Ο επετειακός εορτασμός του 2021 και το Ελλάδα 2012 θα δώσει μία άλλη ώθηση στην προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό και ο απώτερος στόχος είναι να ξυπνήσει τα φιλελληνικά συναισθήματα των Ευρωπαίων, αυτά που για όσους έχουν διαβάσει και λίγη ιστορία έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην Εθνική Παλιγγενεσία του 1821.

200 χρόνια μετά, η Δυτική Ελλάδα και η Πελοπόννησος, οι δύο από τις περιοχές της χώρας που πρωταγωνίστησαν με πολλούς και διάφορους τρόπους στην απελευθέρωση από τον οθωμανικό ζυγό, διεκδικούν την δική τους προβολή μέσα από την επετειακή αυτή διοργάνωση.

Ειδικότερα, στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος δηλώνουν έτοιμη για το Ελλάδα 2021, με σύγχρονες δράσεις που αναμένεται να εντυπωσιάσουν, έχοντας ήδη λάβει συγχαρητήρια για αυτές από την πρόεδρο της επιτροπής Γιάννα Αγγελοπούλου, στο πλαίσιο της επισκέψεως της στην περιοχή μας πριν από μερικές μέρες.

Οι δράσεις αυτές αφορούν την αξιοποίηση προγραμμάτων ΕΣΠΑ σε επίπεδο υποδομών για την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση. Η πρώτη αφορά ένα κινητό ψηφιακό πάρκο με ομπρέλα το χρονολόγιο των γεγονότων που είχαν διαδραματιστεί στην περιοχή. Το πάρκο αυτό θα αναδεικνύει με έναν σύγχρονο και μοντέρνο τρόπο την ιστορία εκείνης της περιόδου, στοχεύοντας μέσα από αυτή στην τουριστική προβολή της περιφέρειας και κατά συνέπεια στην προσέλευση επισκεπτών–τουριστών.

Με τη χρήση έτσι της τελευταίας τεχνολογίας, θα μπορούν οι επισκέπτες να παίρνουν πληροφορίες για τα διαδραστικά γεγονότα που συνέβησαν, να συμμετέχουν σε εικονικές μάχες στο παρελθόν, αλλά και να πληροφορούνται για τα αξιοθέατα. Ταυτόχρονα, θα δίνεται η δυνατότητα στα μικρά παιδιά μέσα από διάφορες δράσεις που θα απευθύνονται σε αυτά να μαθαίνουν ιστορία με έναν δημιουργικό τρόπο που θα τους ωθεί την κριτική σκέψη.

Το πάρκο αυτό, όπως προαναφέραμε, θα είναι κινητό και θα πάει σε όλα τα μέλη της Δυτικής Ελλάδος, καταλήγοντας όμως στο να χωριστεί στα δύο. Το ένα μέρος του θα εγκατασταθεί μόνιμα (και μετά δηλαδή από το τέλος των εκδηλώσεων) στα Καλάβρυτα και το άλλο στο Μεσολόγγι. Τα δύο αυτά μέρη θα λειτουργούν ως αυτόνομα μουσεία, σε δύο πόλεις που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην Επανάσταση και στο θαύμα του 1821, αφήνοντας το ιστορικό τους στίγμα, σε εκείνη την κρίσιμη για τον ελληνισμό ιστορική περίοδο.

Λεύκωμα, ιστοσελίδα, ντοκιμαντέρ και σύστημα ψηφιακής ξενάγησης

Παράλληλα, η Περιφέρεια στο πλαίσιο των δράσεων αυτών ετοιμάζει τη δημιουργία ενός ιστορικού λευκώματος, μιας ιστοσελίδας και ενός ιστορικού ντοκιμαντέρ για τα γεγονότα της εποχής εκείνης. Πέρα από αυτά η Περιφέρεια, ετοιμάζει πάντα στην κατεύθυνση της προβολής της μέσα από τη σύγχρονη τεχνολογία, ένα σύστημα ψηφιακής εικονικής ξενάγησης σε 2.500 σημεία της Δυτικής Ελλάδος.


Στο σύστημα αυτό θα μπορούν να έχουν πρόσβαση οι κάτοχοι smartphones, χωρίς να απαιτείται σύνδεση στο ίντερνετ ή να κατεβάσουν κάποια εφαρμογή, αντλώντας μέσα από εκεί χρήσιμες πληροφορίες σε μορφή γραπτού λόγου και οπτικοακουστικού υλικού, ενώ θα υπάρχει ενημέρωση για αξιοθέατα, καταστήματα εστίασης και αναψυχή στην κάθε περιοχή.

Ξεκίνησε η προπώληση των εισιτηρίων για τα δύο Γκαλά Όπερας που θα παρουσιάσει η Εθνική Λυρική Σκηνή στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Στις 26 και 28 Ιουλίου 2020, σπουδαίοι πρωταγωνιστές της Όπερας θα ερμηνεύσουν άριες και ντουέτα από διάσημες όπερες του ρεπερτορίου. Την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής θα διευθύνει ο διακεκριμένος αρχιμουσικός Πιερ Τζόρτζιο Μοράντι. Προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες φετινές συνθήκες, η Εθνική Λυρική Σκηνή, τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας, θα συναντήσει το κοινό της κάτω από τον Αττικό ουρανό, στο εμβληματικό Ωδείο Ηρώδου Αττικού.

Βέρντι στο πρώτο γκαλά όπερας της Λυρικής

Την Κυριακή 26 Ιουλίου οι διεθνώς αναγνωρισμένοι πρωταγωνιστές της όπερας Κρασσιμίρα Στογιάνοβα, Ρικκάρντο Μάσσι, Δημήτρης Πλατανιάς θα ερμηνεύσουν διάσημες άριες και ντουέτα από όπερες των Βέρντι (Ριγολέττος, Τροβατόρε, Ένας χορός μεταμφιεσμένων, Η δύναμη του πεπρωμένου), Τζορντάνο (Αντρέα Σενιέ), Καταλάνι (Η Βάλλυ), Πονκιέλλι (Τζοκόντα) και Πουτσίνι (Τουραντότ).

Ο σπουδαίος Έλληνας βαρύτονος της ΕΛΣ Δημήτρης Πλατανιάς, παράλληλα με τις εμφανίσεις του στην Ελλάδα, έχει κατακτήσει τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά λυρικά θέατρα και φεστιβάλ όπερας

H Βουλγάρα υψίφωνος Κρασσιμίρα Στογιάνοβα είναι μια από τις σημαντικότερες πρωταγωνίστριες της όπερας της εποχής μας. Από το 1998 που ξεκίνησε η στενή συνεργασία της με την Κρατική Όπερα της Βιέννης, έως σήμερα έχει κατακτήσει τα σπουδαιότερα λυρικά θέατρα του πλανήτη ερμηνεύοντας τους πιο απαιτητικούς ρόλους των Βέρντι και Πουτσίνι, αλλά και Ρίχαρντ Στράους και Σλαβικό ρεπερτόριο. O Ιταλός τενόρος Ρικκάρντο Μάσσι –ένας από τους πιο συναρπαστικούς ερμηνευτές του ιταλικού spinto ρεπερτορίου– έλαβε τη διεθνή αναγνώριση πολύ νωρίς στην καριέρα του, καθώς οι ερμηνείες του στους εμβληματικούς ρόλους των Βέρντι και Πουτσίνι θεωρήθηκαν αξεπέραστες. Ο σπουδαίος Έλληνας βαρύτονος της ΕΛΣ Δημήτρης Πλατανιάς, παράλληλα με τις εμφανίσεις του στην Ελλάδα, έχει κατακτήσει τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά λυρικά θέατρα και φεστιβάλ όπερας, έχει συνεργαστεί με κορυφαίους αρχιμουσικούς, έχει δουλέψει με σπουδαίους σκηνοθέτες, ενώ έχει μοιραστεί τη σκηνή με πρωταγωνιστές διεθνούς εμβέλειας.

Με την Τσέλια Κοστέα το δεύτερο γκαλά όπερας της Λυρικής

Την Τρίτη 28 Ιουλίου, οι διεθνώς καταξιωμένοι πρωταγωνιστές της όπερας Τσέλια Κοστέα, Τζόρτζιο Μπερρούτζι, Αμπρότζο Μαέστρι θα ερμηνεύσουν διάσημες άριες και ντουέτα από όπερες των Βέρντι (Λουίζα Μίλλερ, Τροβατόρε, Ένας χορός μεταμφιεσμένων, Η δύναμη του πεπρωμένου), Πονκιέλλι (Τζοκόντα), Λεονκαβάλλο (Παλιάτσοι) και Πουτσίνι (Τόσκα).

Η σπουδαία πρωταγωνίστρια της ΕΛΣ Τσέλια Κοστέα έχει διακριθεί σε πολυάριθμους διεθνείς διαγωνισμούς τραγουδιού και έχει διαγράψει μια πολύ σημαντική πορεία στα μεγαλύτερα θέατρα και τις σημαντικότερες αίθουσες του κόσμου. Οι ερμηνείες της σε εμβληματικούς ρόλους των Βέρντι και Πουτσίνι ξεχωρίζουν για την ευαισθησία τους. Ο Ιταλός τενόρος Τζόρτζιο Μπερρούτζι έχει διακριθεί παγκοσμίως για τον λαμπερό, ζεστό ιταλικό του ήχο, καθώς και για τη μουσική και εκφραστική απόχρωση των ερμηνειών του. Η διεθνής σταδιοδρομία του περιλαμβάνει μερικά από τα σημαντικότερα λυρικά θέατρα, αλλά και αίθουσες συναυλιών και φεστιβάλ. Ο διακεκριμένος Ιταλός Αμπρότζο Μαέστρι είναι ένας από τους πιο περιζήτητους βαρύτονους της εποχής μας. Από το εντυπωσιακό ντεμπούτο του ως Φάλσταφ το 2001 στη Σκάλα του Μιλάνου (Στρέλερ, Μούτι) έως σήμερα, ο Μαέστρι έχει κατακτήσει τον κόσμο της όπερας, λαμβάνοντας ενθουσιώδεις κριτικές από τα μεγαλύτερα μέσα του πλανήτη.

Η Λυρική στο Ηρώδειο / Κυριακή 26 Ιουλίου 2020 στις 21.00 /Γκαλά Όπερας με τους Κρασσιμίρα Στογιάνοβα, Ρικκάρντο Μάσσι, Δημήτρη Πλατανιά / Ορχήστρα Εθνικής Λυρικής Σκηνής / Μουσική διεύθυνση Πιερ Τζόρτζιο Μοράντι /Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Τρίτη 28 Ιουλίου 2020 στις 21.00 /Γκαλά Όπερας με τους Τσέλια Κοστέα, Τζόρτζιο Μπερρούτζι, Αμπρότζο Μαέστρι /Ορχήστρα Εθνικής Λυρικής Σκηνής /Μουσική διεύθυνση Πιερ Τζόρτζιο Μοράντι /Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Τα εισιτήρια, τα μέτρα

Τιμές: 15, 20, 25, 35, 45, 55€, Φοιτητικό, παιδικό: 12 ευρώ, Περιορισμένης ορατότητας 10 ευρώ

Σημειώνεται ότι λόγω των περιοριστικών μέτρων για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού, θα διατεθούν προς πώληση στο κοινό μόνο 2.000 θέσεις περίπου στο Ηρώδειο. Στο πλαίσιο αυτό, φέτος για πρώτη φορά θα γίνει αρίθμηση και στις θέσεις του άνω διαζώματος. Για την αποφυγή ταλαιπωρίας και για την ασφάλεια του κοινού, συστήνεται η έγκαιρη προσέλευση στον χώρο του Ηρωδείου.

Σημεία προπώλησης:

Ταμεία Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Τηλ. κέντρο: 213 088 5700 / Ομαδικές πωλήσεις: 213 088 5742 Ωράριο: καθημερινά 09.00-21.00

Εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών, Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου)

Τηλεφωνική αγορά: +30 210 3272000 Δε-Πα 10:00-16:00, Σα 10:00-15:00

On line: nationalopera.gr, viva.gr και greekfestival.gr

Τα Γκαλά υλοποιούνται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εξωστρέφειας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διοργάνωση τριών θεματικών καλλιτεχνικών εργαστηρίων από τον Δήμο Πατρέων στο πλαίσιο του έργου SPARC του προγράμματος «Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία – Interreg Greece–Italy 2014-2020».

Το διάστημα 26 Ιουνίου με 1η Ιουλίου, πραγματοποιήθηκε στο θέατρο «Λιθογραφείον» το τρίτο εργαστήριο που είχε θέμα «Σχεδιασμός – δημιουργία θεατρικού – καρναβαλικού κοστουμιού, μάσκας, καπέλου» με εισηγητές τους: Όλγα Μοσχόβου και Kenny MacLellan.

Είχαν προηγηθεί τα εργαστήρια για τον «Σχεδιασμό και κατασκευή 3D αντικειμένων – αναμνηστικών» που πραγματοποιήθηκε με εισηγητές τους Κώστα Κουκούδη και Alessio Verdolino τον περασμένο Φεβρουάριο και για τη «Δημιουργία άρματος, μικροκατασκευών και μασκαράτας» που πραγματοποιήθηκε με εισηγητή τον Αριστείδη Σταθόπουλο τον Ιούνιο.

Τα εργαστήρια παρακολούθησαν συνολικά 60 εκπαιδευόμενοι, επαγγελματίες ή ερασιτέχνες του πολιτιστικού και δημιουργικού κλάδου, οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν όχι μόνο στην καλλιέργεια των αντίστοιχων τεχνικών δεξιοτήτων, αλλά και στη ανάπτυξη συνεργιών.

Παράλληλα οι εκπαιδευόμενοι ενημερώθηκαν για τους στόχους του προγράμματος SPARC και για τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στα Παλαιά Σφαγεία Πατρών, που θα μετατραπούν σε έναν κόμβο δημιουργικότητας με κύριους άξονες το Πατρινό Καρναβάλι και το Θέατρο Σκιών.

Ο συγγραφέας Αλέξης Πανσέληνος απέσπασε το Μεγάλο Τιμητικό Βραβείο του ηλεκτρονικού περιοδικού «Ο αναγνώστης» ως αναγνώριση του συνολικού πεζογραφικού του έργου και της προσφοράς του στα ελληνικά γράμματα.

Μαζί με τον Αλέξη Πανσέληνο βραβεύτηκαν, στην κατηγορία της λογοτεχνίας για ενήλικους (παραγωγή 2019), οι συγγραφείς Θεόδωρος Γρηγοριάδης, Ιάκωβος Ανυφαντάκης, Μιχάλης Μακρόπουλος, Δημήτρης Χουλιαράκης, Αλεξάνδρα Ρασιδάκη, Δήμητρα Λουκά και Γιάννης Καρπούζης, ενώ στην κατηγορία της παιδικής λογοτεχνίας (παραγωγή 2019) τα βραβεία απέσπασαν οι Αντώνης Παπαθεοδούλου, Έρση Νιαώτη, Μελίνα Σιδηροπούλου και Ροδούλα Παππά.

Τα λογοτεχνικά βραβεία του «Αναγνώστη» απονεμήθηκαν διαδικτυακά το βράδυ της Πέμπτης 2 Ιουλίου, μέσω μετάδοσης της Bookia από το βιβλιοπωλείο Ευριπίδης της Κηφισιάς, με φυσική ή ηλεκτρονική συμμετοχή των βραβευμένων συγγραφέων.

 ΒΡΑΒΕΙΟ ΝΙΚΟΥ ΘΕΜΕΛΗ- εόδωρος Γρηγοριάδης για το βιβλίο του «Το τραγούδι του πατέρα», Πατάκης.

 ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ - Ανυφαντάκης Ιάκωβος. «Κάποιοι άλλοι», Πατάκης.

ΔΙΗΓΗΜΑ -Μακρόπουλος Μιχάλης «Μαύρο νερό», Κίχλη.

ΠΟΙΗΣΗ -Χουλιαράκης Δημήτρης «Ψυχή στα δόντια», Το Ροδακιό.

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΔΟΚΙΜΙΟ – ΜΕΛΕΤΗ -Ρασιδάκη Αλέξάνδρα. «Υπό ρομαντική οπτική γωνία, γερμανικός ρομαντισμός και Γ. Βιζυηνός», Άγρα.

ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΟΙ ΠΕΖΟΓΡΑΦΟΙ -Λουκά Δήμητρα. «Κόμπο στον κόμπο», Κίχλη.

ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ -Καρπούζης Γιάννης. «Ο χάρτινος χρόνος τελείωσε», Πανοπτικόν.

ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ -Αντώνης Παπαθεοδούλου. «Αμάλια», εικ. Ντανιέλα Σταματιάδη, Ίκαρος.

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ -Έρση Νιαώτη. «Ο υπέροχος κύριος Μαμαλούξ», εικ. Κατερίνα Χαδουλού, Καλειδοσκόπιο.

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΕΦΗΒΟΥΣ -Μελίνα Σιδηροπούλου. «Ήλιος με μουστάκια», Καλειδοσκόπιο.

ΒΙΒΛΙΟ ΓΝΩΣΕΩΝ -Ροδούλα Παππά. «Πώς φτιάχνεται ένα παιδικό βιβλίο», εικ. Κώστας Μαρκόπουλος, Νεφέλη.

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ - Με παράδειγμα το βιβλίο «Χριστόφορος Κάσδαγλης, 1983, σχεδίαση εξωφύλλου Κλαίρη Σταμάτη, σχεδίαση έκδοσης Εκδόσεις Καστανιώτη» η Κριτική Επιτροπή βραβεύει όλη τη σειρά των εκδόσεων Καστανιώτη αυτού του τύπου. Υπενθυμίζουμε ότι η επιτροπή στοχεύει στην ανάδειξη των επιμέρους στοιχείων -σχεδιασμός σελίδων, επιλογή γραμματοσειρών, πρόταση χαρτιών, εκτύπωση και βιβλιοδεσία- που απαιτούνται για αποτελέσματα υψηλής τεχνικής και αισθητικής στην μορφοποίηση του βιβλίου που θα εμφανιστεί στους πάγκους και τα ράφια των βιβλιοπωλείων

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΡΙΣΗΣ ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ -Χρίστος Κυθρεώτης, συγγραφέας. Κώστας Γ.Παπαγεωργίου, ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας. Ευριπίδης Γαραντούδης, καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας ΕΚΠΑ. Γιάννης Ν.Μπασκόζος, δημοσιογράφος, συγγραφέας. Αριστοτέλης Σαΐνης, φιλόλογος, κριτικός λογοτεχνίας. Κατερίνα Σχινά, κριτικός λογοτεχνίας, μεταφράστρια. Βαγγέλης Χατζηβασιλείου, κριτικός λογοτεχνίας.

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΡΙΣΗΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ -Άντα Κατσίκη-Γκίβαλου, ομότιμη καθηγήτρια ΕΚΠΑ. Ζωή Κοσκινίδου, δημοσιογράφος. Σοφία Μαντουβάλου, συγγραφέας, εκπαιδευτικός, τεχνολόγος. Χαρά Μαραντίδου, εικαστικός. Κατερίνα Φρουζάκη, υπεύθυνη στην Παιδική Βιβλιοθήκη Search Κηφισιάς.

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ -Δημήτρης Αρβανίτης, σχεδιαστής, μέλος της AGI. Μιχάλης Αρφαράς, καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και διευθυντής του Τομέα Χαρακτικής. Γιώργος Δ. Ματθιόπουλος, καθηγητής Εφαρμογών (Τμήμα Γραφιστικής, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών-ΤΕΙ Αθήνας), Τυπογραφικός σχεδιαστής (Εταιρεία Ελληνικών Τυπογραφικών Στοιχείων).

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, αναφέρθηκε στο θέμα της Αγιάς Σοφιάς, τονίζοντας ότι θα πρέπει να παραμείνει μουσείο.

«Η Αγία Σοφία είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό μνημείο, ένα μνημείο το οποίο την εποχή την οποία γίνεται, του Ιουστινιανού, κατάφερε, χάρις στους αρχιτέκτονές της, να φτιάξει με μοναδικό τρόπο τα βασικά χαρακτηριστικά της εκκλησιαστικής αρχιτεκτονικής, αλλά και να πρωτοτυπήσει ιδιαίτερα στο τμήμα που αφορά τον τρούλο και την στήριξή του», ανέφερε αρχικά η υπουργός Πολιτισμούς στον ραδιοφωνικό σταθμό «Πρώτο  Θέμα» σύμφωνα με το ΑΠΕ - ΜΠΕ.

Στη συνέχεια η κ. Μενδώνη τόνισε: «Αυτό λοιπόν το μοναδικό μνημείο το οποίο με το σοφό, επαναλαμβάνω σοφό, διάταγμα του Κεμάλ Ατατούρκ αποδεσμεύτηκε από όλες τις δεσμεύσεις του που είχε ως θρησκευτικό μνημείο το 1934 και χαρακτηρίστηκε ως μουσείο, ένα μνημείο-μουσείο.

Σήμερα με τις πρωτοβουλίες και τις κινήσεις αυτές που προέβη ο Ερντογάν, η επιθυμία του είναι να το επιστρέψει στις συνθήκες του 15ου αιώνα.

Στην πραγματικότητα, με αυτό το οποίο συμβαίνει απομειώνεται η παγκόσμια ακτινοβολία και η οικουμενική αξία αυτού του απολύτως μοναδικού μνημείου».

Η κα. Μενδώνη συμπλήρωσε πως: «εμείς αντιδράσαμε αμέσως και ενημέρωσα μετά κράτη-μέλη της UNESCO για ποιο λόγο δεν πρέπει να γίνει ισλαμικό τέμενος ή, αν θέλετε, δεν πρέπει να επανέλθει σε καθεστώς θρησκευτικό η Αγία Σοφία και πρέπει να μείνει μουσείο.

Και το κάναμε αυτό διότι εδώ η Τουρκία φαίνεται ότι εκμεταλλεύεται ή τέλος πάντων αγνοεί την υποχρέωση που έχει απέναντι στην UNESCO, καθώς η Αγία Σοφία είναι μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.

Για να αλλάξει το status της θα πρέπει να υπάρξει απόφαση στη Διακυβερνητική της UNESCO. Η Διακυβερνητική ήταν προγραμματισμένη για να γίνει αυτές τις ημέρες που μιλάμε.

Δεν έγινε εξαιτίας της πανδημίας. Υπάρχει η απόφαση του Διεθνούς Οργανισμού να μην γίνει καμία τέτοια σύναξη μέχρι τουλάχιστον τον Σεπτέμβρη.

Αυτή τη στιγμή λοιπόν παρακολουθούμε τα τεκταινόμενα. Θέλω να πιστεύω ότι το ανώτερο δικαστήριο της Τουρκίας θα αρθεί πάνω από τις πολιτικές σκοπιμότητες και τις πολιτικές επιδιώξεις».

«Δεν θα γίνουν άλλες ανασκαφές στον Τύμβο της Αμφίπολης»

Για την Αμφίπολη διευκρίνισε ότι στον «Τύμβο δεν θα γίνουν άλλες ανασκαφές. Έχουν προηγηθεί ανασκαφές 50 ετών από την αρχαιολογική υπηρεσία, που έχουν αποκαλύψει σειρά τάφων διαφόρων εποχών από το 1000 π.Χ. μέχρι τον 1ο αιώνα π.Χ.

Αυτό ακριβώς που θα γίνει τώρα στον τύμβο, είναι η αποκατάστασή του έτσι όπως ήταν το τελευταίο τέταρτο του 4ου αιώνα π.Χ., που κατασκευάστηκε το συγκεκριμένο μνημειακό σύνολο».

Ο τύμβος «δεν έχει αποκαλύψει όλα του τα μυστικά διότι δεν έχει μελετηθεί όλο το υλικό το οποίο έχει βρεθεί», σημείωσε, ενώ όσον αφορά το θέμα της ανάπλασης του πρώην βασιλικού Κτήματος στο Τατόι ανέφερε ότι «είναι θέμα 2-3 ημερών, να τελειώσει η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας» και «επομένως, να έχουμε έναν οδικό χάρτη για την ανάδειξη και αξιοποίηση του συνόλου του κτήματος».

«Ήδη οι υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες αποκατάστασης και συγχρόνως, γίνεται ένα πολύ μεγάλο έργο, να ανοίξουν επιτέλους όλα τα κιβώτια τα οποία είναι κλεισμένα από τότε που έφυγε η βασιλική οικογένεια από την Ελλάδα.

Υπάρχουν κιβώτια τα οποία είναι κλειστά, δεν ξέρουμε τι περιέχουν. Κάναμε ήδη μια εγκατάσταση δύο μεγάλων tolls», πληροφόρησε, μεταξύ άλλων, η κ. Μενδώνη.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE