Ανοίγουν από σήμερα  Δευτέρα οι κινηματογράφοι με όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια του κοινού.
Το άνοιγμα των σινεμά θα γίνει με το 70% των θεατών, χωρίς διάλειμμα ώστε να μην συνωστίζονται όλοι στο κυλικείο, αλλά με λειτουργία καθ όλη τη διάρκεια της ταινίας και μείωση ΦΠΑ από το 24% στο 13% χωρίς ωστόσο μείωση εισιτηρίου για το κοινό.

Κενό ανάμεσα στα καθίσματα και ανέπαφες συναλλαγές στο σινεμα

Παρέες μέχρι τέσσερα άτομα θα κάθονται μαζί αν το επιθυμούν, αλλά μετά από τα τέσσερα καθίσματα θα υπάρχει κενό.  Σε κάθε κινηματογράφο θα ισχύσουν όλα τα μέτρα ως προς την υγιεινή των χώρων αλλά και της τήρησης αποστάσεων στο ταμείο και προτροπή για ανέπαφες συναλλαγές προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο συνωστισμός.

Τα σινεμά μάς προσκαλούν με νέες και παλαιότερες ταινίες ενώ κυκλοφόρησαν και δύο σποτ σε σκηνοθεσία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου («Suntan», «Bank Bang», «Wasted Youth»), σενάριο της Αλέκας Παπαδία και παραγωγή του Πάνου Παπαχατζή, τα οποία καλούν το κοινό πίσω στο σινεμά.


«Το Σινεμά Σε Περιμένει»

Τα σποτ δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο της καμπάνιας «Το Σινεμά Σε Περιμένει» και συμμετέχουν η Ένωση Διανομέων Κινηματογραφικών Ταινιών Ελλάδος (ΕΔΙΚΤΕ), ο Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων (ΣΑΠΟΕ), η Ένωση Σκηνοθετών - Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ), η Πανελλήνια Ένωση Αιθουσαρχών Κινηματογράφου (ΠΕΑΚ), η Κινηματογραφική Ένωση Βορείου Ελλάδας (ΚΕΒΕ), η Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ (ΕΕΝ) και η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου (ΕΑΚ), με την υποστήριξη του Athens Film Office του Δήμου Αθηναίων.

Εν αναμονή του πρωτοκόλλου λειτουργίας των σινεμά

Για τη λειτουργία των περίπου 170 θερινών σινεμά σε όλη την Ελλάδα «περιμένουμε να οριστικοποιηθεί άμεσα η συμφωνία και να μας σταλεί η επίσημη ανακοίνωση του πρωτοκόλου με τις οδηγίες προστασίας από την πανδημία» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Αιθουσαρχών Κινηματογραφιστών, Παναγιώτης Τσακαλάκης. Τα θερινά σινεμά επαναλειτουργούν με την ίδια τιμή στο εισιτήριο, χωρίς μείωση: «Οι προσφορές μέσα στην εβδομάδα μειώνουν τον μέσο όρο της τιμής του εισιτηρίου» εκτιμά ο ίδιος. Όσο για την εξαγγελθείσα μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% στις κινηματογραφικές αίθουσες «δεν ανταποκρίνεται στο πάγιο αίτημα των αιθουσαρχών που είναι μείωση στο 6% όπως ισχύει σε όλο τους τομείς πολιτισμού -θέατρο, βιβλίο κ.ά».

Πώς βλέπουν οι αιθουσάρχες την επάνοδο των ντράιβ ιν -κινηματογράφων αυτοκινήτων- που μετά από δεκαετίες επαναφέρουν δήμοι και οργανισμοί με την επιβεβλημένη, λόγω κορvνοϊού, κοινωνική απόσταση; «Ας είναι συνετοί οι δήμοι» λέει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Αιθουσαρχών Κινηματογραφιστών μιλώντας για αθέμιτο ανταγωνισμό: «Διαθέτουν άδειες λειτουργίας ντάιβ ιν από το υπουργείο Συγκοινωνιών, από το υπουργείο Πολιτισμού, άδεια χρήσης γης; Η Πανελλήνια Ένωση Αιθουσαρχών Κινηματογραφιστών ετοιμάζεται να καταθέσει υπομνήματα για το θέμα στους δήμους».

Το θερινό σινεμά είναι σταθερή αξία στην ελληνική κοινωνία, ριζωμένο βίωμα, νοσταλγία. Ο κόσμος που περνά ρωτώντας τον Θωμά Μανιάκη του εμβληματικού Θερινού Κινηματογράφου Θησείο, στον πεζόδρομο της Αποστόλου Παύλου «πότε θ' ανοίξεις;» του δίνει αισιοδοξία ότι δεν έχει χαθεί το ενδιαφέρον του κοινού, παρά την πολυπλοκότητα των συνθηκών πανδημίας. «Εμείς ανοίγουμε την Πέμπτη 4 Ιουνίου, δεν βοηθά κι ο καιρός, περιμένουμε να σταματήσουν οι βροχές. Το ”Θησείο’’ θα λειτουργήσει με μία προβολή, 9.15 μμ έως 11.30 μμ και με 300 καθίσματα, τα μισά δηλαδή που αντιστοιχούν στο 70% του δικού μου κινηματογράφου, τηρώντας σχολαστικά τις οδηγίες για την προστασία της υγείας. Ο κινηματογράφος μας θα συνεχίσει με το καθιερωμένο πρόγραμμα του από ταινίες του κλασικού αμερικάνικου και ευρωπαϊκού κινηματογράφου. Ο κόσμος το ζητά πολύ», λέει ο κ. Μανιάκης.

Για τη Λίλα Τσακαλάκη των αιθουσών «Τριανόν» και «Κοράλι» στη Σαρωνίδα, την «Αελλώ» και το «Ελληνίς» στην Αθήνα, ο κινηματογράφος είναι αντίδοτο στην πανδημία και πιστεύει ότι η εξωστρέφεια των Ελλήνων θα τους φέρει στα θερινά σινεμά. Μιλά επίσης για την πρόσφατη μεγάλη δυναμική του ελληνικού κινηματογράφου στις αίθουσες: «Εκεί που πήραμε μια ανάσα με την “Ευτυχία” του Άγγελου Φραντζή και την “Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς” του Γιάννη Οικονομίδη, ξαφνικά όλοι οι κινηματογραφιστές βρεθήκαμε λόγω πανδημίας με τις οθόνες μας κλειστές, κάτι που δεν είχε συμβεί ποτέ. Και το μαύρο της οθόνης συμβολίζει πολλά άσχημα πράγματα. Τώρα καλούμαστε να δούμε μια νέα πραγματικότητα δύσκολη, πολύπλοκη κι όλο αυτό το διάστημα σχεδιάζουμε πώς θα ανοίξουμε, πώς θα κάνουμε το θεατή να αισθανθεί ασφαλής και να αφεθεί στη μαγεία του σινεμά».

Πηγή: iefimerida.gr

 

Στη Μάρω Δούκα απονέμεται το μεγάλο βραβείο γραμμάτων για το 2019, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

 

Ανάμεσα στους μεγάλους νικητές και οι Γιώργος Παπαδάκης, Δημήτρης Κανελλόπουλος, Δήμητρα Κολλιάκου, Χάρης Βλαβιανός, Βαγγέλης Χατζηβασιλείους, Μαρία Καραγιάννη, Μ.Ζ. Κοπιδάκη και Νίκος Χρυσός. Τιμητική διάκριση απονέμεται στα περιοδικά Νησίδες και Συριανά Γράμματα.

 

Αναλυτικά τα βραβεία λογοτεχνίας για το 2019:

 

Α. Το Μεγάλο Βραβείο Γραμμάτων για το έτος 2019 απονέμεται στη Μάρω Δούκα για τη συνολική της προσφορά στα Γράμματα.

 

Β. Το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος 2019 για τις εκδόσεις του 2018 απονέμεται κατά πλειοψηφία στον Γιώργο Παπαδάκη για το έργο του Ο ταχυδρόμος, εκδόσεις Βιβλιοπωλείον της Εστίας.

 

Γ. Το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος – Νουβέλας 2019 για τις εκδόσεις του 2018 απονέμεται κατά πλειοψηφία εξ ημισείας στον Δημήτρη Κανελλόπουλο για το έργο του Ο θάνατος του αστρίτη και άλλες ιστορίες, εκδόσεις Κίχλη, και στη Δήμητρα Κολλιάκου για το έργο της Αλφαβητάρι εντόμων, εκδόσεις Πατάκη.

 

Δ. Το Κρατικό Βραβείο Ποίησης 2019 για τις εκδόσεις του 2018 απονέμεται κατά πλειοψηφία στον Χάρη Βλαβιανό για το έργο του Αυτοπροσωπογραφία του λευκού, εκδόσεις Πατάκη.

 

Ε. Το Κρατικό Βραβείο Δοκιμίου – Κριτικής 2019 για τις εκδόσεις του 2018 απονέμεται κατά πλειοψηφία στον Βαγγέλη Χατζηβασιλείου για το έργο του Η κίνηση του εκκρεμούς. Άτομο και κοινωνία στη νεότερη ελληνική πεζογραφία:1974-2017, εκδόσεις Πόλις.

 

ΣΤ. Το Κρατικό Βραβείο Μαρτυρίας – Bιογραφίας – Χρονικού – Ταξιδιωτικής Λογοτεχνίας 2019 για τις εκδόσεις του 2018 απονέμεται κατά πλειοψηφία στους Μαρία Καραγιάννη και Μ.Ζ. Κοπιδάκη για το έργο τους Ελευθέριος Βενιζέλος και Μαρία Ελευθερίου: Η αλληλογραφία (1889-1890), εκδόσεις Καστανιώτη.

 

Ζ. Το Ειδικό Βραβείο 2019 για βιβλίο εκδόσεως 2018 που προάγει σημαντικά τον διάλογο πάνω σε ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα, απονέμεται κατά πλειοψηφία στον Νίκο Χρυσό για το έργο του Καινούργια μέρα, εκδόσεις Καστανιώτη. Η. Ως προς το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Συγγραφέα 2019 για τις εκδόσεις 2018, η Επιτροπή αποφάσισε κατά πλειοψηφία να μην απονεμηθεί.

 

Θ. Η Επιτροπή αποφάσισε ομοφώνως την απονομή τιμητικής διάκρισης στα περιοδικά Νησίδες και Συριανά Γράμματα. Σημείωση: Τα βραβεία που ανακοινώθηκαν σήμερα Κυριακή από το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού αφορούν εκδόσεις του 2018.

Καλεσμένος του Κωνσταντίνου Αργυρού στην εκπομπή που παρουσίασε στο Mega ήταν ο Μπάμπης Στόκας, ο οποίος μίλησε για τους Πυξ Λαξ και τον λόγο που διαλύθηκε το συγκρότημα.

 

Γιατί διαλύθηκαν οι Πυξ Λαξ;

 

«Υπάρχει ένα τραγούδι που έγινε μεγάλη επιτυχία κι εγώ δεν το πίστευα, αυτό που λέει «είναι ωραία η θάλασσα». Ο Μάνος το πίστευε πολύ αυτό το τραγούδι. Υπάρχει, όμως, και τραγούδι που είναι από τα πιο συναισθηματικά τραγούδια των Πυξ Λαξ που ο Μάνος το είχε πετάξει και πήγα και το μάζεψα εγώ και το έγραψα, το «Άμστερνταμ» που λέμε εμείς… Αυτό το τραγούδι το έκανα εγώ, το πέταξε ο Ξυδούς, το μάζεψα εγώ και το φτιάξαμε.

 

Η επιτυχία αυτής της ομάδας ήταν ότι ήμασταν τρεις διαφορετικοί άνθρωποι που είχαμε τον ίδιο στόχο και δεν είχαμε εγωισμό. Δηλαδή, όταν το δικό σου τραγούδι ήταν καλύτερο από το δικό μου, έμπαινε το δικό σου. Απλώς είπαμε ότι η μπάντα τα έχει κάνει όλα, οπότε πρέπει να σταματήσουμε. Αυτός είναι ο λόγος, ότι η μπάντα τα είχε κάνει όλα επί 100», είπε ο Μπάμπης Στόκας.

Πρώτος πρόδωσα πως ο πολυπράγμων Δημήτρης Λιγνάδης ετοιμάζει για φέτος το καλοκαίρι τους «Πέρσες»με το Εθνικό Θέατρο. Πρώτος αποκάλυψα πως έχει κλείσει για πρωταγωνιστές του,την σπουδαία Λυδία Κονιόρδου και τους άξιους Αργύρη Ξάφη,Αργύρη Πανταζάρα, Γιάννο Περλέγκα και Γιάννη Βογιατζή-στη συνέχεια προστέθηκαν και οι καίριοι Κωνσταντίνος Γαβαλάς,Δημήτρης Παπανικολάου,Λαέρτης Μαλκότσης,Βασίλης Αθανασόπουλος κ.λ.π.

 

ΕΝΩ κορυφωνόταν το θρίλερ του κορονοϊού «έσκασε» η είδηση πως δεν θα γίνει ούτε το Φεστιβάλ Επιδαύρου,αλλά εγώ αποκάλυπτα από την εκπομπή μου πως οι «Πέρσες»θα είναι ανάμεσα στις ελάχιστες παραστάσεις που θα παιχτούν στο αργολικό μας θέατρο. Και ναι,ναι, επιβεβαιώνομαι για άλλη μια φορά γιατί έμαθα από έγκυρη πηγή πως όχι μόνο...κατηφορίζουν Επίδαυρο οι φιλόδοξοι «Πέρσες»που θα σκηνοθετήσει ο Λιγνάδης,αλλά θα είναι και αυτοί που θα ανοίξουν το Φεστιβάλ Επιδαύρου την Παρασκευή 17 Ιουλίου για να παιχτούν εκεί και το επόμενο διήμερο-μια και πλέον οι παραστάσεις θα παίζονται όχι για δύο μόνο βράδια,αλλά για τρία,προκειμένου να μην υπάρχει συνωστισμός. Η χαρά μου είναι πολύ μεγάλη, γιατί εκεί, κατά τις αρχές Ιουλίου θα πω το περίφημο Αυλαία και πάμε μέσα από την ομώνυμη εκπομπή μου στον realfm97,8 δίνοντας το σύνθημα για να ... κατέβουμε και πάλι στην Επίδαυρό μας -και στον λατρεμένο «Λεωνίδα»μας βέβαια!

 

Πηγή: enikos.gr

Πέθανε χθες Πέμπτη 28 Μαΐου σε ηλικία 77 ετών ο ηθοποιός Anthony James, που είχε πρωταγωνιστήσει στην ταινία «Unforgiven» και «In the Heat of the Night».

 

Ο James, που το πραγματικό του όνομα ήταν Jimmy Anthony, πέθανε από καρκίνο σύμφωνα με την ανακοίνωση του θανάτου του. Το Fox αναφέρει ότι η αλλαγή στο όνομά του έγινε καθώς υπήρχε άλλος ηθοποιός με το ψευδώνυμο Jimmy Anthony,

 

Γεννήθηκε στις 22 Ιουλίου 1942 στο Μιρτλ Μπιτς, στη Βόρεια Καρολίνα και πάντα ονειρευόταν να γίνει ηθοποιός. Έτσι στα 18 του έπεισε τη μητέρα του ότι έπρεπε να πάνε στο Χόλιγουντ. Χωρίς καθόλου χρήματα οι δυο τους πήραν το τρένο για το Λος Άντζελες. Εκεί η μητέρα του καθάριζε σπίτια για να τα βγάλει πέρα οικονομικά και εκείνος πήρε υποτροφία για την υποκριτική την οποία πλήρωνε από τα χρήματα που έβγαζε καθαρίζοντας μπάνια.

 

Ο πρώτος και καθοριστικός ρόλος για την καριέρα του ήρθε σε ηλικία 26 ετών με την βραβευμένη με όσκαρ ταινία του 1967 «In the Heat of the Night».

 

Σύμφωνα με το IMDb έπαιξε, μεταξύ άλλων, σε ταινίες όπως τις Vanishing Point, The Culpepper Cattle Co., High Plains Drifter, The Teacher, Hearts of the West, Burnt Offerings, The Fifth Floor, and Ravagers.

 

Εμφανίστηκε επίσης σε τηλεοπτικά σόου όπως τα  The High Chaparral, The Big Valley, Gunsmoke, Hawaii Five-0 το 1970, S.W.A.T το 1975, Charlie’s Angels το 1976, Starsky and Hutch το 1977, The A-Team και Star Trek: The Next Generation στα μέσα της δεκαετίας του '80.

 

Ο τελευταίος ρόλος του ήταν στην ταινία του Κλιντ Ίστγουντ Unforgiven, το 1992, άλλη μια ταινία που κέρδισε το χρυσό αγαλματίδιο, στην οποία υποδύθηκε τον Skinny Dubois, έναν εριστικό ιδιοκτήτη οίκου ανοχής.

 

Αφού συνταξιοδοτήθηκε μετακόμισε στη Νέα Αγγλία όπου ασχολήθηκε με ένα ακόμα πάθος του, τη ζωγραφική. Μάλιστα πολλοί από τους πίνακές του πουλήθηκαν σε γκαλερί από την Αμερική μέχρι την Ιαπωνία. Έγραφε επίσης ποιήματα τα οποία το 1994 δημοσιεύτηκαν στο βιβλίο Language of the Heart. Το 2014 εξέδωσε την αυτοβιογραφία του Acting My Face, την οποία αφιέρωσε στη μητέρα του.

 

«Ποτέ δεν θεώρησα τον εαυτό μου διασημότητα, απλά ένα αναγνωρίσιμο πρόσωπο» είχε πει σε συνέντευξή του στο The Spectrum το 2016. Ο Anthony James δεν παντρεύτηκε ποτέ.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE