Στα πάνω τους είναι τόσο το γήπεδο της Παναχαϊκής, όσο και το Παμπελοποννησιακό Στάδιο, στη ζήτηση που έχουν από τα καλλιτεχνικά γραφεία που διοργανώνουν πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Οι συνθήκες του κορωνοϊού και οι κανόνες που επιβάλλονται για τη διοργάνωση υπαίθριων πολιτιστικών εκδηλώσεων με το "πράσινο" φως για αυτές να ανάβει από τις 15 Ιουλίου και μετά, έχει φτάσει στο "κόκκινο" τη ζήτηση των γηπέδων και των Σταδίων από τα καλλιτεχνικά γραφεία.

Στην Πάτρα μάλιστα που τα πράγματα είναι δεδομένα και με εξαίρεση το Ρωμαϊκό Ωδείο, με τις περιορισμένες θέσεις, δεν υπάρχει άλλος χώρος για να φιλοξενήσει τέτοιες εκδηλώσεις, τα μόνο που απομένουν είναι το γήπεδο της Παναχαϊκής και το Στάδιο.

Είναι δύο χώροι που παρά τους περιοριστικούς όρους δίνουν τη δυνατότητα σε έναν παραγωγό να έχει - υπό προϋποθέσεις - ορισμένα περιθώρια κέρδους, αφού είναι μεγάλοι και κατά συνέπεια μπορούν να δεχθούν περισσότερο κόσμο.

Σε αντίθεση για παράδειγμα με τον χώρο μπροστά από το Εργοστάσιο Τέχνης ή τα Παλαιά Σφαγεία (δεν είναι προς χρήση ακόμα) που είναι ανοικτοί, αλλά αρκετά πιο μικροί.

Έτσι, οι παραγωγοί και οι καλλιτέχνες εκεί που τις περασμένες χρονιές, είχαν σε πρώτη ζήτηση στο Ρωμαϊκό Ωδείο για τις εκδηλώσεις τους (για λόγους κύρος και γοήτρου) και τελευταία τα δύο γήπεδα (πάλι για τους ίδιους λόγους), ο κορωνοϊός έφερε τα πράγματα "τούμπα".

Μετά από την συναυλία του Κωστή Μαραβέγια στο γήπεδο της Παναχαϊκής στις 20 Ιουλίου οι πληροφορίες λένε ότι εκεί θα φιλοξενηθούν και άλλες μουσικές κυρίως εκδηλώσεις που είναι να έρθουν στην Πάτρα, ενώ σε διαπραγματεύσεις για τον ίδιο λόγο βρίσκονται οι αρμόδιοι της διοικούσας επιτροπής του Παμπελοποννησιακού Σταδίου με αρκετά καλλιτεχνικά γραφεία.

Ακόμα όμως και στην περίπτωση των δύο γηπέδων όπου οι χώροι είναι μεγάλοι θα τηρηθούν συγκεκριμένοι κανόνες, με στόχο να αποφευχθούν οι συναθροίσεις.

Κανόνες που θα απαγορεύουν την παρουσία κόσμου μπροστά από την σκηνή του καλλιτέχνη – μουσικού, επιτρέποντας θεατές μόνο στις κερκίδες, με αποστάσεις ασφαλείας και όλα τα μέτρα που προβλέπονται.

Συμπερασματικά, σίγουρα το φετινό καλοκαίρι θα είναι υποτονικό πολιτιστικά και μουσικά με όλα αυτή την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, όμως, όλο και κάτι θα γίνει. Οι νότες, οι παραστάσεις και γενικότερα το καλλιτεχνικό θέαμα, δεν θα μας λείψουν.

Καλοκαίρι χωρίς συναυλίες δεν γίνεται και έτσι, όπως κάθε χρόνο, η mojo live υποδέχεται το καλοκαίρι του 2020 με μια μεγάλη συναυλία του Κωστή Μαραβέγια τη Δευτέρα 20 Ιουλίου 2020 στο Στάδιο της Παναχαϊκής.

 

Το ιστορικό στάδιο μετατρέπεται φέτος σε ένα μεγάλο χώρο πολιτισμού στην καρδιά της Πάτρας, έτοιμο με όλα τα μέτρα προφύλαξης και άνεσης των θεατών, να φιλοξενήσει αγαπημένους καλλιτέχνες για μοναδικά συναυλιακά καλοκαιρινά βράδια. Ο Κωστής Μαραβέγιας έρχεται στην Πάτρα τη Δευτέρα 20 Ιουλίου για να μας ψυχαγωγήσει να μας ευφράνει την ψυχή με τα τραγούδια, τις μουσικές και με τον προσωπικό αφηγηματικό του τόνο που όλοι αγαπάμε.

Οι πόρτες ανοίγουν στις 19.00 Έναρξη συναυλίας 21.00 Προπώληση εισιτηρίων 12€

 

 

 

Με έναν μοναδικό τρόπο τίμησε τα θύματα της σφαγής της Σρεμπρένιτσα η καλλιτέχνις Aida Sehovic.

 

Το έργο της Αμερικανο-Βόσνιας καλλιτέχνιδος «STO TE NEMA» (Εσύ πού ήσουν) περιλαμβάνει κεραμικές κούπες με βοσνιακό καφέ, για τα θύματα της σφαγής το 1995.

 

H Sehovic ξεκίνησε το έργο της το 2006 στο Σεράγεβο, όταν ο σύλλογος Γυναικών της Σρεμπρένιτσα έφερε μαζί του 923 κύπελλα, ή fildzan στα Βοσνιακά, ώστε να δημιουργηθεί το έργο.

 

Ο αριθμός τους αυξανόταν κάθε χρόνο στις ετήσιες εκδηλώσεις της, που πραγματοποιήθηκαν στα κεντρικά γραφεία του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη και στην Κωνσταντινούπολη, τη Γενεύη, το Τορόντο και την Τούζλα. Στην περσινή Μπιενάλε της Βενετίας υπήρχαν 7.714 κύπελλα.

 

«Όλα έπεσαν μπαίνουν στη θέση τους και ο κύκλος έχει κλείσει. Ο αριθμός των φλυτζανιών πλησιάζει τώρα στον αριθμό των θυμάτων» αναφέρει η Sehovic.

 

Καλοκαιρινές βραδιές με ιταλικές κωμωδίες των τελευταίων χρόνων κι ένα ιταλικό online θερινό κινηματογραφικό φεστιβάλ, έχει ετοιμάσει το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο, στο πλαίσιο της πολιτιστικής πρωτοβουλίας Tempo Forte Italia-Ελλάδα 2020. 

 

   Οι τέσσερις από τις συνολικά οκτώ ταινίες του αφιερώματος, «Η κωμωδία αλά Ιταλικά, Έκδοση 2.0» θα προβληθούν από τις 7 Ιουλίου και κάθε Τρίτη για τέσσερις εβδομάδες από την ΕΡΤ2, στις 11 μμ. Το σύνολο του αφιερώματος θα είναι διαθέσιμο από τα ψηφιακά μέσα της ΕΡΤ.

 

   Το διαδικτυακό φεστιβάλ Italian Online Summer Fest, διεξάγεται από 3 Ιουλίου έως τις 17 Σεπτεμβρίου. Για έντεκα εβδομάδες, δεκάδες δράσεις «made in Italy» θα είναι διαθέσιμες διαδικτυακά και με πρόσβαση δωρεάν (αποκλειστικά για συνδέσεις από την ελληνική επικράτεια), μέσω ηλεκτρονικής εγγραφής στην ιστοσελίδα http://www.iicateneonline.gr.

 

   Περιλαμβάνει αφιερώματα στον κινηματογράφο, -στον Φεντερίκο Φελίνι με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννησή του-, στον σπουδαίο ηθοποιό Τόνι Σερβίλλο, στη μουσική με το Levante Jazz Festival (σε συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης), στις ταινίες μικρού μήκους (σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Ταινιών Μικρού Μήκους της Ιταλίας), αλλά και ιταλική κουζίνα με τα cooking classes του σεφ Μάρκο Σέρρα.

 

Λίγες εβδομάδες μετά την δημόσια ανακοίνωσή της ότι σταματά το τραγούδι η Χάρις Αλεξίου μάς χαρίζει ένα υπέροχο ντουέτο με την Yasmin Levy.

 

Η Σεφαραδίτικης καταγωγής, Εβραιοϊσπανή Yasmin Levy με την ξεχωριστή χροιά, που έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα από το ελληνικό κοινό και η Χάρις Αλεξίου, η φωνή σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής του ελληνικού τραγουδιού, συναντιούνται και δίνουν η καθεμία από μία ερμηνεία που κάνει την διαφορά.

 

Η Yasmin έγραψε την μουσική, η Χάρις τους στίχους στα ελληνικά, κι εκείνη στα Ισπανικά.

 

Για «αυτό που πάντα λείπει» μιλάει η μία και για μια «negrita sombra”  συνεχίζει η άλλη. Ο τίτλος του τραγουδιού αποφασίστηκε να είναι στα αγγλικά το “ This Shadow”.

 

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE