουμε τα νησιά μας χωρίς ιατρικό - παραϊατρικό προσωπικό και συνοριοφύλακες τη στιγμή που όλοι γνωρίζετε τη διαμορφωμένη κατάσταση με ευθύνη κυρίως της γείτονος χώρας και του κυρίου Ερντογάν;

 

Άρα, λοιπόν, οι ρυθμίσεις που εισάγονται είναι στη μεγάλη τους πλειοψηφία αναγκαίες για τη συνέχισης της λειτουργίας του κράτους. Άλλωστε πολλοί βουλευτές της αντιπολίτευσης - μείζονος και ελάσσονος – αναγνώρισαν, παρά την κριτική τους, ότι αρκετές από τις προτεινόμενες διατάξεις είχαν χαρακτήρα επείγον. 

 

Και ξέρετε - ας είμαστε ειλικρινείς - ο εναλλακτικός δρόμος που θα ακολουθούσαμε θα ήταν αυτός των ατελείωτων τροπολογιών δεκάδων σελίδων την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με πρωτεργάτες τους κ.κ. Πολάκη και Σπίρτζη.

 

Αλλά εμείς στη Νέα Δημοκρατία δεν θέλουμε να ακολουθήσουμε αυτή την κοινοβουλευτική διαδικασία! 

 

Φέρνουμε λοιπόν σε ένα ενιαίο κείμενο όλες τις διατάξεις από διαφορετικά Υπουργεία που εμπλέκονται στο επείγον της νομοθέτησης και δίνουμε την ευκαιρία έστω και σε αυτά τα στενά νομοθετικά όρια να ακουστούν όλες οι απόψεις και να ακολουθήσει συζήτηση από όλες τις πτέρυγες του κοινοβουλίου.

 

Επί της ουσίας τώρα το νομοσχέδιο περιλαμβάνει επείγουσες διατάξεις από 15 Υπουργεία.

 

Τέσσερις είναι οι άξονες που κινείται το νομοσχέδιο. 

 

Ο πρώτος είναι η προστασία των Ελλήνων πολιτών από τις συνέπειες της κρίσης. 

 

Εκεί εντάσσονται οι ρυθμίσεις για την πρώτη κατοικία του Υπουργείου Οικονομικών του άρθρου 53, στους οποίους δίνεται μία τελευταία παράταση από πλειστηριασμούς έως και το τέλος Απριλίου. 

 

Είναι γνωστό ότι έχουν γίνει ευνοϊκές ρυθμίσεις από την κυβέρνηση με συγκεκριμένες διατάξεις και καλούμε τους δανειολήπτες να κάνουν - έστω και τώρα – ρύθμιση, καθώς θα βοηθηθούν και αυτοί αλλά και η οικονομία της χώρας από τη ρύθμιση των κόκκινων δανείων.

 

Στην προστασία των πολιτών από την κρίση εντάσσεται η ρύθμιση που γίνεται από το Υπουργείο Εργασίας σε βεβαιωμένες οφειλές προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, κατά πέντε μήνες, δηλαδή έως την 31/5/2020, με το άρθρο 39. 

 

Αλλά και η δυνατότητα που δίνεται με το ίδιο άρθρο στους οφειλέτες που είχαν ενταχθεί σε προηγούμενη ρύθμιση του ν. 4611/2019 και την απώλεσαν αφού θα μπορούν υπό προϋποθέσεις, να επανενταχθούν στη ρύθμιση οφειλών προς τον ΕΦΚΑ. 

 

Και παρατείνεται με το άρθρο 41 - έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 - η προθεσμία εντός της οποίας εκκαθαρίζονται και πληρώνονται από τον ΕΦΚΑ όλες οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του κλάδου Υγείας των ΦΚΑ που εντάχθηκαν στον ΕΟΠΥΥ προς τα φαρμακεία και λοιπούς συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών υγείας.

 

Προστατεύουμε, τέλος, με το άρθρο 10 τις οφειλές των παρόχων υγείας λόγω του clawback που τους είχε οδηγήσει πραγματικά σε απόγνωση τα προηγούμενα χρόνια με δυνατότητα αποπληρωμής έως 120 δόσεις.

 

Ο δεύτερος άξονας που κινείται το νομοσχέδιο είναι στο θέμα της αντιμετώπισης των συνεπειών του προσφυγικού – μεταναστευτικού.

 

Το πρώτο που κάνουμε εδώ είναι να προστατεύσουμε τα σύνορά μας. Είναι γνωστή η πολιτική της κυβέρνησής μας για το προσφυγικό – μεταναστευτικό – την έχουμε εξαγγείλει εδώ και μήνες και δεν θέλω να την επαναλάβω. Αναγκαία συμπλήρωση αυτής της πολιτικής είναι η πρόσληψη συνοριοφυλάκων και αυτό κάνουμε με την διάταξη του άρθρου 17 και τη σύσταση στην ΕΛΑΣ 800 θέσεων Συνοριακών Φυλάκων ορισμένου χρόνου με χρήματα που θα διατεθούν από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας. 

 

Και δίνουμε οικονομικά κίνητρα με τα άρθρα 8 και 9 στους ιατρούς και σε όλους τους επαγγελματίες υγείας που απασχολούνται ή πρόκειται να απασχοληθούν σε Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης (ΚΥΤ) προσφύγων.

 

Ο τρίτος άξονας που κινείται το νομοσχέδιο είναι η συνέχιση της λειτουργίας κρίσιμων τομέων του κράτους όπως είπα στην αρχή του νομοσχεδίου. 

 

Κύριες και κύριοι συνάδελφοι,

 

Είναι γνωστά τα κενά σε ανθρώπινο δυναμικό που υπάρχουν σε πολλούς τομείς όπως στην υγεία, στην παιδεία και στους ΟΤΑ. 

 

Έχουμε συγκεκριμένο σχέδιο και ήδη ο Υπουργός Εσωτερικών έχει εξαγγείλει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα προσλήψεων σε αυτούς τους κρίσιμους τομείς προκειμένου να διασφαλιστεί το δημόσιο συμφέρον, δηλαδή η απρόσκοπτη λειτουργία για παράδειγμα των νοσοκομείων και των λοιπών φορέων της υγείας. 

 

Στα πλαίσια αυτά είναι αναγκαίες οι ολιγόμηνες ή ετήσιες παρατάσεις που προβλέπονται σε φορείς του Υπουργείου Υγείας για σίτιση, εστίαση και φύλαξη ώστε να δοθεί χρόνος να ετοιμαστούν οι νέες συμβάσεις που θα υπογραφούν.

 

Η ίδια αρχή της προστασίας του δημόσιου συμφέροντος μέσω της απρόσκοπτης λειτουργίας του κράτους ακολουθείται και στις διατάξεις που προβλέπουν παράταση θητείας στους πυροσβέστες 5αετούς υπηρεσίας, στους εποχικούς πυροσβέστες αλλά και στην δυνατότητα απόσπασης προσωπικού στην τόσο σημαντική όπως αποδείχτηκε Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

 

Ο τέταρτος - και τελευταίος - άξονας του νομοσχεδίου είναι η υλοποίηση συγκεκριμένων μεταρρυθμίσεων που θα αποβούν προς όφελος των πολιτών.

 

Εκεί εντάσσονται ρυθμίσεις όπως για παράδειγμα η ενίσχυση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας με οχήματα και οικονομικά κίνητρα ώστε να μπορέσει να επιτελέσει πιο εύκολα τον ελεγκτικό του ρόλο στις επιχειρήσεις προς όφελος των εργαζομένων. 

 

Θυμάμαι εδώ τις καταγγελίες της αξιωματικής αντιπολίτευσης και προσωπικά του κ. Τσίπρα για τη δήθεν αποδυνάμωση του ΣΕΠΕ. Και τι πραγματικά έχουμε με αυτό το νομοσχέδιο; Περαιτέρω ενδυνάμωσή του και των εργαζομένων της υπηρεσίας στην εργασία των!

 

Μεταρρυθμίσεις γίνονται και από το Υπουργείο Εσωτερικών ώστε να μπορέσει η κινητικότητα να μην λειτουργήσει εις βάρος των νησιών και των ορεινών μας περιοχών, αλλά και από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

 

Μίλησα πιο πάνω για τις αλλαγές στη λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στα άρθρα 30-31, αλλά υπάρχουν επίσης διατάξεις που βοηθούν ώστε να υλοποιηθεί τάχιστα το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο της Κρήτης – άρθρο 29 - αλλά και του άρθρου 33 ώστε να προχωρήσει τάχιστα ο διαγωνισμός για την προμήθεια αστικών λεωφορείων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.

 

Θυμίζω ότι είναι διαγωνισμός της προηγούμενης κυβέρνησης που είχε ακυρωθεί από την Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ). 

 

Δεν χρειάζεται νομίζω να προσθέσω περισσότερα στο πόσο ωφέλιμο θα είναι για τους πολίτες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης η ενίσχυση του στόλου των αστικών λεωφορείων.

 

Τέλος, και επειδή το επισπεύδον Υπουργείο είναι το Υγείας επιτρέψτε μου να ολοκληρώσω τις παρεμβάσεις που γίνονται με μία σημαντική αλλαγή που εισαγάγει ο αρμόδιος Υπουργός.  

 

Είναι η διάταξη του άρθρου 14 που επιτρέπει ποσά που έχουν εγγραφεί στους εγκεκριμένους ετήσιους προϋπολογισμούς των νοσοκομείων του ΕΣΥ για εφοδιασμό τους με υλικά και υπηρεσίες και υπερβαίνουν το ύψος των αναγκαίων για το σκοπό αυτό πιστώσεων, να μπορούν πλέον με απόφαση του Διοικητή της αρμόδιας ΥΠΕ να μεταφέρονται κατά το υπερβάλλον (ποσό) σε άλλα νοσοκομεία εντός της ιδίας ΥΠΕ που το έχουν ανάγκη.   

 

Ή, σε περίπτωση που η μεταφορά του υπερβάλλοντος ποσού αφορά νοσοκομεία διαφορετικής ΥΠΕ, η μεταφορά να γίνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας μετά από εισήγηση του Διοικητή του οικείου Νοσοκομείου προς την αρμόδια ΥΠΕ. 

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, 

 

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας υλοποιεί παρά τις δυσκολίες και τις ασφυκτικές ημερομηνίες που έχει να αντιμετωπίσει το έργο της.

 

Υπερασπιζόμαστε την πατρίδα μας, προστατεύουμε τους πολίτες που έχουν πραγματικά ανάγκη, δίνουμε κίνητρα για εργασία και παραγωγή και προχωρούμε τις απαραίτητες αλλαγές στη λειτουργία της πολιτείας μας. 

 

Υπερψηφίζουμε το παρόν νομοσχέδιο. 

 

Σας ευχαριστώ.

Την πολιτική της κυβέρνησης για την ενεργειακή ασφάλεια στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και την προοπτική να γίνει η Ελλάδα ενεργειακός κόμβος για την Ευρώπη ανέδειξε ο υφυπουργός Εξωτερικών Οικονομικής Διπλωματίας και Εξωστρέφειας, Κωνσταντίνος Φραγκογιάννης, στη διάσκεψη Rome Med Dialogues 2019, υπογραμμίζοντας παράλληλα την ανάγκη σεβασμού, από όλους, του Διεθνούς Δικαίου και της διεθνούς νομιμότητας.

 

Στο επίκεντρο της συζήτησης ήταν οι κύριες περιφερειακές κρίσεις - με επίκεντρο τη Λιβύη και τη Συρία, ο γεωπολιτικός ανταγωνισμός μεταξύ των διαφόρων περιφερειακών παραγόντων, η τρομοκρατία και ο ISIS, η διαχείριση των μεταναστευτικών ροών και οι γεωπολιτικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα νέα ενεργειακά σενάρια, τον ρόλο των επενδύσεων και της τεχνολογικής καινοτομίας στην περιοχή. Στα θέματα της ενέργειας εστίασε στην παρέμβασή του και ο υφυπουργός Εξωτερικών ο οποίος εκπροσώπησε τη χώρα μας στη διάσκεψη.

 

Ο κ. Φραγκογιάννης ειδικότερα συμμετείχε στο πάνελ με θέμα «Η ενεργειακή ασφάλεια τον εικοστό πρώτο αιώνα» και τόνισε το ρόλο της Ελλάδας ως πυλώνα σταθερότητας στην περιοχή και ανέλυσε την αλλαγή που δημιούργησε η εκλογή της νέας κυβέρνησης στην χώρας μας καθώς και το φιλοεπενδυτικό πρόγραμμα της. «Έχουμε ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας με όλες τις χώρες της περιοχής και αντιμετωπίζουμε τα θέματα που προκύπτουν στην βάση της ενεργειακής ασφάλειας της χώρας αλλά και των χωρών που εξαρτώνται από τα δίκτυα που περνούν από την Ελλάδα», είπε χαρακτηριστικά. 

 

Απαντώντας σε ερώτηση του αρχισυντάκτη του CNBC για την ενεργειακή ασφάλεια στην ΝΑ Μεσόγειο ο υφυπουργός Εξωτερικών δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον της ενεργειακής ασφάλειας στην Ανατολική Μεσόγειο. «Όλες οι χώρες  στην περιοχή μοιραζόμαστε τις ευθύνες μας για την προσφορά ενεργειακής επάρκειας απέναντι στους λαούς μας αλλά και στο πλανήτη για την ανάπτυξη έργων ανανεώσιμων πηγών και πράσινης ενέργειας. Μοιραζόμαστε ακόμα την ευθύνη για να προσφέρουμε ενεργειακούς πόρους και ασφάλεια στις χώρες που δεν έχουν πρόσβαση σε τέτοια αποθέματα».

 

Στο πλαίσιο αυτό υπογράμμισε ότι «υπάρχουν κανόνες στην βάση των οποίων κάτι τέτοιο γίνεται εφικτό και αφορούν το σεβασμό της Διεθνούς νομιμότητας. Βρισκόμαστε εδώ με τους φίλους, τους συμμάχους και εταίρους μας να δεσμευτούμε με συμφωνίες στη βάση του Διεθνούς Δικαίου για να προάγουμε ένα πλαίσιο που εγγυάται την ενεργειακή ασφάλεια στην περιοχή».

 

Αναφερόμενος στις προτεραιότητες της χώρας στο τομέα της ενέργειας ο κ. Φραγκογιάννης τόνισε: «Πρόθεση μας είναι να μπορέσουμε να δώσουμε στον ελληνικό λαό την δυνατότητα να απολαμβάνει τα αγαθά της ενέργειας, είτε αυτά προέρχονται από τους παραδοσιακούς μας προμηθευτές είτε από το Αζερμπαϊτζάν μέσω του αγωγού Tap που έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, είτε από τα κοιτάσματα της Μεσογείου, μέσω του East Med, το οποίο είναι ένα πρότζεκτ που μας  ενδιαφέρει να μεγαλώσουμε, αλλά και  από υγροποιημένο φυσικό αέριο που αυτή την στιγμή αγοράζουμε από το Κατάρ, την Αλγερία και τις Ηνωμένες Πολιτείες».  

 

Ο υφυπουργός Εξωτερικών επισήμανε ακόμα την προοπτική που ανοίγεται για την Ελλάδα να γίνει ενεργειακός κόμβος για την Ευρώπη στη βάση ανάπτυξης των αγωγών μεταφοράς ενέργειας, σε συνδυασμό με τα λιμάνια και την ελληνική ναυτιλία που σήμερα διακινεί το υγροποιημένο φυσικό αέριο. 

 

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE