Για την εξέλιξη των εργασιών συντήρησης και βελτίωσης που εκτελούνται στην παλαιά Εθνική Οδό Πατρών – Αιγίου ενημερώθηκε σήμερα Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης. Συνοδευόμενος από τον Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Έργων Θανάση Μαυρομμάτη και τον Διευθυντή του Γραφείου του Περιφερειάρχη, Γιάννη Μάκκα, βρέθηκε στην δυτική είσοδο του Αιγίου και εν συνεχεία μετέβησαν στην οδό Νικολάου Πλαστήρα στην πόλη του Αιγίου, όπου επίσης εκτελούνται εργασίες στο πλαίσιο της ίδιας εργολαβίας. 

«Η Παλαιά Εθνική Οδός από την Πάτρα έως το Αίγιο αναβαθμίζεται. Γίνεται ασφαλέστερη και φιλικότερη για τις μετακινήσεις, ενώ παράλληλα αναβαθμίζονται και οι οικισμοί από τους οποίους διέρχεται ο οδικός άξονας. Είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά τις παρεμβάσεις που υλοποιούνται και αφορούν την πλήρη ανακατασκευή του οδοστρώματος, όπως επίσης του ασφαλτοτάπητα σε σημεία που έχουν ήδη υλοποιηθεί εργασίες, δεδομένου ότι το έργο ξεκίνησε από την Πάτρα κι εξελίσσεται προς το Αίγιο»  ανέφερε σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης που επισήμανε την άρτια προετοιμασία και υποστήριξη των τεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας για την υλοποίηση των έργων. 

Η συντήρηση, βελτίωση και αναβάθμιση της Παλαιάς Εθνικής Οδού περιλαμβάνει την Πάτρα,  τον Άγιο Βασίλειο, τα Αραχωβίτικα, το Δρέπανο μέχρι και το Αίγιο, προκειμένου να αρθεί η επικινδυνότητα της οδού και να αναπλαστεί ολόκληρη η περιοχή. Χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και  είναι έργο συνολικού προϋπολογισμού 12,5 εκατ. ευρώ.

Οι εργασίες ξεκίνησαν από την Πάτρα και συνεχίζονται προς το Αίγιο, με εξαίρεση το τμήμα Ρίο – Ψαθόπυργος, το οποίο παρακάμφθηκε προσωρινά και θα αποκατασταθεί στη συνέχεια. Σε ένα μεγάλο εύρος του έργου που έχει ολοκληρωθεί η ανακατασκευή του οδοστρώματος και του ασφαλτοτάπητα, το αμέσως επόμενο διάστημα θα προχωρήσει η εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού και η διαμόρφωση των στηθαίων ασφαλείας. 

Τα έργα αφορούν μεταξύ άλλων παρεμβάσεις, εντός οικιστικών ιστών, σε κόμβους, αντικατάσταση  ασφαλτοτάπητα, κατασκευή πεζοδρομίων, εγκατάσταση φωτισμού και αντικατάσταση όπου κριθεί απαραίτητο. Προβλέπονται ακόμη  διαγραμμίσεις, στηθαία ασφαλείας και καθαρισμός των πρανών.

Το πλήρες σχέδιο παρέμβασης διαμορφώνεται σε όλο το πλάτος της οδού με αισθητική, λειτουργική, τεχνική και φιλικά περιβαλλοντική άποψη αναβάθμισης ώστε να καταστεί η Παλαιά Εθνική Οδός φιλική και ασφαλής στους χρήστες. 

 

 

Τη δυνατότητα επανεκτίμησης της λειτουργίας κάθε νέου Τμήματος ή νέας Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών που ανεστάλη ή ακυρώθηκε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, συμφώνησαν κατά τη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, η Πρύτανις του Πανεπιστημίου, Βενετσάνα Κυριαζοπούλου και οι Δήμαρχοι Αγρινίου, Γιώργος Παπαναστασίου, Ήλιδας, Γιάννης Λυμπέρης και Πύργου, Παναγιώτης Αντωνακόπουλος.

Οι φορείς που συμμετείχαν στη σύσκεψη εργασίας συμφώνησαν και από κοινού δήλωσαν τα εξής:

«Η δυνατότητα επανεκτίμησης της λειτουργίας όλων των Σχολών και Τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών, στα σημεία όπου αυτά σήμερα βρίσκονται ή προγραμματιζόταν να λειτουργήσουν, αποτελεί κοινή και εδραία πεποίθηση όλων μας.
Σήμερα αποφασίσαμε πως το Πανεπιστήμιο Πατρών, μετά από απόφαση της Συγκλήτου, θα υποβάλλει εκ νέου τους σχετικούς φακέλους στη νέα Ανεξάρτητη Αρχή, ενώ η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και οι οικείοι Δήμοι θα παράσχουν κάθε αναγκαία στήριξη σε υποδομές, προκειμένου η λειτουργία τους να είναι άρτια.

Καλούμε και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να στηρίξει από την πλευρά της, οικονομικά αλλά και με ενίσχυση σε μέλη ΔΕΠ, το Πανεπιστήμιο Πατρών, συμβάλλοντας με τη σειρά της στη λειτουργία των νέων Τμημάτων, αλλά και στην εύρυθμη λειτουργία όλων των Σχολών και Τμημάτων του».

Ζητήματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος συζήτησαν σήμερα Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2020, στην Πάτρα, οι Περιφερειάρχες Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης και Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας.

Ο κ. Νίκας βρέθηκε στην έδρα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για προσωπικούς λόγους και επισκέφθηκε τον κ. Φαρμάκη, με τον οποίο είχαν μία πολύ εποικοδομητική συζήτηση, σχετικά με πρωτοβουλίες που μπορούν αναληφθούν από κοινού, σε επίπεδο αναπλάσεων περιοχών, συμμετοχών σε εκθέσεις και κοινών σχεδίων δράσης στον τομέα του τουρισμού, καθώς επίσης και σημαντικών έργων, όπως για παράδειγμα, η κατασκευή ενός σύγχρονου ατυτοκινητόδρομου που θα συνδέει την Πάτρα με την Τρίπολη.

Συμφωνήθηκε, στο επόμενο χρονικό διάστημα να πραγματοποιηθεί μία ευρεία σύσκεψη στην Τρίπολη μεταξύ των δύο Περιφερειαρχών και υπηρεσιακών στελεχών, προκειμένου να διαμορφωθεί μία κοινή «ατζέντα» και να προωθηθούν δράσεις κοινού ενδιαφέροντος.

Στις 22 Ιανουαρίου 2020 στα πλαίσια της 1ης τακτικής Συνεδρίασης του Περιφερειακού συμβουλίου, τα διοικητικά συμβούλια των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εκδήλωσαν την διαμαρτυρία τους στην είσοδο του κεντρικού κτιρίου της Περιφέρειας δυτικής Ελλάδας αλλά και εντός της συνεδρίασης.
Ακολούθησε συνέντευξη από τα Δ.Σ. των 5 ΕΛΜΕ (διδασκαλικοί σύλλογοι Αχαΐας, η Α ́ΕΛΜΕ Αιτωλ/νιας, ή Α ́ & Β ́ΕΛΜΕ Αχαΐας και Ηλείας καθώς και οι σύλλογοι δασκάλων & Νηπιαγωγών Αχαΐας) και στην συνέχεια εκτός ημερήσιας διάταξης ενημερώθηκε το Περιφερειακό Συμβούλιο όπου τέθηκαν τα φλέγοντα θέματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος με κορυφαίο το επίδικο θέμα της ασφάλειας των εκατοντάδων συναδέλφων που μετακινούνται σε πολλά σχολεία και σε μεγάλες αποστάσεις.

Επισημάνθηκε ότι αυτό το πρόβλημα καθώς και όλα τα σημαντικά ζητήματα του κλάδου, όπως τα κενά στα σχολεία λόγω των μη διορισμών επί μια δεκαετία, την μη πραγματοποίηση μεταθέσεων, η λειτουργία των σχολείων με χιλιάδες αναπληρωτές που αντικαθιστούν πάγιες θέσεις σε οργανικά κενά, η υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, αλλά και οι δρόμοι «καρμανιόλες», έχουν κοινή ρίζα, τις νεοφιλελεύθερες μνημονιακές πολιτικές όλων των κυβερνήσεων όλων των τελευταίων χρόνων. Αναφέρθηκε επίσης από τους εκπροσώπους που τοποθετήθηκαν ότι αυτού του είδους τα ατυχήματα είναι εργατικά ατυχήματα διότι συντελούνται εν ώρα καθήκοντος και συμβαίνουν κατά την διάρκεια της προσέλευσης και αποχώρησης στον τόπο εργασίας και κακώς δεν το γνωρίζει η
πολιτεία που αντιμετωπίζει τον εκπαιδευτικό ως μηχανή με συγκεκριμένη ωριαίο διδακτική υποχρέωση και μάλιστα όπου δη.

Ακολούθησε συζήτηση με τους επικεφαλής των παρατάξεων να τοποθετούνται για τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας .

Οι εκπαιδευτικοί κατέθεσαν κείμενο αιτημάτων – διεκδικήσεων που αποτέλεσε σχέδιο απόφασης με τον Περιφερειάρχη να δεσμεύετε στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του να δώσει λύσεις. Τα αιτήματα που αφορούν κεντρικές κυβερνητικές διεκδικήσεις όπως (διορισμοί, μεταθέσεις ) κ.ά, είναι υπόθεση της Κυβέρνησης και της υπουργού παιδείας για τα οποία είχαμε την δέσμευση του περιφερειάρχη ότι σύντομα θα διαβιβαστούν ως αιτήματα όλης της κοινωνίας της Δυτικής Ελλάδας.
➢ Ως εργαζόμενοι διεκδικούμε πιο ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και ασφάλεια κατά την μετακίνησή μας προς το χώρο εργασίας μας. ➢ Διεκδικούμε την στελέχωση των σχολείων με μόνιμο προσωπικό με διορισμούς και μεταθέσεις σε νομούς, που αποδεδειγμένα παρουσιάζουν ανάγκες και κενά στα σχολεία κάθε χρόνο. ➢ Θεωρούμε πως αποτελεί επιτακτική ανάγκη να καταργηθεί ο νόμος που ορίζει πως ο τόπος εργασίας των εκπαιδευτικών οφείλει να γίνεται και τόπος κατοικίας. ➢ Διεκδικούμε το δικαίωμα της ασφαλούς μετακίνησής μας με υπηρεσιακά μέσα μετακίνησης ή με δημόσια υπεραστικά μέσα σε περιοχές απομακρυσμένες. ➢ Διεκδικούμε την χορήγηση επιδόματος δυσπρόσιτων περιοχών
και μετακίνησης ➢ Διεκδικούμε την οικονομική διευκόλυνση εργαζομένων για την
μετακίνησή τους ➢ Διεκδικούμε από την υπηρεσία να χρησιμοποιεί τις νομοθετικές ρυθμίσεις σύμφωνα με τις ουσιαστικές και πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων και να μην ωθεί τους εργαζόμενους σε αδιέξοδο και ανασφάλεια.

Εκπαιδευτικοί της Αντίστασης πολιτών Δυτικής Ελλάδας

Προκαλεί η ανακοίνωση του αρμόδιου για την κατασκευή της εθνικής οδού Πατρών-Πύργου Υπουργού κ. Καραμανλή. Όχι μόνο γιατί αναφέρεται σε γεγονότα, όπως η απένταξη του συγκεκριμένου έργου το 2013, σαν να μην ήταν το κόμμα του στην κυβέρνηση, όχι μόνο γιατί υποκριτικά αναγνωρίζει το δίκιο των διαμαρτυρόμενων για το νέο πάγωμα των εργασιών, όχι μόνο γιατί επιβάλλει διόδια σε έναν δρόμο που ήδη κατασκευάζεται  με εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους αλλά το κυριότερο γιατί δεν δίνει λύση σε ένα πρόβλημα που στοιχίζει καθημερινά ανθρώπινες ζωές. 

Η χαριστική απεμπλοκή της Ολυμπίας Οδού από την κατασκευή του δρόμου, δηλαδή η αποδοχή της άρνησης της κοινοπραξίας να ολοκληρώσει τα συμφωνηθέντα, συμπληρώνεται σήμερα με το δωράκι της απευθείας ανάθεσης και την είσπραξη διοδίων πριν ολοκληρωθεί ο δρόμος και για διάστημα 20 ετών. Το συνολικό κόστος δε, του δημοσίου χρήματος διογκώνεται αφού περιλαμβάνει εκτός από το κόστος κατασκευής και το κόστος αποζημίωσης των ήδη εγκαταστημένων εργολάβων. Η ολοκλήρωση του έργου παραπέμπεται στο τέλος της επόμενη δεκαετίας και χιλιάδες κάτοικοι και επισκέπτες της Δυτικής Ελλάδας απορούν κι οργίζονται για τη μεθόδευση που ακολουθείται προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι λίγοι και αρεστοί της κυβέρνησης.

Αντιπροσωπεία της ΩΡΑ Πατρών συμμετείχε στην κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2020 στη ΒΙΠΕ με σκοπό την κατασκευή της εθνικής οδού Πατρών-Πύργου.

Η κινητοποίηση αυτή ήταν και απαραίτητη και αναγκαία για όλους τους προαναφερόμενους λόγους οι οποίοι έχουν τεκμηριωθεί επαρκώς και δυστυχώς με τραγικό τρόπο όλα τα τελευταία χρόνια με εκατοντάδες δυστυχήματα και πολύτιμες ανθρώπινες απώλειες.

Ωστόσο, η κινητοποίηση δεν ήταν κατάλληλα προετοιμασμένη και για αυτόν τον λόγο εκτιμούμε ότι είναι ελάχιστα αποτελεσματική.

Από την πλευρά μας συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι αυτό που αναλογεί στο μέγεθος του προβλήματος είναι η διαμόρφωση ενός κοινού πλαισίου δράσης και κινητοποιήσεων που θα τύχει της έγκρισης των δημοτικών συμβουλίων των Δήμων που εμπλέκονται αλλά και των κοινωνικών φορέων της ευρύτερης αποδοχής με αίτημα τη συνέχιση των εργασιών και την ολοκλήρωση του έργου.

 

 

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE