Οι “Φίλοι του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Πάτρας” θεωρούμε αναγκαίο να προχωρήσουμε στην ακόλουθη δημόσια τοποθέτηση για το σοβαρό θέμα της χάραξης και κατασκευής της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής από το Ρίο ως το νέο λιμάνι:

Πριν λίγες μέρες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής δήλωσε στη Βουλή σχετικά με το θέμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής ότι “...δεν υπάρχει μελέτη, δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα. Κι αυτό γιατί πρόκειται για ένα έργο που όλοι καταλαβαίνουμε ότι δεν θα βρει χρηματοδότηση” και «Το 2014 η κυβέρνηση του κ. Σαμαρά είχε βρει μία λύση, να γίνει το λεγόμενο «κατ εντ κόβερ» για ένα χιλιόμετρο στην Πάτρα, και όχι πέντε. Γιατί πέντε χιλιόμετρα στην Πάτρα σημαίνει μετρό και έχει κόστος 1 δισεκατομμύριο. Ποιος θα το πληρώσει; Οι Πατρινοί; Όχι, θα πηγαίναμε στην Ευρώπη να ζητήσουμε λεφτά. Και τι θα σου έλεγε η Ευρώπη; Θα το χρηματοδοτούσε; Ε, είναι προφανές ότι δεν θα σου χρηματοδοτούσε μετρό στην Πάτρα…».

Οι δηλώσεις αυτές ανατρέπουν τη μακάρια αδράνεια που επικρατεί στο δημόσιο διάλογο στην Πάτρα σχετικά με το σοβαρό θέμα της χάραξης και κατασκευής της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής από το Ρίο ως το νέο λιμάνι, αδράνεια βασισμένη στις υποσχέσεις της προηγούμενης κυβέρνησης για υπογειοποίηση της γραμμής από το Ρίο ως τον Αγιο Ανδρέα, με “εξασφαλισμένα 130 εκατ. Ευρώ”.

Οι δηλώσεις του υπουργού, όμως, δείχνουν ότι με τις υποσχέσεις της προηγούμενης κυβέρνησης κάθε άλλο παρά έκλεισε το θέμα.

Διότι είναι ορατό πλέον σε όποιον δεν θέλει να αποκοιμίζεται από αυταπάτες ότι:

-δεν υπάρχει καμιά αξιόπιστη εκτίμηση του συνολικού κόστους, επειδή δεν υπάρχουν μελέτες που θα το επιτρέψουν

-δεν υπάρχει επίσης σοβαρή εκτίμηση των τεχνικών δυσχερειών μιας πρότασης υπογειοποίησης σε μήκος τουλάχιστον 5,5 χιλιομέτρων σε παραθαλάσσιο έδαφος ή ακόμη και μπαζωμένη θάλασσα

-δεν έχει συνειδητοποιηθεί τι σημαίνει για την οικονομική και κοινωνική ζωή της πόλης ένα “γιαπί” επί άγνωστο αριθμό ετών, με ορύγματα βύθισης και ανόδου της γραμμής κατά μήκος του πολεοδομικού συγκροτήματος.

- δεν υπάρχει σοβαρή εκτίμηση του πως, με ποιο κόστος (αλλά και με πόσες στάσεις) θα διατηρηθεί ο προαστιακός

-δεν είναι βάσιμη η αισιοδοξία που εξέφρασαν εκείνοι που υποσχέθηκαν την εκτεταμένη υπογειοποίηση για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ενός έργου με τέτοιες αβεβαιότητες και κόστη είναι στον αέρα.

Επείγει επομένως η διεξαγωγή ενός παραγωγικού και ορθολογικού διαλόγου μεταξύ των φορέων της Πάτρας, του ΟΣΕ, του αρμόδιου Υπουργείου.

Όμως για να γίνει ο διάλογος αυτός απαιτούνται τρία πράγματα που που δεν έχουμε ως τώρα:

-Αξιόπιστες μελέτες, όχι απλές προμελέτες, ώστε να μπορούμε να συζητήσουμε γνωρίζοντας ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ κόστος, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ τεχνικές δυσχέρειες, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ επιπτώσεις στη ζωή της πόλης, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ κινδύνους.

-Αξιόπιστη ενημέρωση για την εναλλακτική λύση (επίγεια διέλευση με διασφαλίσεις ηπιότητας, διατήρηση του προαστιακού και πιθανό κλάδο του προς πανεπιστήμιο), με βάση τη διεθνή, ιδίως ευρωπαϊκή, εμπειρία και πραγματικότητα.

-Ήπιοι τόνοι, συζήτηση με στοιχεία, αριθμούς, χωρίς δογματικές ακαμψίες και επιθέσεις κατά προσώπων.

Μόνο έτσι θα αποτραπούν οι κίνδυνοι που είναι ήδη είναι ορατοί : είτε να χαθεί το έργο από Ρίο και μετά με βαριές επιπτώσεις για την περιοχή και τη χώρα, είτε, ΚΑΙ να μπούμε σε μια περιπέτεια μπροστά στην οποία αυτή της Μικρής Περιμετρικής θα ωχριά, ΚΑΙ να μην ολοκληρωθεί το έργο, είτε, να επιβληθεί μια λύση της τελευταίας στιγμής, που δεν θα εντάσσει οργανικά το τραίνο σε  μια λογική πολεοδομικής αναβάθμισης της πόλης.

Ζητούμε αξιόπιστα επίσημα στοιχεία τώρα!

 Φίλοι του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Πάτρας


Εκατό μέρες συμπληρώνονται από την ανάληψη της διακυβέρνησης από τη ΝΔ και τον Κυριάκο Μητσοτάκη και, όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο βουλευτής Ηλείας του Κινήματος Αλλαγής, Μιχάλης Κατρίνης, «το αφήγημα της ‘συνεπούς' κυβέρνησης καταρρέει, και η ΝΔ έχει δείξει σημάδια επιπολαιότητας».

«Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ έχουν προσπαθήσει να αφομοιώσουν τον χαρακτήρα του ΠΑΣΟΚ, αλλά το DNA μας δεν αντιγράφεται», υπογραμμίζει στη συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Μιχάλης Κατρίνης, καθώς το Κίνημα Αλλαγής δεν ετεροκαθορίζεται, σε ό,τι αφορά τη στρατηγική του, σημειώνει. Προσθέτει ότι δεν μπορεί να αποτελεί συμπλήρωμα είτε της Νέας Δημοκρατίας ή του ΣΥΡΙΖΑ και πρέπει να αναδείξει την προοδευτική πρόταση διακυβέρνησης για να συγκροτηθεί μια νέα και μεγάλη δημοκρατική παράταξη.

Υπογραμμίζει την ανάγκη συνεννόησης και συναίνεσης στα εθνικά θέματα και στο μεταναστευτικό, όπως ζήτησε η Φώφη Γεννηματά στη συνάντησή της με τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Επικρίνει τη κυβέρνηση για το Αναπτυξιακό νομοσχέδιο υποστηρίζοντας πως απουσιάζει εντελώς ένα σχέδιο στρατηγικής για την ανάπτυξη με στόχους και προτεραιότητες για την οικονομία. «Εκεί που διαφωνεί πρωτίστως το Κίνημα Αλλαγής είναι οι ρυθμίσεις για τα εργασιακά ζητήματα», αναφέρει ο κ. Κατρίνης στο Πρακτορείο και τονίζει ότι «το Κίνημα Αλλαγής δεν κάνει αντιπολίτευση με κραυγές, αλλά με επιχειρήματα και προτάσεις, απέναντι σε μια καρικατούρα ενός ψευδεπίγραφου δικομματισμού».

Κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας ότι δεν μπορεί να παριστάνει τον τιμητή, με αφορμή την συγκρότηση Προανακριτικής Επιτροπής για την υπόθεση Novartis, ενώ αφήνει αιχμές και για τη στάση της ΝΔ. «Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ παίζουν ένα παιχνίδι πολιτικών σκοπιμοτήτων, μέσα στο οποίο εμπλέκουν τη δικαιοσύνη και το Κοινοβούλιο, με αποτέλεσμα να φθείρουν τους θεσμούς».

Όσοι από τους επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων καταφέρονται με δηλώσεις τους κατά της Δημοτικής Αρχής για το άνοιγμα λογαριασμού και μεταφοράς των ταμειακών διαθεσίμων στην Τράπεζα της Ελλάδας είτε υποκρίνονται είτε στην καλύτερη περίπτωση είναι αδιάβαστοι.

Για την αποκατάσταση της αλήθειας για ένα θέμα που αφορά χρήματα του Πατραϊκού λαού, ενημερώνουμε ότι ο λογαριασμός θα ανοιχτεί με ελάχιστο ποσό σε σχέση με τα ταμειακά διαθέσιμα του Δήμου τα οποία παραμένουν άθικτα στους υπάρχοντες λογαριασμούς, για τα έργα και τις υπηρεσίες που έχουν προγραμματιστεί από τη Δημοτική Αρχή.

Δεν θεωρούμε ότι είναι αδιάβαστοι, γιατί είναι αυτονόητο, τουλάχιστον για τους επικεφαλής των παρατάξεων, να μελετούν όλα τα θέματα του Δημοτικού Συμβουλίου που έγκαιρα λαμβάνουν. Εξάλλου, η εισήγηση Δημοτικής Αρχής ήταν ιδιαίτερα αναλυτική, ενώ η εισήγηση των αρμόδιων υπηρεσιών, ήταν απόλυτα τεκμηριωμένη και εμπεριστατωμένη. Τους καλούμε δε, να δουν την απόφαση που πήραμε στο Δημοτικό Συμβούλιο και από σήμερα αναρτάται  στη «Διαύγεια», για να διαπιστώσουν το σύνολο των ταμειακών διαθεσίμων του Δήμου στις 31 Αυγούστου 2019. Εκεί θα δουν ότι το ποσοστό που θα μεταφερθεί με άνοιγμα λογαριασμού είναι το 0,71% των ταμειακών διαθεσίμων  του Δήμου.

Η Δημοτική Αρχή δεν παίζει με το ψωμί των εργαζομένων κι επειδή  αρνήθηκε να πειθαρχήσει στις απανωτές αποφάσεις της κυβέρνησης του  ΣΥΡΙΖΑ για την μεταφορά των αποθεματικών, ο τότε Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Χουλιαράκης επέλεξε παραμονές των βουλευτικών εκλογών (1 Ιουλίου 2019), να προχωρήσει στον ωμό εκβιασμό: Ή ανοίγετε λογαριασμό ή μένουν απλήρωτοι οι εργαζόμενοι.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Υπουργική απόφαση: «Από 1/10/2019 οι επιχορηγήσεις του τακτικού προϋπολογισμού καταβάλλονται υποχρεωτικά σε πίστωση λογαριασμού ταμειακής διαχείρισης  που τηρούν οι φορείς  στην Τράπεζα της Ελλάδος». Ουσιαστικά δηλαδή θα παύσει η πληρωμή των εργαζόμενων μας  διότι θα κλείσουν τη «στρόφιγγα». Πρόκειται για ωμό εκβιασμό του ΣΥΡΙΖΑ και της Ν.Δ., αφού και σε αυτό το θέμα ο ΣΥΡΙΖΑ έσπευσε να στρώσει το χαλί στη Ν.Δ., η οποία συνεχίζει ακάθεκτη την αντιλαϊκή πολιτική γιατί το κράτος όπως ισχυρίζονται… έχει συνέχεια!!!

Στο πλαίσιο αυτό ο νέος Υπουργός Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκος με έγγραφό του στις 3 Οκτωβρίου 2019 προς τους Δήμους και τις Περιφέρειες της χώρας, ζητά, όπως αναγράφεται «να μας γνωρίσετε άμεσα τους αριθμούς ΙΒΑΝ των λογαριασμών ταμειακής διαχείρισης των φορέων σας στην Τ.τ.Ε. ή στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, σε πίστωση των οποίων θα γίνεται υποχρεωτικά από 01.10.2019 η καταβολή των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων καθώς και των λοιπών επιχορηγήσεων από τον τακτικό προϋπολογισμό».

Η Δημοτική Αρχή δεν παίζει με τα χρήματα ούτε  του Πατραϊκού λαού  ούτε με τους μισθούς των εργαζομένων μας.

Και αυτό το γνωρίζει πολύ καλά ο Πατραϊκός λαός. Γιατί όλοι γνωριζόμαστε σε αυτή την πόλη.

 

Η Ιερά Σύνοδος ανέδειξε χθες νέο Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, έναν εκλεκτό ιεράρχη, που χαίρει καθολικής αποδοχής, τον κ. Ιερώνυμο Κάρμα.

Είμαι βέβαιη ότι η πνευματική του καλλιέργεια, η ψυχική του ευγένεια και η άοκνη εκκλησιαστική του δράση και εμπειρία, αποτελούν την μεγαλύτερη εγγύηση για μια ευλογημένη αρχιερατική θητεία, γεμάτη ενότητα, πνευματικότητα και κοινωνική προσφορά.

Η σεμνή πολιτεία του και το έργο που αθόρυβα και αποτελεσματικά έχει επιτελέσει αναδεικνύουν το πραγματικό πνεύμα του Χριστιανισμού.

Εύχομαι ολόψυχα η Χάρις του Θεού να είναι κοντά του στη διαδρομή της θητείας του και να τον συνοδεύει στο σημαντικό του έργο για την πνευματική ανάταση του τόπου μας.

Η στήριξη και η συμπαράστασή μου θα συντροφεύει πάντα την αποστολή του.

ΑΞΙΟΣ 

Πλατεία Ανδρούτσου στο Βλατερό, Πλατεία Αμπελοκήπων, Πλατεία στα Κρύα Ιτεών, Πλατεία στην Αγίου Κωνσταντίνου, Πλατεία στην Ηρώων Πολυτεχνείου και πόσες ακόμα. Οι παραπάνω δημόσιοι χώροι βρίσκονται μακριά μεταξύ τους, έχουν όμως ένα κοινό: οι παιδικές χαρές τους έχουν εξαφανιστεί. Ο σχεδιασμός είναι να αντικατασταθούν από παιδικές χαρές νέου τύπου, που είναι βασισμένες σε υλικά όπως το καουτσούκ και στο πλαστικό, με δάπεδα ασφαλείας και προστατευτικά σε όλα τα όργανα που είναι σίγουρα περισσότερο ασφαλείς. Η συγκεκριμένη ανανέωση προφανώς ένα καλό μέτρο προς την εξασφάλιση της ασφάλειας αφού με την πάροδο του χρόνου ο εξοπλισμός είχε υποστεί φθορές που τον καθιστούσαν επικίνδυνο. Η αντικατάσταση είναι σε εξέλιξη αλλά το πρόγραμμα πρέπει να επισπευσθεί διότι παρατηρούνται τεράστιες καθυστερήσεις σε μερικές περιπτώσεις. Οι παιδικές χαρές που αναφέρθηκαν στις παραπάνω πλατείες, έχουν μετακινηθεί αρκετό καιρό χωρίς να έχουν αντικατασταθεί. Η πλειοψηφία των περιπτώσεων που παρατηρείται η παραπάνω καθυστέρηση είναι για παιδικές χαρές που βρίσκονται περιφερειακά της πόλης, εκτός αστικού ιστού, σε πλατείες που είναι αρκετά ζωντανές.

Το φαινόμενο αυτό δεν περιγράφει μια καθυστέρηση που δημιουργεί προβλήματα, αλλά είναι ζήτημα ουσίας και πολιτικής κατεύθυνσης, ακόμα και αν δεν το έχει συνειδητοποιήσει η Δημοτική Αρχή. Χωρίς ζωντανές παιδικές χαρές, οι πλατείες υποβαθμίζονται σημαντικά, αφού πλέον λείπει η ζωντάνια από τα γέλια και τα παιχνίδια των παιδιών. Πόσο μάλλον αν προστεθεί και η εικόνα εγκατάλειψης στον περιβάλλοντα χώρο της πλατείας. Ο Δήμος κάνει προσπάθειες με τον όποιο εξοπλισμό διαθέτει, όμως οι μνημονιακές περικοπές έχουν κάνει και αυτόν τον τομέα να υπολειτουργεί. Πόσο μάλλον αν λειτουργούσε και αυτός ανταποδοτικά, όπως ήταν στο σχεδιασμό του Καλλικράτη. Για το πράσινο, όπως για κάθε δημοτική δομή και υπηρεσία που υπολειτουργεί θα πρέπει να απαιτήσουμε μια πιο εκσυγχρονισμένη υπηρεσία με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού πλήρους απασχόλησης. Όσο όμως υπάρχει η παραπάνω καθυστέρηση και η κατάσταση παγιώνεται ως έχει, με εγκαταλελειμμένες πλατείες και παιδικές χαρές, οι ιδιώτες αναγνωρίζουν το έλλειμα και δρουν προς το συμφέρον τους. Ιδιωτικοί παιδότοποι ξεπετάγονται παντού, σε κάθε γειτονιά και αποτελούν πόλο έλξης των παιδιών. Η ευκολία της λύσης προσφέρεται με το αντίστοιχο αντίτιμο. Γιατί όμως ακόμα και τη χαρά του παιδιού να την ιδιωτικοποιούμε; Γιατί να την στεγάσουμε σε τέσσερις τοίχους; Και κάτι ακόμα, στις παιδικές χαρές έχουν πρόσβαση όλα τα παιδάκια, όλες οι οικογένειες. Στους ιδιωτικούς χώρους ισχύει το αντίθετο. Ας το προσέξουμε….

Θύμιος Δραγώτης

Υποψήφιος Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Πατρών

Μέλος του συντονιστικού της Ανυπότακτης Πολιτείας

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE