Διαδίκτυο σε κρίση ποιότητας!

Οι προνοητικοί είχαν προβλέψει ότι το διαδίκτυο και τα σάιτς θα κυριαρχήσουν από την δεκαετία που μόλις ολοκληρώθηκε και για το επόμενο διάστημα. Και ταυτόχρονα ότι θα είναι η εποχή της μεγάλης δοκιμασίας για τις εφημερίδες, καθώς η ταχύτητα του διαδικτύου «εξαφάνισε» το παραδοσιακό ρεπορτάζ «το έγραψε η εφημερίδα»!

Η νέα εποχή ήρθε αλλά έρχεται και ο κορεσμός της νέας τάσης. Οι καθημερινές εφημερίδες απαξιώθηκαν για πολλούς όμως λόγους στην Ελλάδα, καθώς στο εξωτερικό δεν είναι ακριβώς έτσι, και διασώθηκαν οι πλούσιες σε ύλη και παροχές Κυριακάτικες. Τα σάιτς κυριάρχησαν και διαμορφώνουν τάσεις.

Ομως έγιναν τόσα πολλά που σε συνδυασμό με την έλλειψη πραγματικού προϊόντος, θυμίζουν σούπερ μάρκετ που χάνεσαι από το μέγεθός τους. Η έλλειψη πραγματικών δημοσιογράφων, ουσιαστικά, που θα έχουν πραγματική άποψη και γνώμη, που θα διεισδύει στην κοινωνία, τα έχει μετατρέψει πλέον απλά σε συνήθεια, πλην ολίγων περιπτώσεων που είναι εξειδικευμένα. Οι μιντιάρχες νόμισαν ότι βρήκαν την κότα με τα χρυσά αυγά. Αρχικά την βρήκαν παίρνοντας σοβαρούς πόρους. Ομως έρχεται η Νέμεσις.

Τα σάιτς, πλέον, στην πλειοψηφία τους δεν έχουν σοβαρά θέματα, αναλύσεις, εκτιμήσεις, αναλυτές, σχολιαστές. Γεμίζουν, ακόμα και τα ειδησεογραφικά, με σέξι φωτογραφίες από όμορφες κοπέλες για τα κλικς ,«πουλάνε» γυμνό. Τα αθλητικά για να γεμίσουν αναπαράγουν το κάθε ποστ στο τουίτερ ενός αθλητή, μέχρι και πού έφαγε, πήραν και 10 φάσεις από κάθε αγώνα αντί να είναι μαζεμένες σε ένα άρθρο. Τα μπλογκς είναι συνήθως 300-400 λέξεις γραμμένες στο...πόδι, με αναπαραγωγή τι είδαμε, λες και δεν...είδαμε! Οχι παρέμβαση, όχι να σπάσεις αυγά!

Μόλις οι διαφημιστικές θ' αρχίσουν να μην δίνουν σημασία στο κλικ που μπήκες για ένα λεπτό και έφυγες, αλλά στο περιεχόμενο, στην ώρα παραμονής και «επαφής» με τον γράφοντα, θα αλλάξουν τα δεδομένα, και τα οικονομικά. Τα εξειδικευμένα σάιτς κινούνται σωστά. Τα μεγάλα, που θυμίζουν πολυσουπερμάρκετς, αν δεν αλλάξουν φιλοσοφία αυξάνοντας ποιότητα και ανάλυση, θα πληρώσουν το τίμημα της υπερπροσφοράς χωρίς ουσία...

 

* Ο Σωτήρης Γεωργίου είναι δημοσιογράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός.

 

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE