Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας ενημερώνει  έως και την Παρασκευή 10/4/2020, σε εφαρμογή των κείμενων διατάξεων και της εκδοθείσας στις 24/3/2020 σχετικής ΥΑ, προβαίνει σε πλήρη αναστολή εξυπηρέτησης κοινού με αυτοπρόσωπη παρουσία.

Για το ανωτέρω χρονικό διάστημα θα εξυπηρετούνται μόνο εξαιρετικές κατεπείγουσες περιπτώσεις κατόπιν ραντεβού.

Διαγωνισμό κρατικών βραβείων συγγραφής θεατρικού έργου για το 2020, με αυξημένα χρηματικά έπαθλα προκηρύσσει το υπουργείο Πολιτισμού́ και Αθλητισμού με στόχο την προαγωγή του της εγχώριας θεατρικής συγγραφικής δραστηριότητας.

 Τα βραβεία του διαγωνισμού θα είναι τρία: Το Κρατικό́ Βραβείο Συγγραφής Θεατρικού Έργου το οποίο θα συνοδεύεται από χρηματικό́ έπαθλο 7.000 ευρώ., το Κρατικό́ Βραβείο Συγγραφής Θεατρικού Έργου για Παιδιά, με χρηματικό́ έπαθλο: 5.000 ευρώ και το Κρατικό́ Βραβείο για Νέους Θεατρικούς Συγγραφείς, με χρηματικό́ έπαθλο: 5.000 ευρώ.
Με εντολή της  Υπουργού  Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνας Μενδώνη αυξήθηκε  κατά πολύ το χρηματικό έπαθλο που συνόδευε τα βραβεία, λόγω των δυσχερών συνθηκών με τις οποίες δοκιμάζεται η καλλιτεχνική δημιουργία. Σημειώνεται ότι η  αρμόδια Επιτροπή́ μπορεί να απονέμει και έπαινο σε έργο που δεν βραβεύτηκε αλλά́ διακρίθηκε για την τόλμη και την καινοτομία του.

Τα έργα μπορούν να ανήκουν σε όλα τα είδη της δραματικής τέχνης. Πρέπει να είναι γραμμένα απευθείας στην ελληνική́ γλώσσα και όχι μεταφρασμένα στα ελληνικά. Σημειώνεται ότι τα έργα που θα βραβευθούν, θα διαβιβαστούν από́ το ΥΠΠΟΑ στους Καλλιτεχνικούς Διευθυντές του Εθνικού Θεάτρου και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος για την πιθανή ένταξή τους στον καλλιτεχνικό́ προγραμματισμό́ τους.

Οι θίασοι του ελεύθερου θεάτρου που θα εντάξουν στο ρεπερτόριό τους έργα που έχουν τιμηθεί με Κρατικό́ Βραβείο Συγγραφής Θεατρικού έργου, επιχορηγούνται από́ το ΥΠΠΟΑ για το ανέβασμα τους, με τους όρους που εκάστοτε ισχύουν. Όσοι ενδιαφέρονται για τη λίστα των βραβευμένων έργων, η αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού τηρεί αναλυτική́ βάση δεδομένων που είναι προσβάσιμη στο διαδίκτυο μαζί με την περίληψή των έργων και το βιογραφικό των συγγραφέων τους.

Η υποβολή́ των έργων από́ τους ενδιαφερόμενους, θα ξεκινήσει από́ την Πέμπτη 23 Απριλίου 2020 μέχρι και την Παρασκευή́ 15 Ιουνίου  2020.  Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται και να ζητούν διευκρινίσεις -μέσω email λόγω των ειδικών συνθηκών- στην εξής διεύθυνση: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Παρουσιάστηκε παρά τις αντιξοότητες λόγω των μέτρων ενάντια στον κορωνοϊό το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών. Από την Πειραιώς 260 -εκεί που παραδοσιακά θα συγκεντρώνονταν φέτος εκατοντάδες καλλιτέχνες και δημοσιογράφοι για την ανακοίνωση του προγράμματος- η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Κατερίνα Ευαγγελάτου, παρουσίασε μέσω διαδικτύου τους βασικούς άξονες της φετινής διοργάνωσης, ευχόμενη οι συνθήκες να επιτρέψουν να πραγματοποιηθεί με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.

 

«Θέλω να τονίσω ότι οι συνεργάτες μου και εγώ αντιλαμβανόμαστε πως το Φεστιβάλ φέτος δεν θα μπορέσει να υλοποιηθεί ακριβώς όπως το σχεδιάζαμε τόσον καιρό. Έχουμε, όμως, την ανάγκη να στείλουμε ένα μήνυμα ελπίδας: Είμαστε εδώ και εργαζόμαστε ακατάπαυστα για να επανασχεδιάσουμε το Φεστιβάλ, με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.

Ευελπιστούμε ότι θα καταφέρουμε να το υλοποιήσουμε με ασφάλεια για όλους, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν. Εξετάζουμε διαφορετικές εκδοχές για τις ημερομηνίες πραγματοποίησης της φετινής διοργάνωσης, με την αμέριστη υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και με την προσωπική φροντίδα της υπουργού Πολιτισμού, κ. Μενδώνη, και του γενικού γραμματέα, κ. Γιατρομανωλάκη.

Προτεραιότητά μας είναι η υγεία και η ασφάλεια του κοινού, των δημιουργών και όλης της ομάδας του Φεστιβάλ. Ελπίζουμε ότι σύντομα οι καλλιτέχνες θα μπορέσουν να επιστρέψουν με ασφάλεια στις πρόβες τους και οι χώροι μας θα ανοίξουν για να σας υποδεχτούν. Άλλωστε, η εικόνα ενός έρημου θεάτρου αντικατοπτρίζει για εμάς μια κατάσταση πνευματικής ξηρασίας, που δεν ταιριάζει στον εορταστικό μας χαρακτήρα. Και φέτος το Φεστιβάλ θα ήθελε να εορτάσει τα 65 του χρόνια με μια σειρά από νέες πρωτοβουλίες» ανέφερε η Κατερίνα Ευαγγελάτου.

Πλούσιο πρόγραμμα στον αρχικό σχεδιασμό του Φεστιβάλ Αθηνών

Στον αρχικό της σχεδιασμό, η φετινή διοργάνωση περιλαμβάνει σχεδόν 1.400 καλλιτέχνες από περισσότερες από 30 χώρες. Περίπου 70 εκδηλώσεις, 40 πρεμιέρες και νέες παραγωγές. Αναζήτηση σε νέα είδη και δραματουργικές φόρμες, άνοιγμα στην ερευνητική προσέγγιση, στις σύγχρονες αναγνώσεις, συναυλίες με κορυφαίους μουσικούς, παραστάσεις που φέρουν την υπογραφή διεθνών δημιουργών, πρωτότυπες δράσεις και προσθήκη ευφάνταστων ενοτήτων.

«Σκέφτεται κανείς πώς θα είναι άραγε η κοινωνία μας μετά από αυτή την κρίση και πόσο πολύτιμη θα είναι η καλλιτεχνική της αντανάκλαση μέσα από την οξυδέρκεια και την ευαισθησία των δημιουργών. Η παρουσία ενός διεθνούς Φεστιβάλ θα είναι, περισσότερο από ποτέ, ανάγκη μας αλλά και υποχρέωσή μας… Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και ελπίζουμε ότι θα είμαστε σε θέση σύντομα να σας δώσουμε νέες πληροφορίες σχετικά με την υλοποίηση του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Ελπίζουμε αυτή η ακραία συνθήκη, στην οποία ζούμε, να περάσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και να ξαναβρεθούμε όλοι υγιείς στις σκηνές μας, για να γιορτάσουμε τη ζωή, τη δημιουργία, τη συνύπαρξη» κατέληξε στο μήνυμα της η Κατερίνα Ευαγγελάτου.

Βασικοί άξονες του προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών

Επτά μήνες διήρκησε η οργάνωση και ο σχεδιασμός του προγράμματος, με βασικό μέλημα την επέκταση του φεστιβαλικού ίχνους και την εμβάθυνση σε αυτό: «Επέκταση στα είδη Τέχνης και διεύρυνση του κοινού στο οποίο απευθυνόμαστε. Εμβάθυνση της εμπλοκής του κοινού μας στη φεστιβαλική εμπειρία συνολικά. Ακόμα, έναν σημαντικό άξονα αποτελεί για εμάς η έκπληξη, οι απρόσμενες συναντήσεις, το γκρέμισμα της αντίληψης ότι κάποια είδη δεν είναι φεστιβαλικά ή δεν ταιριάζουν σε συγκεκριμένους χώρους» τόνισε χαρακτηριστικά η καλλιτεχνική διευθύντρια του θεσμού.

Ειδικότερα, στο θέατρο το αίτημα από τους δημιουργούς στρέφεται στην έρευνα λιγότερο χαρτογραφημένων περιοχών, στην επεξεργασία του κλασικού ρεπερτόριο με πιο απρόσμενα εργαλεία. Στο ξένο ρεπερτόριο του Θεάτρου αλλά και του Χορού, έμφαση δίνεται στους νέους προσκεκλημένους -ενώ επανέρχονται αγαπημένοι δημιουργοί, που έχουν σημαδέψει το Φεστιβάλ στο παρελθόν. Επιπλέον, επεκτείνεται το κεφάλαιο των συμπαραγωγών με πρόθεση να οικοδομηθεί στα επόμενα χρόνια σειρά διεθνών συμπαραγωγών όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και στην Επίδαυρο.

Ακολουθώντας τη φιλοσοφία του Λυκείου Επιδαύρου, εγκαινιάζεται παρόμοιο ερευνητικό πρόγραμμα πάνω στη μελέτη της δραματουργίας και την ανανεωτική προσέγγιση του αρχαίου δράματος με τον τίτλο «Πάροδος» που θα εκτείνεται σε επτά εβδομάδες τόσο στην Αθήνα όσο και στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου. Μάλιστα, η Μικρή Επίδαυρος αφιερώνεται στη μουσική και το μουσικό θέατρο με περφόρμανς που διασχίζουν τα είδη του πειραματικού θεάματος, από το μπαρόκ μέχρι την ηλεκτρονική μουσική και από την όπερα μέχρι την υποβρύχια ανακάλυψη μιας βυθισμένης πολιτείας.

Για πρώτη φορά πειραματική και ηλεκτρονική μουσική στο Φεστιβάλ Αθηνών

Η πειραματική και ηλεκτρονική μουσική παρουσιάζονται για πρώτη φορά και στην Πειραιώς 260, δίνοντας χώρο στην μουσική κουλτούρα των clubs αλλά και στις street επιρροές, είδος που θα χαρακτηρίσει και τον προγραμματισμό του Χορού.

Στο Ηρώδειο, εκτός από την κλασική μουσική που κατέχει σημαντική θέση στο πρόγραμμά του Φεστιβάλ, ενισχύεται έντονα η σύγχρονη μουσική, με προσκεκλημένους σπουδαίους συνθέτες που δημιουργούν κόσμους μέσα από τη μείξη κλασικού και ηλεκτρονικού ήχου.

Στην Πειραιώς 260, ανοίγει ο διάλογος μεταξύ κοινού και καλλιτεχνών. Τις παραστάσεις θα προλογίζουν θεατρολόγοι και ειδικοί του χορού, ενώ μετά από αυτές στον κοινό χώρο που ενώνει τις σκηνές του βιομηχανικού πάρκου ιδρύεται η «Πλατεία» ως χώρος συνάντησης.

Με Οστερμάγιερ, Βαρλικόφσκι και Μούντρουτσο το Φεστιβάλ Αθηνών 2020

Ανάμεσα στα ονόματα της φετινής διοργάνωσης, συναντάμε τον πολυαγαπημένο του ελληνικού κοινού Γερμανό σκηνοθέτη Τόμας Οστερμάγιερ να διευθύνει την Σαουμπίνε παρουσιάζοντας την «Ιστορία της βίας», τον Κριστόφ Βαρλικόφσκι να επιστρέφει με μια σύγχρονη «Οδύσσεια - Μια ιστορία για το Χόλυγουντ», τον Γερμανό Κρίστοφερ Ρύπινγκ να παρουσιάζει ένα δεκάωρο ερευνητικό θέαμα πάνω στο αρχαίο δράμα, τον Ρώσο Κιρίλ Σερεμπρένικοφ ν' ανεβάζει τις «Νεκρές ψυχές» του Γκόγκολ, και τον Πολωνό Κορνέλ Μούντρουτσο να επιστρέφει στην Αθήνα με τα «Κομμάτια μιας γυναίκας».

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, στο Ηρώδειο θα εμφανιστεί για πρώτη φορά ο κορυφαίος συνθέτης Μαξ Ρίχτερ. Επίσης στον ίδιο χώρο θα φιλοξενηθεί η νέα παραγωγή των Βέλγων C de la B και του Αλαίν Πλατέλ. Ενώ, στην Πειραιώς 260, η Χίλντουρ Γκουδναντότιρ, που πρόσφατα τιμήθηκε για τη μουσική της στο «Τζόκερ» του Τοντ Φίλιπς και η οποία άφησε το δικό της στίγμα στην επιτυχία του πολυβραβευμένου Chernobyl του HBO, θα παρουσιάσει ζωντανά τη μουσική της σειράς.

Στην Πειραιώς, όμως, συγκεντρώνονται και κορυφαίες, εγχώριες δυνάμεις, όπως ο Βασίλης Παπαβασιλείου που μας καλεί ν' ανακαλύψουμε τη χαρά του καθαρού θεάτρου με τον «Αμφιτρύωνα» του Πλαύτου και ο Νίκος Καραθάνος που σκηνοθετεί το «Κουκλόσπιτο» του Ίψεν. Όσο για την Επίδαυρο, μεταξύ άλλων, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός παρουσιάζει για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό το σπάνιο έργο «Ιχνευτές» του Σοφοκλή, ο Άρης Μπινιάρης ετοιμάζει έναν «Προμηθέα Δεσμώτη», σε ένα παλλόμενο και ζωντανό ηχητικό περιβάλλον, ενώ ο Δημήτρης Λιγνάδης αναμετριέται με τους «Πέρσες» του Αισχύλου.

Την παράταση κατά εξήντα ημέρες της προθεσμίας υποβολής προσφορών , για την εκμίσθωση του κληροδοτήματος ΑΦΩΝ ΚΟΛΛΑ , αποφάσισε ομόφωνα στην δια περιφοράς συνεδρίασή που πραγματοποιήθηκε σήμερα (Δευτέρα 30 Μαρτίου),  το Διοικητικό Συμβούλιο του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Πατρέων. Ως νέα καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών ορίστηκε η 29η Μαΐου 2020. 

Η παράταση της προθεσμίας κρίθηκε επιβεβλημένη, δεδομένου ότι , για το κτίριο του κληροδοτήματος ΑΦΩΝ ΚΟΛΛΑ, έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον μεγάλος αριθμός υποψηφίων μισθωτών, οι οποίοι λόγω των συνθηκών που επικρατούν, αδυνατούν να υποβάλλουν εγκαίρως προσφορά .

Περισσότερες πληροφορίες για τους όρους και τις προϋποθέσεις υποβολής προσφορών και συμμετοχής στη δημόσια πλειοδοτική με κλειστές

προσφορές δημοπρασία,  για την εκμίσθωση του κτιρίου κληροδοτήματος

ΑΦΩΝ ΚΟΛΛΑ , είναι αναρτημένες στα site του Πολιτιστικού Οργανισμού (patrasculture.gr) και του Δήμου Πατρέων (e-patras.gr).

 

Με την επιλογή άλμπουμ από το Εθνικό Αρχείο Ηχογραφήσεων των ΗΠΑ για να αρχειοθετηθούν στη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου,  αναγνωρίζονται ηχογραφήσεις που θεωρούνται άξιες διαφύλαξης λόγω της πολιτιστικής, ιστορικής και αισθητικής τους σημασίας.

Το ντεμπούτο άλμπουμ του Dr. Dre, The Chronic, επιλέχθηκε από το Εθνικό Αρχείο Ηχογραφήσεων των ΗΠΑ να αρχειοθετηθεί στη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου.

To «The Cronic» είναι το ντεμπούτο άλμπουμ του Αμερικανού δισκογραφικού παραγωγού hip hop και ράπερ Dr. Dre. Κυκλοφόρησε στις 15 Δεκεμβρίου 1992 από τη δική του δισκογραφική εταιρία Death Row Records, διανεμήθηκε από την Interscope Records και έγινε τεράστια εμπορική επιτυχία.

Ήταν το πρώτο σόλο άλμπουμ του Dr. Dre μετά την αποχώρησή του από το hip hop συγκρότημα N.W.A και την εταιρεία Ruthless Records λόγω οικονομικών διαφορών.

Μία θέση στη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου αποκτούν επίσης τα μουσικά άλμπουμ «Private Dancer» της Τίνα Τάρνερ, «Dusty in Memphis» της Ντάστι Σπρίνγκφιλντ, «Cheap Trick at Budokan» των Cheap Trick και «Mister Rogers Sings 21 Favorite Songs» από την παιδική τηλεοπτική σειρά Mister Rogers’ Neighborhood.

Τα εμβληματικά singles της Γουίτνι Χιούστον «I Will Always Love You» και «Y.M.C.A.» των Village People είναι μεταξύ των τραγουδιών και άλμπουμ που θα αρχειοθετηθούν επίσης στη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου.

Η ηχογράφηση της όπερας «Τόσκα» του Τζάκομο Πουτσίνι του 1953 της Μαρίας Κάλλας στο Μιλάνο με τη Χορωδία και την Ορχήστρα του Θεάτρου της Σκάλας, υπό τη διεύθυνση του Victor de Sabata με τους Giuseppe di Stefano και Tito Gobbi, επίσης επιλέχθηκε για το αρχείο της μεγαλύτερης και πλουσιότερης βιβλιοθήκης του κόσμου.

Το Εθνικό Αρχείο Ηχογραφήσεων δημιουργήθηκε το 2000 από τη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου για να παρουσιάσει το εύρος και το βάθος του αμερικανικού ήχου. Κάθε χρόνο, επιλέγονται 25 ηχογραφήσεις για να διατηρηθούν για τις επόμενες γενιές.

Φέτος, η επικεφαλής της Βιβλιοθήκης του Κογκρέσου, Κάρλα Χέιντεν χαρακτήρισε τις επιλογές «την απόλυτη playlist για παραμονή στο σπίτι» υπό το φως της πανδημίας του κοροναϊού.

«Το Εθνικό Αρχείο Ηχογραφήσεων Καταγραφής είναι η εξελισσόμενη λίστα αναπαραγωγής του αμερικανικού ηχητικού τοπίου. Αντικατοπτρίζει στιγμές στην ιστορία που έχουν αποτυπωθεί μέσα από τις φωνές και τους ήχους της εποχής» αναφέρεται σε ανακοίνωση του.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE

Παράλογη χώρα

Απρ 08, 2020 Hits:23 ΑΠΟΨΕΙΣ