Τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, τον εκσυγχρονισμό της δομής του και των λειτουργιών του είχε θέσει ως προτεραιότητα, από την αρχή της θητείας της, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη.

 

H ίδια παρουσίασε στο τελευταίο Υπουργικό Συμβούλιο το νέο σχέδιο νόμου -  μετονομασία του ΤΑΠΑ σε Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (ΟΔΑΠ)- που έρχεται να θεραπεύσει τις παθογένειες που ταλανίζουν το ΤΑΠΑ, πολλές δεκαετίες, αφού η λειτουργία του βασίζεται ακόμη στον ιδρυτικό του νόμο, του 1977.

 

Το νέο σχέδιο νόμου προσφέρει στο Ταμείο τη δυνατότητα να διαδραματίσει έναν σημαντικό ρόλο, ως φορέας ανάπτυξης, στον χώρο του Πολιτισμού. Θέτει στον πυρήνα των δραστηριοτήτων του ΟΔΑΠ την αξιοποίηση του επιχειρησιακού του μηχανισμού για τη στήριξη της στρατηγικής μεγιστοποίησης των εσόδων, από του πόρους του Πολιτισμού. Προβλέπεται η εξασφάλιση πολλαπλασιαστικού αποτελέσματος για την τοπική οικονομία και επιχειρηματικότητα, η ενίσχυση της δυναμικής και του κύρους του πολιτιστικού προϊόντος.

 

«Στόχος μας είναι, δήλωσε η Υπουργός, να δημιουργήσομε μία νέα δομή, ένα νέο Οργανισμό –τον Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων-  που να συνδέει τον Πολιτισμό με την οικονομική ανάπτυξη και την εξωστρέφεια. Να προωθεί την πολιτιστική διαχείριση την καινοτομία και την τεχνολογία. Να αναπτύσσει την καθολική εκδίπλωση του eticket και τις ψηφιακές εφαρμογές στα πολιτιστικά προϊόντα. Να δημιουργεί πλαίσιο ευκαιριών δημιουργικής απασχόλησης. Να διασυνδεθεί με το rebranding της χώρας, την πολιτιστική διπλωματία, την ενδυνάμωση του πολιτιστικού τουρισμού».

 

Η βασική οργανωσιακή αρχή στη δόμηση του ΟΔΑΠ είναι η άμεση συνάρτηση και ο συσχετισμός  των διοικητικών του μονάδων με τις βασικές  αρμοδιότητες  του, οι οποίες  αφορούν:

 

Στην προστασία και αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας

Στην αποτελεσματική διαχείριση και περαιτέρω ανάπτυξη των οικονομικών πόρων

Στην πολιτική παραγωγής και πωλήσεων

Στη  διάθεση επιστημονικών και ενημερωτικών εκδόσεων

Οι βασικοί σκοποί του ΟΔΑΠ, με τη μορφή του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) εποπτευόμενο από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠ.ΠΟ.Α.), είναι:

 

Η αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους επισκέπτες των αρχαιολογικών χώρων, μνημείων και μουσείων

Η αύξηση των πόρων που προέρχονται από την επισκεψιμότητα, την παροχή υπηρεσιών, την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας

Η διάθεση των πόρων στην υποστήριξη πολιτικών για την ανάδειξη, την προβολή και αξιοποίηση του δημόσιου αγαθού της πολιτιστικής κληρονομιάς και την εφαρμογή κοινών πολιτικών και δράσεων με το Σύγχρονο Πολιτισμό.

Οι βασικοί πόροι του ΟΔΑΠ προέρχονται:

 

Από τα εισιτήρια εισόδου σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία, μουσεία, με έμφαση στην εφαρμογή ολοκληρωμένων ψηφιακών μεθόδων έκδοσης εισιτηρίων.

Από την εκμετάλλευση εκδόσεων (εντύπων και ψηφιακών),

Από την πώληση ειδών και αντικειμένων πολιτιστικού περιεχομένου κατόπιν πλήρους αναδιοργάνωσης και ριζικού εκσυγχρονισμού της λειτουργίας των πωλητηρίων, με έμφαση στο ηλεκτρονικό πωλητήριο (e-shop).

Από την αξιοποίηση διμερών ή πολυμερών συμφωνιών, τις επιχορηγήσεις από τα Ενωσιακά Προγράμματα ή από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, από δωρεές, χορηγίες, κληρονομιές ή κληροδοτήματα κ.ά.

 Από την αξιοποίηση- σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία- της ακίνητης περιουσίας (αναψυκτήρια και άλλα ακίνητα).

 

 

 

Την προσπάθειά τους για επιστροφή στην κανονικότητα ξεκινούν από τη Δευτέρα τα θερινά σινεμά.

 

Το νέο ξεκίνημα θα γίνει με επιθυμητή πληρότητα στο 70%, με ανοιχτά τα κυλικεία, αλλά χωρίς διαλείμματα, με στόχο να αποφευχθεί ο συνωστισμός.

 

Οι απολυμάνσεις και το φρεσκάρισμα των χώρων βρίσκεται σε πρώτο πλάνο και με το σύνθημα το «Σινεμά σε περιμένει» θέλουν να αφήσουν πίσω την πανδημία και να φέρουν τον κόσμο στις αίθουσες, βγάζοντάς τον από τις ψηφιακές πλατφόρμες που του κράτησαν συντροφιά κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

 

Για τη λειτουργία των περίπου 170 θερινών σινεμά σε όλη την Ελλάδα «περιμένουμε να οριστικοποιηθεί άμεσα η συμφωνία και να μας σταλεί η επίσημη ανακοίνωση του πρωτοκόλλου με τις οδηγίες προστασίας από την πανδημία» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Αιθουσαρχών Κινηματογραφιστών, Παναγιώτης Τσακαλάκης.

 

Τα θερινά σινεμά επαναλειτουργούν με την ίδια τιμή στο εισιτήριο, χωρίς μείωση: «Οι προσφορές μέσα στην εβδομάδα μειώνουν τον μέσο όρο της τιμής του εισιτηρίου» εκτιμά ο ίδιος. Όσο για την εξαγγελθείσα μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% στις κινηματογραφικές αίθουσες «δεν ανταποκρίνεται στο πάγιο αίτημα των αιθουσαρχών που είναι μείωση στο 6% όπως ισχύει σε όλο τους τομείς πολιτισμού -θέατρο, βιβλίο κ.ά».

 

Πώς βλέπουν οι αιθουσάρχες την επάνοδο των drive in -κινηματογράφων αυτοκινήτων- που μετά από δεκαετίες επαναφέρουν δήμοι και οργανισμοί με την επιβεβλημένη, λόγω κορονοϊού, κοινωνική απόσταση; «Ας είναι συνετοί οι δήμοι» λέει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Αιθουσαρχών Κινηματογραφιστών μιλώντας για αθέμιτο ανταγωνισμό: «Διαθέτουν άδειες λειτουργίας drive in από το υπουργείο Συγκοινωνιών, από το υπουργείο Πολιτισμού, άδεια χρήσης γης; Η Πανελλήνια Ένωση Αιθουσαρχών Κινηματογραφιστών ετοιμάζεται να καταθέσει υπομνήματα για το θέμα στους δήμους».

 

Το θερινό σινεμά είναι σταθερή αξία στην ελληνική κοινωνία, ριζωμένο βίωμα, νοσταλγία. Ο κόσμος που περνά ρωτώντας τον Θωμά Μανιάκη του εμβληματικού Θερινού Κινηματογράφου Θησείο, στον πεζόδρομο της Αποστόλου Παύλου «πότε θ' ανοίξεις;» του δίνει αισιοδοξία ότι δεν έχει χαθεί το ενδιαφέρον του κοινού, παρά την πολυπλοκότητα των συνθηκών πανδημίας. «Εμείς ανοίγουμε την Πέμπτη 4 Ιουνίου, δεν βοηθά κι ο καιρός, περιμένουμε να σταματήσουν οι βροχές. Το ”Θησείο’’ θα λειτουργήσει με μία προβολή, 9.15 μμ έως 11.30 μμ και με 300 καθίσματα, τα μισά δηλαδή που αντιστοιχούν στο 70% του δικού μου κινηματογράφου, τηρώντας σχολαστικά τις οδηγίες για την προστασία της υγείας. Ο κινηματογράφος μας θα συνεχίσει με το καθιερωμένο πρόγραμμα του από ταινίες του κλασικού αμερικάνικου και ευρωπαϊκού κινηματογράφου. Ο κόσμος το ζητά πολύ», λέει ο κ. Μανιάκης.

 

Για τη Λίλα Τσακαλάκη των αιθουσών «Τριανόν» και «Κοράλι» στη Σαρωνίδα, την «Αελλώ» και το «Ελληνίς» στην Αθήνα, ο κινηματογράφος είναι αντίδοτο στην πανδημία και πιστεύει ότι η εξωστρέφεια των Ελλήνων θα τους φέρει στα θερινά σινεμά. Μιλά επίσης για την πρόσφατη μεγάλη δυναμική του ελληνικού κινηματογράφου στις αίθουσες: «Εκεί που πήραμε μια ανάσα με την “Ευτυχία” του Άγγελου Φραντζή και την “Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς” του Γιάννη Οικονομίδη, ξαφνικά όλοι οι κινηματογραφιστές βρεθήκαμε λόγω πανδημίας με τις οθόνες μας κλειστές, κάτι που δεν είχε συμβεί ποτέ. Και το μαύρο της οθόνης συμβολίζει πολλά άσχημα πράγματα. Τώρα καλούμαστε να δούμε μια νέα πραγματικότητα δύσκολη, πολύπλοκη κι όλο αυτό το διάστημα σχεδιάζουμε πώς θα ανοίξουμε, πώς θα κάνουμε το θεατή να αισθανθεί ασφαλής και να αφεθεί στη μαγεία του σινεμά».

 

Έφυγε χθες από τη ζωή η ηθοποιός Μαρία Αναστασίου, σύζυγος του Ηλία Ασπρούδη.

 

Την δυσάρεστη είδηση γνωστοποίησε μέσα από τον λογαριασμό του στο Facebook ο Σπύρος Μπιμπίλας, δημοσιεύοντας δύο φωτογραφίες της και αναφέροντας:

 

«Έφυγε σήμερα μια αθόρυβη σεμνή και σπουδαία ηθοποιός, φίλη από την πρώτη μας νιότη, η λατρευτή σύζυγος του εξαιρετικού θεατράνθρωπου Ηλία Ασπρούδη… Δυστυχώς στο διαδίκτυο βρέθηκαν μόνο 2 φωτογραφίες της ..τόσο αθόρυβη η καλή μου Μαρία Αναστασίου….Την αποχαιρετάμε αύριο πρωί 11.30 πμ από το κοιμητήριο της Καλλιθέας…Καλό ταξίδι Μαρία μου», έγραψε ο Σπύρος Μπιμπίλας.

Με 82.686 δωρεάν εισιτήρια και 167 ταινίες sold out ολοκληρώθηκε το online 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Η ταινία «Καλωσήρθατε στην Τσετσενία» του Ντέιβιντ Φρανς κέρδισε τον Χρυσό Αλέξανδρο Μεγάλου Μήκους ντοκιμαντέρ και έτσι αυτόματα μπαίνει στη λίστα των ταινιών που μπορούν να διεκδικήσουν Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ. Το φιλμ καταγράφει τις διώξεις και τα βασανιστήρια που υφίσταται η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα στην Τσετσενία. Να υπενθυμίσουμε ότι η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου δίνει τη δυνατότητα στα φιλμ που κερδίζουν το πρώτο βραβείο στα κορυφαία φεστιβάλ ντοκιμαντέρ -ανάμεσά τους και το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης-, να είναι αυτόματα στη λίστα επιλογής της κατηγορίας. Δείτε το τρέιλερ του φιλμ

Με το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ολοκληρώνεται ένας κύκλος δράσεων που πραγματοποιήθηκε κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.

Το πρότζεκτ Χώροι που έδωσε τη δυνατότητα σε 22 αγαπημένους έλληνες και ξένους σκηνοθέτες να γυρίσουν μία ολιγόλεπτη ταινία στο σπίτι τους.

Το Meet the future που έκανε διαθέσιμες, δωρεάν στο κοινό, μικρού μήκους ταινίες που υπογράφουν οι σκηνοθέτες οι οποίοι συμμετείχαν στην ενότητα «Meet the Future» του 60ού Φεστιβάλ.

Τα masterclass και τις ανοιχτές συζητήσεις που απογειώθηκαν με τη θερμή συμμετοχή του κοινού.

Την εφαρμογή για κινητά και τάμπλετ του Φεστιβάλ ThessFest που ήδη χρησιμοποιείται από όλους τους φίλους του Φεστιβάλ.

Τους διαγωνισμούς για παιδιά, εφήβους και νέους μέσα από τους οποίους αναδείχθηκαν ταλέντα για τα οποία ελπίζουμε να μιλάμε αύριο.

Τις ελληνικές ταινίες μυθοπλασίας και τις παιδικές ταινίες από το 60ό ΦΚΘ που έγιναν sold out.

Τις συνεργασίες που πραγματοποιήσαμε με φορείς της Θεσσαλονίκης

Τις παραπάνω ενέργειες παρακολούθησαν στο διαδίκτυο περισσότεροι από 150.000 άνθρωποι, ενώ μέσα σε μια περίοδο παγκόσμιου εγκλεισμού, μερικά από τα μεγαλύτερα ΜΜΕ του κόσμου ασχολήθηκαν με το Φεστιβάλ και προέβαλαν την πόλη της Θεσσαλονίκης.

«Ελπίδα όλων μας είναι το επόμενο Φεστιβάλ να γίνει σε φυσικούς χώρους, εκεί που πραγματικά ανήκει. Όμως πάνω από όλα πρέπει να είμαστε όλοι ασφαλείς και θα παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις. Ήδη οι άνθρωποι του Φεστιβάλ ξεκινούν την προετοιμασία του 61ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και ταυτόχρονα επεξεργάζονται τρία εναλλακτικά σενάρια και πρωτότυπες ιδέες» αναφέρει η ανακοίνωση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Το online 22ο ΦΝΘ πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, του προγράμματος ΕΣΠΑ του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2014-2020 και του προγράμματος MEDIA. Χορηγός επικοινωνίας ήταν η ΕΡΤ. Πολύτιμη είναι η στήριξη του μεγάλου χορηγού του Φεστιβάλ, της COSMOTE TV, καθώς και της Mastercard, επίσημης κάρτας πληρωμών και της Aegean.

Πηγή: iefimerida.gr 

Θεατρικό παραγωγό αναζητά το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας με προκήρυξη που δημοσιεύθηκε στον τοπικό Τύπο.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να παρουσιάσουν την ολοκληρωμένη τους πρόταση για την παραγωγή μίας παράστασης.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή «Υπηρεσιών θεατρικών εργαστηρίων και παράστασης». Συγκεκριμένα απαιτείται η διοργάνωση μιας θεατρικής παραγωγής με τον τίτλο «Πάτρα, η πόλη των εργοστασίων, του ρεμπέτικου και του Καραγκιόζη» που θα παρουσιαστεί μεταξύ των ημερομηνιών 15 Σεπτεμβρίου και 15 Οκτωβρίου 2020 από μία φορά στην Πάτρα και στην Κέρκυρα και δύο φορές στην Ιταλία και συγκεκριμένα στις πόλεις Ruvo di Puglia και Lecce σε αντίστοιχα φεστιβάλ που διοργανώνονται από τους εταίρους του έργου.

Μάλιστα τα έξοδα μετακίνησης, διαμονής και σίτισης όλων των συντελεστών της παράστασης και της μεταφοράς των σκηνικών στην Κέρκυρα και στην Ιταλία δεν θα επιβαρύνουν τον ανάδοχο.

Ο ανάδοχος υποχρεούται να καλύψει τα έξοδα διαμονής και σίτισης της ομάδας έργου κατά τη διάρκεια των δοκιμών και παραστάσεων στην Πάτρα και όπου αλλού χρειαστεί.

Πρόκειται για διαγωνισμό για την παροχή «Υπηρεσιών καλλιτεχνικής και λογοτεχνικής δημιουργίας και ερμηνείας» στα πλαίσια του έργου «NETT» του προγράμματος «Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία – Interreg Greece –Italy 2014-2020» και καταληκτική ημερομηνία συμμετοχής είναι η 5η Ιουνίου.

Πιο συγκεκριμένα, η καταληκτική ημερομηνία παραλαβής των προσφορών είναι την ημέρα Παρασκευή , 05/06/2020 και ώρα 11:00 Η διαδικασία του διαγωνισμού θα διενεργηθεί στην έδρα της υπηρεσίας μας (Όθωνος Αμαλίας 6, ΠΑΤΡΑ, 1ος όροφος) την ημέρα Παρασκευή , 05/06/2020 και ώρα 11:00. Σε περίπτωση αλλαγής οι υποψήφιοι θα ειδοποιηθούν εγκαίρως.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE