Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης υποδέχεται ξανά το κοινό, έχοντας λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα και ακολουθώντας τις κρατικές οδηγίες για την υγεία και την ασφάλεια των επισκεπτών και του προσωπικού του.

Την Τετάρτη 1 Ιουλίου, πρώτη μέρα επαναλειτουργίας του Μουσείου, η είσοδος των επισκεπτών θα είναι ελεύθερη ενώ την ίδια μέρα ανοίγουν,  επίσης, το Cycladic Café και το Cycladic Shop.

Παράλληλα, το Μουσείο καθιερώνει κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή, 12:30–13:00,  ξεναγήσεις στα Highlights των Μόνιμων Συλλογών, με το εισιτήριο εισόδου στο Μουσείο.

Oι επισκέπτες θα μπορούν να θαυμάσουν μέσα σε μισή ώρα όλα τα αριστουργήματα του Μουσείου, τα πιο αντιπροσωπευτικά εκθέματα της Κυκλαδικής Συλλογής (3200-2000 π.Χ.), της Αρχαίας Ελληνικής Συλλογής (2000 π.Χ. – 395 μ.Χ.) και της Αρχαίας Κυπριακής Συλλογής (3900 π.Χ. – 6ος αιώνας μ.Χ.), μέσα από τις τέσσερις εκθέσεις: «Κυκλαδική Τέχνη», «Αρχαία Ελληνική Τέχνη. Μια ιστορία με εικόνες», «Κύπρος – Αρχαία Τέχνη και Πολιτισμός», «Σκηνές από την Καθημερινή Ζωή στην Αρχαιότητα».

Tα μέτρα προστασίας για τους επισκέπτες του Μουσείου:

Τα συστήματα κλιματισμού του Μουσείου ακολουθούν τις κρατικές οδηγίες ασφαλούς λειτουργίας.

Όλοι οι χώροι του Μουσείου απολυμαίνονται διαρκώς από πιστοποιημένο συνεργείο καθαρισμού.

Πρέπει να ακολουθείται προτεινόμενη πορεία επίσκεψης.

Πρέπει να τηρούνται ασφαλείς αποστάσεις άνω του 1,5 μέτρου.

Η χρήση μάσκας από τους επισκέπτες και από το προσωπικό είναι υποχρεωτική.

Πραγματοποιείται θερμομέτρηση κατά την είσοδο των επισκεπτών στο Μουσείο.

Επιτρέπεται συγκεκριμένος αριθμός επισκεπτών στις Μόνιμες Συλλογές, στο Cycladic Shop  και στο Cycladic Café του Μουσείου.

Προτείνεται η χρήση ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Τα ηλεκτρονικά εισιτήρια θα επικυρώνονται ανέπαφα, κατά την είσοδο στο Μουσείο.

Προτείνεται η χρήση καρτών για τις πληρωμές.

Στον ανελκυστήρα επιτρέπεται η είσοδος μόνο σε 1 άτομο.

Προτείνεται η χρήση της σκάλας.

Δεν επιτρέπονται οι μεγάλες αποσκευές.

To νέο ωράριο λειτουργίας του Μουσείου είναι:

Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή- Σάββατο:  10:00 – 17:00

Πέμπτη: 10:00 – 17:00

Κυριακή: 11:00 – 17:00

Τρίτη: κλειστό

Η Δημοτική Πινακοθήκη θα επαναλειτουργήσει από το πρωί της Τρίτης 30 Ιουνίου.  Η πρώτη δια ζώσης γνωριμία με το έργο της Ζιζής Μακρή, θα γίνει στις 7.30 το απόγευμα της προσεχούς Τρίτης 30 Ιουνίου με την πραγματοποίηση ξενάγησης. 

Η  έκθεση της Ζιζής Μακρή ήταν προγραμματισμένη να παρουσιαστεί στο κοινό της πόλης μας από τις 8 Μαρτίου, αλλά λόγω των ειδικών συνθηκών που επικράτησαν από την πανδημία, η Πινακοθήκη παρέμεινε κλειστή, ενώ δόθηκε η δυνατότητα στο κοινό να την παρακολουθήσει  διαδικτυακά στην ιστοσελίδα του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων (https://www.patrasculture.gr/) και στην διεύθυνση του youtube https://www.youtube.com/watch?v=3i_iHdf8MCE&feature=youtu.be

Στην έκθεση περιλαμβάνονται χαρακτικά έργα, με θεματολογία ελληνικά τοπία, χαρακτικά έργα με θέμα ,«Απόψεις της αυλής και της θέας από την φυλακή», χαρακτικά έργα που απεικονίζουν κρατούμενες στις γυναικείες φυλακές Αβέρωφ και  Λεύκωμα του Γιάννη Ρίτσου με χαρακτικά εμπνευσμένο από τη Ρωμιοσύνη.

Για την συμμετοχή στην ξενάγηση οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να ενημερώσουν στο τηλέφωνο 2610-624088, προκειμένου να κρατηθεί σειρά προτεραιότητας σύμφωνα με τις οδηγίες ασφαλούς λειτουργίας της Πινακοθήκης. 

Η επαναλειτουργία της Δημοτικής Πινακοθήκης Πατρών γίνεται  με τήρηση των οδηγιών της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας , περί ασφαλούς λειτουργίας των Μουσείων.

Την έκθεση πλαισιώνει λεύκωμα με φωτογραφίες των εκθεμάτων.

 

Στις ξεναγήσεις  θα συμμετέχουν έως 8 άτομα ανά ξενάγηση, σύμφωνα με τις οδηγίες.

Εργοτάξιο προγραμματίζεται να γίνει από τον Σεπτέμβριο η Αμφίπολη σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΠΟ. Την έγκριση της αρχιτεκτονικής μελέτης του μνημειακού συνόλου του Τύμβου Καστά, σε συνέχεια της ομόφωνης γνωμοδότησης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου στις 17 Δεκεμβρίου 2029, ακολούθησε η ολοκλήρωση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και την ερευνητική ομάδα του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης η γεωτεχνική διερεύνηση γύρω από το ταφικό μνημείο. Την επόμενη εβδομάδα ολοκληρώνονται η στατική και η γεωτεχνική μελέτη σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Διεύθυνσης Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων του ΥΠΠΟΑ.

14 Ιουλίου στο ΚΑΣ οι μελέτες για την Αμφίπολη

Οι μελέτες, αναμένεται να εισαχθούν προς έγκριση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο στις 14 Ιουλίου 2020. Στόχος είναι να ξεκινήσει αμέσως η διαδικασία δημοπράτησης προκειμένου εντός του β΄ 15ημέρου του Σεπτεμβρίου 2020 να ξεκινήσει η πρώτη φάση εργασιών στερέωσης και αποκατάστασής του μνημειακού συνόλου. «Είμαστε εδώ, στο τύμβο Καστά, δήλωσε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, γιατί έπρεπε να δούμε την πορεία των μελετών που εκπονούνται όλο αυτό το διάστημα, την εφαρμογή τους στο πεδίο και τους χρόνους που θα χρειαστούν, προκειμένου να εγκατασταθούν τα εργοτάξια. Είμαι απόλυτα ικανοποιημένη γιατί τα πράγματα εξελίσσονται εντός χρονοδιαγράμματος. Γύρω στις 15 Ιουλίου θα εισαχθούν στο ΚΑΣ οι δυο μελέτες οι οποίες είναι άμεσα συνδεδεμένες με την πρώτη φάση των εργασιών. Ελπίζουμε να ξεκινήσουν, αφού γίνουν οι διαγωνιστικές διαδικαστικές και η δημοπράτηση των έργων, περί το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου. Οι απαλλοτριώσεις που έπρεπε να γίνουν και είχαν ξεχαστεί απολύτως, ως πέρυσι το καλοκαίρι, ήδη είναι στην τελική τους φάση. Αυτό το λέω ως παράδειγμα εγρήγορσης όλων των αρμοδίων και συναρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου. Ήδη έχει γίνει η δημοσίευση τους στο ΦΕΚ, ενώ ξέρουμε ότι οι ανάλογες διαδικασίες χρειαζόντουσαν μερικά χρόνια».

Συνεργασία ΥΠΠΟ - ΑΠΘ

Παράλληλα και προκειμένου να αντιμετωπιστούν, με τον δέοντα επιστημονικό τρόπο, τα ζητήματα των υπό εκπόνηση μελετών (στατικής και γεωτεχνικής) για το μνημείο και για την εφαρμογή της εγκεκριμένης -από το 2015- μελέτης χωματουργικής διαμόρφωσης των πρανών του Τύμβου, κατέστη αναγκαία η χρήση νέου επικαιροποιημένου τοπογραφικού υποβάθρου υψηλής ακριβείας του Τύμβου και της ευρύτερης περιοχής του.

Την εκπόνηση του νέου υποβάθρου ανέλαβε το τμήμα Τοπογραφίας ΑΠΘ, στο πλαίσιο Μνημονίου Συνεργασίας που έχει υπογραφεί από τον Μάρτιο 2020, μεταξύ του Πανεπιστημίου και του ΥΠΠΟΑ. Στο τοπογραφικό η Διεύθυνση Αναστήλωσης έκανε την περαιτέρω επεξεργασία όπως και πλήθος σχεδιαστικών τομών, για την άμεση υποβοήθηση των μελετών. Προκειμένου να αποκατασταθεί η αρχική γεωμετρία των πρανών του Τύμβου με την μετακίνηση των όγκων χώματος, που είχαν αφαιρεθεί κατά τις ανασκαφές των τελευταίων 60 ετών από την κορυφή του και είχαν απλωθεί περιμετρικά, αλλοιώνοντας την μορφή του, έγινε λεπτομερής τοπογραφική τεκμηρίωση και προμέτρηση του όγκου τους. Έτσι σημάνθηκαν με ακρίβεια τα σημεία που πρέπει να αφαιρεθούν οι ανασκαφικές επιχώσεις, για να αποκατασταθεί η αρχαία γεωμετρία του Τύμβου. Μεγάλο τμήμα των επιχώσεων αυτών θα επανατοποθετηθούν -κατά το δυνατόν- στη αρχική τους θέση, σε ένα πρωτότυπο, διεθνώς, εγχείρημα αποκατάστασης Τύμβου, με το αυθεντικό του υλικό.

Γύρω στις 15 Ιουλίου θα εισαχθούν στο ΚΑΣ οι δυο μελέτες οι οποίες είναι άμεσα συνδεδεμένες με την πρώτη φάση των εργασιών. «Ελπίζουμε να ξεκινήσουν, αφού γίνουν οι διαγωνιστικές διαδικαστικές και η δημοπράτηση των έργων, περί το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου« αναφέρει η Λίνα Μενδώνη

Για την σύγχρονη διεπιστημονική έρευνα προστασίας των Μνημείων, αυτό το αυθεντικό υλικό, εκλαμβάνεται ως μνημείο, όπως και ο τρόπος διαβάθμισης και διάστρωσής του κατά την αρχαία οικοδομική ως αναπόσπαστο τμήμα της αρχιτεκτονικής του. Για τους λόγους αυτούς εκπονήθηκε από την Διεύθυνση Αναστήλωσης ένα τρισδιάστατο μοντέλο του Τύμβου υψηλής ακριβείας, στο οποίο τέθηκε η αρχική γεωμετρία των πρανών του, βάσει των στοιχείων της αρχιτεκτονικής μελέτης αποκατάστασης και αφαιρέθηκε ο ακριβής όγκος χώματος στον οποίο πρέπει να γίνουν οι εργασίες, ενώ προστέθηκαν οι ανάλογες επιχώσεις. Επιπρόσθετα, θα γίνουν διαμορφώσεις και στερέωση των κατάντη του μνημείου ανατολικών πρανών, έτσι ώστε το καλύτερα σωζόμενο τμήμα του περιβόλου να καταστεί επισκέψιμο εντός του 2020.

Από την έρευνα στο διάσπαρτο μαρμάρινο υλικό του περιβόλου το οποίο μεταφέρθηκε πρόσφατα τον Τύμβο, αποδόθηκαν στις αρχικές τους θέσεις 39 μέλη στο νοτιοανατολικό τμήμα του, ενώ δρομολογείται άμεσα η τοποθέτηση 45 μελών δυτικά του Ταφικού Μνημείου στο πλαίσιο της εκκίνησης μιας πιλοτικής αποκατάστασης τμήματος του περιβόλου μήκους 12,5 μέτρων.

Παράλληλα, η ερευνητική ομάδα του καθηγητή του ΑΠΘ κ. Γρηγόρη Τσόκα ολοκλήρωσε τη φάση της λεπτομερούς διασκόπησης στους τοίχους του διαφράγματος κάτω από τις Σφίγγες. Από την διασκόπηση, επιβεβαιώθηκε η αρχική υπόθεση της αρχιτεκτονικής μελέτης, την οποία έχει εκπονήσει ο αρχιτέκτων του ΥΠΠΟΑ Δρ Μιχάλης Λεφαντζής, για την ύπαρξη αφανών πεσσών με συμφυείς ημικίονες για την στήριξη του επιστυλίου, όπως και την ύπαρξη βάσης διαμορφωμένης από ορθοστάτες και καταληπτήρα, πάνω στους οποίους εδράζεται ο πεσσός. Και στην περίπτωση αυτή, δηλαδή, υπήρχε ένα αντίστοιχο διάφραγμα με αυτό που συναντάται στο διάφραγμα με τις «Καρυάτιδες» του μνημείου. Η έρευνα στο σημείο αυτό συνεχίζεται, έτσι ώστε να εξαχθούν χρήσιμα στοιχεία για την οικοδομική ιστορία του μνημείου.

Δείτε το πρόγραμμα

Το πρόγραμμα των επόμενων ημερών ανακοίνωσε το Σινέ Κάστρο, στην Πάτρα.

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΘΑ ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ www.viva.gr

AΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 29/6 ΕΩΣ ΤΡΙΤΗ 30/6

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 22:00

«ΟΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ»

Σκηνοθεσία: Ρεζί Ρουανσάρ

Ηθοποιοί: Μανώλης Μαυροματάκης, Λαμπέρ Ουιλσόν, Όλγα Κιριλένκο, Ρικάρντο Σκαμάρτσιο, Σίντσε Μπάμπετ Κνούντσεν, Εδουάρδο Νοριέγα, Άλεξ Λόθερ, Άννα Μαρία Στουρμ, Φρεντερίκ Σο, Μαρία Λέιτε, Σάρα Ζιροντό, Πάτρικ Μποσό

Διάρκεια: 105 λεπτά

Είδος ταινίας: Θρίλερ

Απομονωμένοι σε μια πολυτελή κατοικία, χωρίς καμία δυνατότητα επαφής με τον έξω κόσμο, 9 μεταφραστές μεταφράζουν το τελευταίο μέρος ενός εκ των μεγαλύτερων best seller της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Στο διαδίκτυο διαρρέουν οι 10 πρώτες σελίδες του βιβλίου και ένας εκβιαστής απειλεί να αποκαλύψει την συνέχεια αν δεν του δοθεί ένα εξωφρενικό ποσό. Το ερώτημα που παραμένει είναι ένα: από πού ήρθε η διαρροή; Όλοι τους πλέον είναι ύποπτοι..

ΤΕΤΑΡΤΗ 1/7

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 21:15

«ΦΥΓΑΜΕ»

Animation 2020 | Έγχρ. | Διάρκεια: 102'

Αμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Νταν Σκάνλον

Δύο αδέρφια ξωτικά διαπιστώνουν έκπληκτα πως έχουν την ευκαιρία να φέρουν τον πατέρα τους ξανά στη ζωή μόνο για μία ημέρα. Αρκούν όμως ένα μαγικό ραβδί κι ένα ξόρκι που εκείνος έχει αφήσει πίσω του ακριβώς γι’ αυτόν το σκοπό;

AΠΟ ΠΕΜΠΤΗ 2/7 ΕΩΣ ΚΥΡΙΑΚΗ 5/7

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 22:00

«ΔΙΑΡΡΗΚΤΗΣ ΥΨΗΛΗΣ ΤΕΧΝΗΣ»

Θρίλερ 2019 | Έγχρ. | Διάρκεια: 99'

Αγγλο-ιταλική ταινία, σκηνοθεσία Τζουζέπε Καποτόντι με τους: Κλάις Μπανγκ, Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, Μικ Τζάγκερ, Ντόναλντ Σάδερλαντ

Ένας φιλόδοξος κριτικός τέχνης και η ερωμένη του, την οποία γνώρισε μόλις την προηγούμενη μέρα, ταξιδεύουν ως την έπαυλη ενός πάμπλουτου συλλέκτη. Εκείνος έχει στο νου του μια δελεαστική πλεκτάνη, η οποία εμπλέκει έναν άφαντο για δεκαετίες θρυλικό ζωγράφο που ζει μυστικά στο ίδιο κτήμα.

Ο κορωνοϊός έφερε ανατροπή στον σχεδιασμό του Μουσείου Γουλανδρή στην Ανδρο, αλλά και την συνειδητή επιλογή να μην σιγήσει μέσα σε αυτό το αλλόκοτο καλοκαίρι. Ετσι, η έκθεση του Γιώργου Ρόρρη παγώνει και ενεργοποιούνται έργα λλήνων της διασποράς από τη μόνιμη συλλογή, ενώ στην Αθήνα παίρνουν τον πρώτο ρόλο ζωγραφιές παιδιών.

Είναι αυτό το γλυκόπικρο, το αίσθημα της αβεβαιότητας καθώς η ζωή και δη η πολιτιστική δράση εκκινεί ξανά στην Ελλάδα, το κυρίαρχο στην παρουσίαση που έκανε το μεσημέρι της Δευτέρας το Ιδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή στο μουσείο του Παγκρατίου. Εκεί παρουσιάστηκε η έκθεση που θα γίνει στην Άνδρο σε αντικατάσταση της αναδρομικής του Γιώργου Ρόρρη που ματαιώθηκε, αλλά και μια έκθεση στο πρώτο υπόγειο του Μουσείου Γουλανδρή της Αθήνας με ζωγραφιές παιδιών από το διάστημα της καραντίνας.

«Αν όλα πάνε καλά» είπε ο Κυριάκος Κουτσομάλλης, διευθυντής του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή στην παρουσίαση της έκθεσης «Αφαιρετικές προσεγγίσεις Ελλήνων καλλιτεχνών της Διασποράς. Έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Β. & Ε. Γουλανδρή». Μια έκθεση που επιμελήθηκε ο ίδιος, φέροντας την επιπλέον ιδιότητα του φίλου πολλών εκ των δημιουργών έργα των οποίων θα δούμε στην Ανδρο. Ολοι τους Ελληνες -γεννημένοι στη χώρα μας ή στο εξωτερικό - που διέπρεψαν διεθνώς. Ονόματα τρανά όπως ο Γιάννης Κουνέλλης, ο Τakis, ο Λουκάς Σαμαράς και άλλα λιγότερο γνωστά στην Ελλάδα αλλά με μεγάλη καριέρα σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Ολα τα έργα προέρχονται από τη μόνιμη συλλογή του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, δεν υπάρχει δάνειο, αφού η συνθήκη της πανδημίας επιβάλλει λύσεις που δεν απαιτούν πολλές συναλλαγές και μεταφορές. Ετσι, το μουσείο αλλάζει τον σχεδιασμό του και επιλέγει με αυτή την εσωτερική λύση να μείνει ενεργό, ανοιχτό στο κοινό. Οπως τόνισε ο κύριος Κουτσομάλλης εδώ και 40 χρόνια μόνο ένα καλοκαίρι δεν έγινε έκθεση στην Ανδρο, το 1993 εξαιτίας προβλημάτων που δημιούργησε ο πόλεμος του Κόλπου σε συλλέκτες που επρόκειτο να στείλουν ως δάνεια τα έργα τους στην Ανδρο.

 

Στην έκθεση που θα διαρκέσει από την 1η Ιουλίου ως τις 27 Σεπτεμβρίου, θα δούμε έργα των: Chryssa (Χρύσα Βαρδέα), Takis (Παναγιώτης Βασιλάκης), Θεόδωρος Στάμος, Γιάννης Κουνέλλης, Λουκάς Σαμαράς, Θάνος Τσίγκος, Τζον Χριστοφόρου, Ντίκος Βυζάντιος, Pavlos (Παύλος Διονυσόπουλος), Σοφία Βάρη, Μπάμπης Βεκρής (Electros), Νάσος Δάφνης, Κώστας Ανδρέου, George Negroponte, Μαρκ Χατζηπατέρας, Νάκης Παναγιωτίδης, Άλκης Πιερράκος, Άρης Κουτρουλής, Lynda Benglis. «Η θεματική που ορίσαμε αφορά αποκλειστικά καλλιτέχνες οι οποίοι εν μέσω πολλών δυσκολιών, άλλοι από ιδιοσυγκρασιακή αφαιρετική ροπή και άλλοι εξ ανάγκης κινούμενοι, αποφάσισαν να δοκιμαστούν στα αφαιρετικά κρατούντα της εποχής τους, τόνισε ο κύριος Κουτσομάλλης.

«Ορισμένοι, εκ των συγκυριών αγόμενοι, αποφάσισαν την έξοδο από τον γενέθλιο τόπο προσδοκώντας ελευθερία δράσης και σκέψης και αναζητώντας μερίδιο στα πρωτοποριακά τεκταινόμενα των καιρών. Άλλοι, λόγω κοινωνικοπολιτικών συνθηκών ή ιδεολογικών πεποιθήσεων, κυριολεκτικά εξαναγκάστηκαν σε εκπατρισμό προκειμένου να αποφύγουν διώξεις και κατατρεγμούς. Χαρακτηριστικός είναι ο ρόλος του μεταγωγικού πλοίου τύπου Liberty, του γνωστού «Ματαρόα», που σε πολλούς προσέφερε τον πλου προς την ελευθερία και παρέμεινε ιστορική αναφορά αυτής της ψυχικά επώδυνης και βιωματικά επίπονης περιπέτειας».

Τα παιδιά παίρνουν τα πινέλα

Εντωμεταξύ στο πρώτο υπόγειο του Μουσείου του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή στο Παγκράτι, παρουσιάζονται ζωγραφιές παιδιών που έλαβαν μέρος στο ανοιχτό κάλεσμα του Μουσείου εν μέσω της πανδημίας. 252 παιδιά ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση και όλες οι προτάσεις αναρτήθηκαν στον ιστότοπο του μουσείου. Από αυτοπροσωπογραφίες ως ονειρικά τοπία και τον κορωνοϊό ως φυσική παρουσία να εμφανίζεται σε κάποιες εικόνες, τα παιδιά δημιούργησαν με μοναδικό τρόπο και φαντασία αυτές τις δύσκολες μέρες της καραντίνας.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE