Ώρα Πατρών: Πάτρα το λιμάνι φεύγει…

Τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα για την πόλη μας που θα προκαλούσαν άνθηση και δημιουργία καθιστώντας την πόλη κέντρο διεθνούς ενδιαφέροντος κατά κοινή ομολογία έχουν τελματώσει.

Η κατάργηση της Νομικής σχολής, η διάλυση των εργολαβιών της Πατρών-Πύργου, οι ατέρμονες συζητήσεις για το φυσικό αέριο, η διακοπή της υπογειοποίησης του τρένου, η χαμένη ευκαιρία με ευθύνη της δημοτικής αρχής για τη διαχείριση του φράγματος Πείρου-Παραπείρου, αλλά και η στασιμότητα του λιμανιού μόνο προβληματισμό προκαλούν.

Η πόλη μας συνέδεσε την οικονομική κοινωνική και πολιτιστική της ανέλιξη με το λιμάνι, που δικαίως η πόλη μας ονομάστηκε πόλη-λιμάνι.

Οι πολιτικές κινήσεις που χρειάζεται το λιμάνι για τη δημιουργία εμπορικού τμήματος και άλλων υποδομών, όπως διαμετακομιστικό κέντρο, έχουν παγώσει. Σε συνδυασμό δε με την πανδημία έχουμε ως αποτέλεσμα τη μείωση των δραστηριοτήτων του λιμανιού, κάτι που αποτελεί τροχοπέδη για οποιαδήποτε αναπτυξιακή πολιτική του.

Η υποβάθμιση όμως του λιμανιού από την κυβέρνηση που μόνο τυχαία επιλογή δεν είναι, αποτελεί φιλέτο για την παραχώρηση του σε ιδιώτες. Πρόσφατα ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε, ότι για το λιμάνι της Πάτρας «ταιριάζει το μοντέλο της συνολικής παραχώρησης» δίνοντας το στίγμα της κυβερνητικής πολιτικής για την ιδιωτικοποίηση του. Η δημοτική αρχή συνεχίζει να είναι σε Νιρβάνα  για όλα αυτά τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα αλλά και για την αποτροπή ιδιωτικοποίησης του λιμανιού.

Πλέον αυτών, ο ΟΛΠΑ άνοιξε την συζήτηση με το Δήμο για διευθέτηση τεχνικών θεμάτων, αλλά και επιστροφή τμημάτων της παραχώρησης που είχε γίνει από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Η Ώρα Πατρών δηλώνει, ότι είναι κάθετα αντίθετη με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και λέμε όχι όμως σε επιστροφή τμήματος της παραχώρησης. Ένα από τα τμήματα που ζητά να επιστραφούν ο ΟΛΠΑ είναι στο βόρειο λιμάνι που είχε παραχωρηθεί στο δήμο για να γίνει ο ποδηλατόδρομος μέσα από τη μάντρα προς τη θάλασσα. Η ακατανόητη επιλογή της δημοτικής αρχής του κ. Πελετίδη να δημιουργήσει ποδηλατόδρομο εκτός του τείχους καταλαμβάνοντας και μειώνοντας κατά 3 μέτρα την Όθωνος Αμαλίας δίπλα ακριβώς από τα αυτοκίνητα που θα κινούνται με μεγάλες ταχύτητες άνοιξε τις  ορέξεις του ΟΛΠΑ πού ζήτα να του επιστραφεί το τμήμα αυτό. Επειδή η πόλη δεν μπορεί να περιμένει άλλο υπομονετικά να δέχεται το ένα μετά το άλλο χαστούκι από την κυβέρνηση, η δημοτική αρχή οφείλει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, να αφήσει οποιεσδήποτε ιδεοληπτικές αγκυλώσεις, με κουλτούρα συνεργασίας, να καταθέσει ένα οραματικό σχέδιο για την ανάπτυξη της πόλης. Η επιτροπή διαβούλευσης της πόλης που συμμετέχουν όλα τα ζωντανά κύτταρά  της μπορεί να συντάξει ένα στρατηγικό σχεδιασμό με το δημοτικό συμβούλιο ώστε η πόλη να φύγει από τη μίζερη διαχείριση της καθημερινότητας και να διεκδικήσει το μέλλον μέσα από ένα στρατηγικό, φιλόδοξο και μακρόπνοο πρόγραμμα.









  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE