Νίκος Τζανάκος:  Για άλλη μία φορά η Πάτρα καλείται  να “πληρώσει” την έλλειψη συνέχειας στον Δήμο

 

«Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε και στο σχέδιο που έχει η Δημοτική Αρχή για το Γραμμικό Πάρκο πάνω από την γραμμή της υπόγειας χάραξης του τρένου…», αναφέρει χθεσινό ρεπορτάζ των εφημερίδων.   Πρόκειται για τον ίδιο Δήμαρχο που για χρόνια και σαν αντιπολίτευση (από το 2006 περίπου)  και σαν δημοτική αρχή, διατυμπάνιζε (και ψήφιζε) πως το σχέδιο που είχε ήταν αδιαπραγμάτευτο και ήταν η περιμετρική διέλευση του τρένου έξω από την Πάτρα.   Πρόκειται για τον ίδιο Δήμαρχο που το 2009 δεν ψήφιζε και κατήγγειλε (και γι’ αυτό το λόγο) το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, (αποτέλεσμα επίπονης και επίμονης προσπάθειας των Δημοτικών Αρχών Καράβολα και Φούρα, με τη συμμετοχή όλων των φορέων της πόλης). Εκείνο το ΓΠΣ που έγινε νόμος του κράτους και πήρε ΦΕΚ το 2011 και προέβλεπε με αναλυτικό τρόπο αποτυπωμένο ως προς τις χρήσεις, Γραμμικό Πάρκο και Υπογειοποίηση του τρένου από την είσοδο της πόλης. Κάτι που δεν έπαυσε ποτέ να ισχύει τυπικά και νομικά.   Πρόκειται για τον ίδιο Δήμαρχο  που όταν ανέλαβε ορκίστηκε να προασπίσει το ΓΠΣ και η πρώτη του κίνηση ήταν να το καταπατήσει. Αν πίστευε πως ήταν σε λάθος κατεύθυνση είχε υποχρέωση να το θέσει στο λαό σαν θέμα και να το αναθεωρήσει. Δεν το έκανε! Αν ειλικρινά είχε αλλάξει πολιτική και σχεδιασμό ήταν υποχρεωμένος να αναθεωρήσει το ΓΠΣ και να επεκτείνει την υπογειοποίηση στα νέα όρια της πόλης. Δεν το έκανε και δεν το έχει κάνει μέχρι σήμερα. Αντίθετα αφού για μια δεκαετία αντιμετώπισε το θέμα σαν ευκαιρία για να αναδείξει την ταξική του αντίθεση με τους πάντες, όταν βρέθηκε σε αδιέξοδο παρουσίασε την Υπογειοποίηση και το Γραμμικό Πάρκο σαν δική του πρωτοπόρα ιδέα και σχέδιο. 

   «Για άλλη μία φορά η Πάτρα καλείται να “πληρώσει” την έλλειψη συνέχειας στον Δήμο και της … «κατά περίπτωση και κατά κομματική προέλευση»  διαχείρισης των μικρών και μεγάλων ζητημάτων που βρίσκονται σε εκκρεμότητα.  Όλα τα παραπάνω βέβαια δεν μειώνουν τις κορυφαίες και καταλυτικές ευθύνες του κράτους και των κυβερνήσεων. Οφείλουμε να μην τους δώσουμε άφεση, ιδίως τη στιγμή που  ακολούθησαν και αυτοί, το δρόμο της καταπάτησης των κανόνων, των υποσχέσεων και των νόμων που οι ίδιοι θεσμοθέτησαν και υπέγραψαν.   Δεν γνωρίζουμε πόσο «φαραωνικό» ή μη, είναι το έργο της υπογειοποίησης, (κατά τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή), αλλά απέναντι σε ένα κράτος που αδιαφορεί για τα συμφέροντα της πόλης και των κατοίκων της, σίγουρα υπήρξε «φαραωνική» η ζημιά από την επιδερμική αντιμετώπιση του θέματος από Δημοτικές Αρχές οι οποίες διαδέχθηκαν τις Δημοτικές Αρχές Α. Καράβολα και Α. Φούρα, που επί ημερών τους ενέκριναν και ψήφισαν τον παραπάνω αναφερόμενο Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό, ο οποίος προβλέπει-προκρίνει, την υπογειοποιημένη σιδηροδρομική γραμμή.   

Το υπενθυμίζω διότι μετά το 2010, οι δημοτικές αρχές, κινήθηκαν στο πλαίσιο της λογικής του «ναι μεν αλλά», δίνοντας “πατήματα”, χρόνο και άλλοθι στην κεντρική εξουσία για να λειτουργεί αναποτελεσματικά ως προς την πόλη και το μέλλον της.   Επίσης αξιοπρόσεκτη είναι και η αμέλεια (ή σκόπιμη αδιαφορία;) του κ. Πελετίδη να ελέγξει, ως όφειλε και είχε δικαίωμα, το αληθές των ανακοινώσεων και δεσμεύσεων της προηγούμενης Κυβέρνησης, ιδιαίτερα της εξασφάλισης των χρηματοδοτήσεων, προκειμένου σήμερα να μην είμαστε σε ρόλο απλού «θεατή» ενός προαναγγελθέντος θανάτου. Κάθε θέμα της πόλης, εν προκειμένω της υπογειοποίησης του τρένου, δεν μπορεί να ερμηνεύεται με αφετηρία τις ιδεολογικές αντιλήψεις κάθε πλευράς ή της πολιτικές σκοπιμότητες.     Έστω και τώρα όμως και παρόλα τα λάθη και τις παραλήψεις, η περίσταση απαιτεί από όλους μας να βρεθούμε στην κοινή γραμμή που εξυπηρετεί το συμφέρον όλων των Πατρινών και των επόμενων γενεών. Υπερασπιζόμενοι το όπλο που έχει η πόλη στα χέρια της, το ψηφισμένο Γ.Π.Σ., που αποτελεί όχι μόνο ειλημμένη απόφαση της, αλλά πρωτίστως  δέσμευση του κράτους αφού το ίδιο το έχει υπογράψει». 

 

 

 

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE