Την πρώτη εικαστική έκθεση που πραγματοποιείται στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού παρουσιάζουν ο Οργανισμός ΝΕΟΝ και το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου φέτος το καλοκαίρι.

Μετά τα ανθρωπόμορφα γλυπτά του Αντονι Γκόρμλεϊ που στήθηκαν το καλοκαίρι του 2019 στη Δήλο, ο οργανισμός ΝΕΟΝ παρουσιάζει από 5 Ιουνίου τη γλυπτική εγκατάσταση του Διονύση Καβαλλιεράτου στο Ηρώδειο. Ενα περίτεχνο γλυπτο, με τίτλο «Οι Σταμνούλες» κεραμικό σε κόντρα πλακέ διαστάσεων 80 x 70 x 30 εκατοστά, ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Berlier/Eliades.

Με τη νέα συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών, ιδιαίτερα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο που βιώνει η κοινωνία μας, ο ΝΕΟΝ φιλοδοξεί να συμβάλει στην επανεκκίνηση του Πολιτισμού και την επανασύνδεση με το κοινό και τους δημιουργούς. Η έκθεση εντάσσεται στο πρόγραμμα Έργο στην Πόλη 2020, στο πλαίσιο του οποίου ο ΝΕΟΝ αναθέτει σε έναν καλλιτέχνη κάθε χρόνο τη δημιουργία έργου που εκτίθεται σε δημόσιο χώρο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Για μια ακόμα φορά, ο ΝΕΟΝ συμπράττει με θεσμικούς φορείς πολιτισμού και ενεργοποιεί ιστορικούς χώρους σε δράσεις που συνδέουν δημιουργικά το αρχαιολογικό παρελθόν με τον σύγχρονο πολιτισμό.

Με προτεραιότητα τη δημόσια υγεία και την ασφάλεια, αλλά και με ευθύνη απέναντι στο κοινό και τον Πολιτισμό, η έκθεση θα πραγματοποιηθεί ακολουθώντας τις οδηγίες των υγειονομικών αρχών.

ΝΕΟΝ: Μια in situ εγκατάσταση από γλυπτικές μορφές

Ο Διονύσης Καβαλλιεράτος ασχολείται ουσιαστικά και συστηματικά με τη γλυπτική. Τα έργα του περιγράφουν έναν σκληρό και διαταραγμένο κόσμο αστείων συμβάσεων, θεατρικών παράλογων και αδιαφορίας, με δόσεις ειρωνείας και αυτοσαρκασμού.

Στον εμβληματικό χώρο του Ωδείου Ηρώδου Αττικού, σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης και επιμελήτριας του Μουσείου Μπενάκη Πολύνας Κοσμαδάκη, η έκθεση Αποπροσανατολισμένος χορός / Παραπλανημένος πλανήτης είναι μια in situ εγκατάσταση από γλυπτικές μορφές που συνθέτουν έναν κυκλικό χορό. Ο Χορός του Διονύση Καβαλλιεράτου συνδέεται άμεσα με τους τύπους, τις τελετουργίες και την κινησιολογία του αρχαίου δράματος. Ο καλλιτέχνης αξιοποιεί τις θρησκευτικές, σωματικές, κοινωνικο-πολιτικές συμπαραδηλώσεις/προεκτάσεις του τελετουργικού κυκλικού χορού και μας μιλά για τη σημασία της κοινότητας, της συντροφικότητας, της φιλίας, του γέλιου, της χειρονομίας, της σωματικής έκφρασης.

 

Το περίφημο Ωδείο του Ηρώδη του Αττικού δεσπόζει στο δυτικό άκρο της Νότιας Κλιτύος της Ακρόπολης. Χτίστηκε τον 2ο αιώνα μ.Χ. προς τιμήν της γυναίκας του Ηρώδη, Ασπασίας Άννιας Ρήγιλλα και χρησιμοποιήθηκε κυρίως για μουσικές εκδηλώσεις, φιλοξενώντας 5.000 θεατές. Το μνημείο αναστηλώθηκε την περίοδο 1952-1953 με μάρμαρο Διονύσου και από το 1957 χρησιμοποιείται για τη διεξαγωγή καλλιτεχνικών εκδηλώσεων (συναυλίες, παραστάσεις αρχαίου δράματος κ.τ.λ.). Είναι ο παλαιότερος και βασικότερος χώρος παραστάσεων του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, στους πρόποδες της Ακρόπολης, και έχει φιλοξενήσει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς και εγχώριας καλλιτεχνικής σκηνής, μεταξύ αυτών τους Λουτσιάνο Παβαρότι, Φρανκ Σινάτρα, Νάνα Μούσχουρη, Λάιζα Μινέλι, Μαρία Κάλλας.

Με το πρόγραμμα Έργο στην Πόλη, σκοπός του ΝΕΟΝ είναι η παρουσίαση της σύγχρονης τέχνης σε δημόσιους και ιστορικούς χώρους, συμβάλλοντας στη διάδραση μεταξύ της τέχνης, της κοινωνίας και της πόλης. Το πρόγραμμα υλοποιείται για έβδομη χρονιά, μετά τις αναθέσεις από τον ΝΕΟΝ στους Πάνο Κοκκινιά σε εγκαταλειμμένο χώρο γραφείων στην οδό Σοφοκλέους 4 στην Αθήνα (2019), Ανδρέα Λόλη στη Βρετανική Σχολή Αθηνών (2018), Κωστή Βελώνη στην κατοικία του αριθμού 11 της οδού Καπλανών (2017), Ζάφο Ξαγοράρη σε χώρο στάθμευσης πίσω από το ιστορικό θέατρο Αθήναιον (2016), Μαρία Λοϊζίδου στον Αρχαιολογικό Χώρο και το Μουσείο του Κεραμεικού (2015) και Αιμιλία Παπαφιλίππου στην Αρχαία Αγορά Αθηνών (2014).

Ο Πολιτιστικός και Αναπτυξιακός Οργανισμός κοινής ωφέλειας ΝΕΟΝ ιδρύθηκε το 2013 από το συλλέκτη και επιχειρηματία Δημήτρη Δασκαλόπουλο. Ο ΝΕΟΝ φιλοδοξεί να φέρει το σύγχρονο πολιτισμό κοντά στο σύγχρονο πολίτη, αναδεικνύοντας τη δυνατότητα της καλλιτεχνικής δημιουργίας να αφυπνίσει, να συγκινήσει, να παρακινήσει. Συγχρόνως, επιδιώκει να συμβάλει στην ευρύτερη προσπάθεια αναβάθμισης της πόλης και της καθημερινότητας του πολίτη. Να συμβάλει στην αποκατάσταση της σχέσης του πολίτη με τη λειτουργία και τα δρώμενα της πόλης του.

Ο ΝΕΟΝ δεν περιορίζεται σε ένα μόνον χώρο. Έδρα του είναι ολόκληρη η πόλη, το ευρύτερο αστικό περιβάλλον. Είναι ένας ζωντανός και ενεργός συνομιλητής με την κοινωνία, τους θεσμούς και το κοινό.

Ο ΝΕΟΝ υλοποιεί τους στόχους του μέσα από εκθέσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα, εκδηλώσεις και συζητήσεις, προγράμματα χορηγιών και υποτροφιών και τη δημιουργία ενός δικτύου διεθνών συνεργασιών και ανταλλαγών. Ο ΝΕΟΝ συμπράττει με θεσμικούς φορείς πολιτισμού και ενισχύει τη δραστηριότητα δημοσίων και ιδιωτικών φορέων με σκοπό τη διάδοση της σύγχρονης τέχνης. Ο ΝΕΟΝ επιδιώκει να αναδείξει τον πολιτισμό ως βασικό μοχλό προόδου και ανάπτυξης.

Ο Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ και το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου παρουσιάζουν την εικαστική εγκατάσταση του Διονύση Καβαλλιεράτου στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού. Επιμελήτρια είναι η Πολύνα Κοσμαδάκη, Ιστορικός τέχνης, Επιμελήτρια του Μουσείου Μπενάκη. Από 5 Ιουνίου έως 3 Ιουλίου 2020.

Η ανακοίνωση του Πολιτιστικού Τομέα του Δήμου Πατρέων: Η πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Πατρέων  Κατερίνα Γεροπαναγιώτη και Κώστας Παπαφιλίππου, είχαν σήμερα (Πέμπτη), συνάντηση με τον αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας Χαράλαμπο Μπονάνο . Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια των διαβημάτων που είχε κάνει ο Πολιτιστικός Οργανισμός προς την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, τα οποία αφορούν στη χρηματοδότηση του Πολιτιστικού Οργανισμού, προκειμένου να καλυφθούν αυξημένες οικονομικές ανάγκες που προκύπτουν, τόσο από την πανδημία, όσο και από την διαχρονική αδιαφορία των κυβερνήσεων, σε σχέση με την οικονομική του ενίσχυση.

 

Στη διάρκεια της συνάντησης παρουσίασαν στον αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας τα δεδομένα και τις δυσμενείς συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στον χώρο των καλλιτεχνών και των εργαζόμενων όλων των ειδικοτήτων στον χώρο του Πολιτισμού (άνεργους, μισθωτούς, αυτοαπασχολούμενους και μικτούς επαγγελματίες), έναν χώρο που αποτελεί κινητήριο μοχλό και ψυχή της δραστηριότητας του Πολιτιστικού Οργανισμού. Συγκεκριμένα ανέλυσαν πως η πανδημία όξυνε την ανεργία, την περιστασιακή απασχόληση και την ανασφάλεια στον κλάδο αυτό αφού όλες οι καλλιτεχνικές δραστηριότητες συμπεριλαμβανομένου και του Πολιτιστικού Οργανισμού ανεστάλησαν απότομα (μουσικές και θεατρικές παραστάσεις, κινηματογράφοι, εκθέσεις, καλλιτεχνικά εργαστήρια, ωδεία κλπ) αφήνοντας μετέωρους όλους τους εργαζόμενους στο χώρο αυτό.

 

 

 

Στo πλαίσιo της συνάντησης αναφέρθηκαν σε όσες προσπάθειες έγιναν κατά τη διάρκεια της πανδημίας από τη μεριά του Πολιτιστικού Οργανισμού να στηρίξει το δοκιμαζόμενο λαό και κυρίως τον αγώνα των καλλιτεχνών καθώς και στις επιδιώξεις του στο επόμενο διάστημα καθώς οφείλει να είναι στην πρώτη γραμμή του αγώνα τους. Έτσι, κατόπιν συνεννόησης και συνεργασίας με τους φορείς όλων των ειδικοτήτων διαμορφώνεται το πρόγραμμα εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων για το προσεχές καλοκαίρι και το φθινόπωρο (λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες που θα δοθούν για τα μέτρα προφύλαξης από τον κορωνοϊό) δίνοντας τη δυνατότητα προτεραιότητα σε τοπικά σχήματα και καλλιτέχνες της πόλης μας ενώ παράλληλα τα σχήματα και οι εκπαιδευτικές δομές του Οργανισμού έχουν ξεκινήσει τις προετοιμασίες τους.

 

 

 

Όλα αυτά όμως, όταν ο Πολιτιστικός Οργανισμός δεν έχει χρηματοδοτηθεί για καμία δράση του ούτε από το Υπουργείο Πολιτισμού ούτε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ενώ οι ανάγκες, οι οποίες προκύπτουν, αυξάνουν διαρκώς τις υποχρεώσεις του όπως η έκτακτη κάλυψη από τον προϋπολογισμό του Οργανισμού που έφτασε τις 55.000€ για αμοιβές των εργαζομένων μουσικών και εικαστικών ορισμένου χρόνου για το διάστημα που οι δομές ήταν κλειστές λόγω του κορωνοιού, χωρίς την αντίστοιχη είσπραξη διδάκτρων, με το κόστος μίσθωσης κατάλληλου κτιρίου για τη στέγαση του Δημοτικού Ωδείου, λόγω εκτεταμένων επισκευών στα υφιστάμενα δημοτικά κτίρια που στεγαζόταν μέχρι πρότινος, να ανέρχεται στις  65.000€ ετησίως. Τα τμήματα και οι υπηρεσίες του Δημοτικού Ωδείου θα φιλοξενούνται στο νέο κτίριο από την 1η Σεπτέμβρη.

 

Στον αντιπεριφερειάρχη  Αχαΐας τονίστηκε επίσης, ότι οι φετινές εκδηλώσεις σε όλους τους τομείς (μουσική, θέατρο, χορός, εικαστικά, κινηματογράφος) επιβάλλεται περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά να προσφερθούν δωρεάν στους συμπολίτες μας που τώρα προσπαθούν να συνέλθουν από την δοκιμασία της κρίσης της πανδημίας.

 

Επισημάνθηκε δε, η ανάγκη να δοθεί λύσει στο πρόβλημα της Δημοτικής Μπάντας και την αξιοποίηση των μουσικών που συμμετείχαν αδιαλείπτως επί σειρά ετών στις εκδηλώσεις της, καθώς οι διαρκείς προσπάθειες της Δημοτικής Αρχής για την εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα, απέβησαν άκαρπες, με τις παρελθούσες κυβερνήσεις να αρνούνται πεισματικά την νομιμοποίηση των συμβάσεων τους.

 

 

 

Από την πλευρά του ο κ. Μπονάνος δεσμεύθηκε ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος θα συμβάλλει στην επίλυση του προβλήματος με τους απολυμένους μουσικούς της μπάντας,  μέσα από την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης με τον Δήμο, ενώ αναμένεται να καθοριστεί το ύψος του ποσού.

 

Παράλληλα, από τις υπηρεσίες του Πολιτιστικού Οργανισμού, βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες ολοκλήρωσης των απαιτούμενων διοικητικών πράξεων, προκειμένου να δοθεί λύση στο πρόβλημα.

 

Τέλος να σημειωθεί, πως η πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού, σε επιστολή της προς την υπουργό Πολιτισμού κ. Μενδώνη, τονίζει την ανάγκη για έκτακτη χρηματοδότηση του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων από το Υπουργείο Πολιτισμού, ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες οικονομικές ανάγκες που προκύπτουν από την επαναστελέχωση της Μπάντας του Δήμου, ζητώντας την μονιμοποίηση των μουσικών, που δικαίως διεκδικούν το δικαίωμά τους στην εργασία.

 

 

"Σειρά διαρθρωτικών αλλαγών" ωστε να ανοίξουν θέατρα και κινηματογράφοι το φθινόπωρο προανήγγειλε μέσω του ΘΕΜΑ 104,6 η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη. "Εάν δεν έχουμε κάτι δυσάρεστο μπορεί να ανοίξουν με μέτρα όπως για παράδειγμα με μειωμένη πληρότητα" είπε η κυρία Μενδώνη.

Όπως εξήγησε, "θέλει συστηματική οργάνωση σε είσοδο και έξοδο για να τηρηθεί η απόσταση 1,5 μέτρο, μέσα στον οποιοδήποτε κλειστό χώρο θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα εισόδου νωπού αέρα και βεβαίως θα καθόμαστε πιο αραία αλλά οικογένειες ή παρέες θα μπορούν να κάθονται δίπλα-δίπλα. Δεν είναι απλό, χρειάζεται προσαρμογή".

"Πιστεύω ότι η υπεύθυνοτητα που έδειξε η κοινωνία θα συνεχιστεί", τόνισε η υπουργός Πολιτισμού.

Η κυρία Μενδώνη απάντησε, ακόμα, ότι "δεν αντιμετωπίστηκε διαφορετικά ο πολιτισμός από όλους τους υπόλοιπους εργασιακούς τομείς αλλά αποκαλύφθηκε μια τεράστια ποικιλομοφρία διαφορετικών εργασιακών σχέσεων. Από τον Μάρτιο συνεργαστήκαμε συστηματικά με το υπ. Εργασίας και το ΥΠΟΙΚ στη συνέχεια προκειμένου η περίμετρος των μέτρων να καλύψει όσο το δυνατόν περισσότερους στον τομέα του πολιτισμού".

Μιλώντας για το πρόγραμμα "Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός" η κυρία Μενδώνη εξήγησε ότι έγινε ανάθεση των παραγωγών στους εποπτευόμενους φορείς. "Από εκεί και πέρα οι φορείς αυτοί συνεργάζονται με την αγορά. Από τον Οκτώβριο θα εγκαινιάσουμε μια πλατφόρμα υποψηφιοτήτων για τον θεσμό αυτό. Φέτος ο στόχος μας ήταν να δώσουμε δουλειά σε όσους ανθρώπους μπορούν να δουλέψουν και αφετέρου να διασφαλίσουμε ένα πολιτιστικό καλοκαίρι για τους πολίτες και τους τουρίστες" διευκρίνισε η Λίνα Μενδώνη.

 

 

Κυρία Υπουργέ Πολιτισμού,

 

Οι ανακοινώσεις του ΥΠΠΟ για μια σειρά πολιτιστικών δράσεων, χρηματοδοτημένων από το ελληνικό δημόσιο, μας εξέπληξαν αρνητικά:

 

Αντί το ΥΠΠΟ να ορίσει διαδικασίες και προθεσμίες διαφανείς - ως προς την κατάθεση προτάσεων καλλιτεχνικών δράσεων - και να συστήσει μια επιτροπή υψηλού κύρους, πάντα σε συνεργασία με τους Έλληνες καλλιτέχνες, για να τις αξιολογήσει, προτίμησε τις απευθείας (!) αναθέσεις διοργάνωσης καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, από τις οποίες απουσιάζει το μεγαλύτερο μέρος των σημαντικών δημιουργών και ερμηνευτών που δραστηριοποιούνται με επιτυχία στον ελληνικό χώρο.

 

Η εξωφρενική αυτή εξέλιξη μας υποχρεώνει σε κάθετη καταγγελία των επιλογών του ΥΠΠΟ, που θεωρούμε αυταρχικές, κατ' ουσίαν παράνομες και εκτός τόπου και χρόνου.

 

Ζητούμε την πλήρη ακύρωση τους και την σε νέα υγιή βάση αναθεώρηση της πρωτοβουλίας του, η οποία υποτίθεται πως επιλέχθηκε προς ενίσχυση των Ελλήνων καλλιτεχνών, λόγω της τεράστιας επιβάρυνσης της εργασίας τους εξαιτίας της πανδημίας.

 

Προτρέπουμε επίσης όλους τους συναδέλφους μας που συμμετέχουν στις καλλιτεχνικές δράσεις που «αποφάσισε και διέταξε» το ΥΠΠΟ, να στηρίξουν το αυτονόητο και να σταθούν στο πλευρό όλων των Δημιουργών και Ερμηνευτών.

 

Ας γίνουμε επιτέλους μια Ευρωπαϊκή χώρα. Το χρήμα που διαχειρίζεται το ΥΠΠΟ, θυμίζουμε πως ανήκει στον Ελληνικό λαό και δεν αποτελεί προσωπική περιουσία κανενός πολιτειακού παράγοντα.

 

Με δωρεάν προκρατήσεις θα γίνονται πλέον οι επισκέψεις στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην μετακοροναϊό εποχή. Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσαν οι υπεύθυνοι του κέντρου, από την επόμενη εβδομάδα οπότε ανοίγει ξανά τις πόρτες του για το κοινό, θα ισχύουν νέοι κανόνες και -αναγκαστικά- περιορισμοί στον αριθμό των επισκεπτών. Ταυτόχρονα θα εφαρμοστούν κανονισμοί, οι οποίοι θα αποτρέπουν τον συνωστισμό τόσο μέσα στο πάρκο και τους υπόλοιπους χώρους, και βέβαια στις πύλες εισόδου και εξόδου.

Έτσι, οι επισκέψεις θα επιτρέπονται μόνο μετά από προεγγραφή σε ηλεκτρονική πλατφόρμα. Η ύπαρξη προεγγραφής θα ελέγχεται σε τρεις πύλες – σημεία ελέγχου. Δεν θα επιτρέπεται η είσοδος χωρίς προεγγραφή ακόμη και αν τη συγκεκριμένη ώρα υπάρχουν «κενές θέσεις» στις προεγγραφές. Με τον τρόπο αυτό δεν θα υπάρχει κανένα κίνητρο για τη δημιουργία σειράς αναμονής η οποία θα προκαλούσε, πολλές φορές, ανεξέλεγκτο συνωστισμό.

Τόσο μέσα στο Πάρκο όσο και στις πύλες εισόδου και εξόδου, θα υπάρχει επιτήρηση από προσωπικό του Κέντρου και φύλακες ώστε να αποθαρρύνεται ο συνωστισμός.
Από τον κανόνα της προεγγραφής θα εξαιρούνται μόνον οι άνω των 65 ετών, τα ΑμεΑ και οι έγκυοι, για τους οποίους η πρόσβαση θα είναι ελεύθερη, με έλεγχο, αν χρειασθεί, της ηλικίας, κάρτας ΑμεΑ κλπ. Ειδικά για τις ομάδες αυτές στόχος μας είναι να αποφεύγεται η καθυστέρηση στην είσοδο.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση «Εκ πρώτης όψεως θα μπορούσε κανείς να θεωρήσει την ελεύθερη πρόσβαση των 65+ κίνητρο για μια ευάλωτη ομάδα να μην παραμείνει στο σπίτι αλλά να εκτεθεί σε κίνδυνο μετάδοσης. Στην πραγματικότητα, όμως, πιστεύουμε ότι ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Οι άνω των 65 της περιοχής, και γενικότερα βέβαια, εκτίθενται αυτή τη στιγμή σε μεγαλύτερο κίνδυνο γιατί αναγκάζονται να κάνουν περίπατο σε ανοργάνωτες διαδρομές (παραλία, πλατείες κλπ.) όπου ο κίνδυνος συνωστισμού είναι πολύ μεγαλύτερος απ’ ότι στο Πάρκο Σταύρος Νιάρχος, συνολικής έκτασης 210 στρεμμάτων, εκ των οποίων 50 είναι τα άμεσα «ωφέλιμα» για περίπατο και όπου θα υπάρχει και επιτήρηση για την αποφυγή του «κατά τόπους» υψηλού συγχρωτισμού. Η απόφαση μας για ελεύθερη πρόσβαση στους 65+, αποτελεί ουσιαστικά μια προσφορά στους περίοικους άνω των 65».
Ειδική μέριμνα θα ληφθεί για την επίσκεψη τουριστών στο ΚΠΙΣΝ αφού το Κέντρο Πολιτισμού αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Αθήνας.

Του ανοίγματος του Πάρκου, θα προηγηθεί ανακοίνωση στον ιστότοπό του με τις λεπτομέρειες του συστήματος προεγγραφών, με την ανακοίνωση της ημέρας και ώρας για τις πρώτες προεγγραφές, των σημείων εισόδου κλπ.

Μέχρι την πανδημία του κορωνοϊού το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ήταν ένα από τα πολύ μεγάλα success stories της χώρας μας και αναδείχθηκε στον πιο αγαπημένο προορισμό των κατοίκων και επισκεπτών της Αττικής. Το 2019 είχε 6,3 εκατομμύρια επισκέψεις, πολύ πέρα και από την πιο αισιόδοξη πρόβλεψη πριν την παράδοσή του στην Ελληνική Πολιτεία.

Όμως, στην παρούσα φάση, αυτή η πολύ υψηλή ενδεχόμενη επισκεψιμότητα, με τον αναπόφευκτο συνωστισμό που συνεπάγεται, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για διάδοση του ιού. Ιδιαίτερη δυσκολία παρουσιάζει το διάστημα 18:00 – 20:00, στο οποίο, τα Σαββατοκύριακα τον Ιούνιου του 2019, ο ρυθμός άφιξης των επισκεπτών ξεπερνούσε τους 2.000 την ώρα.

Οι περιορισμοί που τώρα θέτονται σε εφαρμογή συνεπάγονται σημαντική απώλεια εσόδων για το ΚΠΙΣΝ. Επίσης, η απασχόληση του προσωπικού επιτήρησης και εφαρμογής των μέτρων σημαίνει σημαντικές δαπάνες. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση «για το ΚΠΙΣΝ, όμως, η προστασία της υγείας των επισκεπτών είναι η πρώτη και επιτακτική προτεραιότητα». Για το λόγο αυτό, είναι σε συνεννόηση με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας καθώς και με το Υπουργείο Υγείας για την οριστικοποίηση όλων των πρωτοκόλλων προστασίας.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE