Περίπου στα 15,4 έτη κινείται ο μέσος ο όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ελλάδα έναντι 9,9 ετών στην ΕΕ. Είναι ένας στόλος επικίνδυνα γερασμένος και αυτό αποτελεί γεγονός αναμφισβήτητο δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής εγκαινιάζοντας την έκθεση «Αυτοκίνηση Anytime 2019» στο παλαιό Αεροδρόμιο.

 

"Η χώρα χρειάζεται αυτοκίνητα που να ρυπαίνουν λιγότερο και να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια. Αυτή την κατάσταση έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Και την αντιμετωπίζουμε άμεσα", τόνισε ο κ Καραμανλής. "Όπως ξέρετε”, είπε, ”επεξεργαζόμαστε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για «καθαρά» αυτοκίνητα, με ξεκάθαρες προτεραιότητες:

 

Να δώσουμε κίνητρα για την αντικατάσταση πολλών από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα, με αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως επιτάσσει και η ευρωπαϊκή νομοθεσία.

 

Να διευκολύνουμε την εισαγωγή ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro5 και Euro6.

 

Να κινητροδοτήσουμε, σε συνεννόηση και με το Υπουργείο Οικονομικών, την αγορά νέων αυτοκινήτων.

 

Ήδη, όπως θετικά μας πιστώνεται, καταγράφεται μία σημαντική αύξηση της αγοράς, η οποία ξεπερνάει το 20%. Αυτό, ενώ τα τελευταία 10 χρόνια της οικονομικής κρίσης, η αγορά του αυτοκινήτου έπεσε έως και 80%."

 

Ο υπουργός διευκρίνισε όμως ότι, «παράλληλα, με τα κίνητρα, θα υπάρξουν και κάποια φορολογικά και δασμολογικά αντικίνητρα, στην εισαγωγή εκείνων των μεταχειρισμένων, που είναι παλαιάς τεχνολογίας, και δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές».

 

Ο κ Καραμανλής ανέφερε οτι το τελευταίο διάστημα, ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ανοίγουμε τη συζήτηση για την οδική ασφάλεια, αλλά και για την ανάγκη ανανέωσης των αυτοκινήτων. Και πρόσθεσε ότι εδώ πρέπει να αντιμετωπίσουμε ταυτόχρονα δύο προβλήματα: αφενός ότι τα κόστη που πληρώνει σήμερα ο Έλληνας για να αγοράσει αυτοκίνητο είναι σε πολλές περιπτώσεις παράλογα - και για αυτό βέβαια ο μόνος που δεν φταίει είναι η ίδια η αγορά του αυτοκινήτου και οι άνθρωποί της. Και αφετέρου ότι η κλιματική αλλαγή μάς χτυπάει ήδη την πόρτα και πρέπει άμεσα να λάβουμε μέτρα για το περιβάλλον.

 

Σύμφωνα με τον υπουργό, ενώ μεγάλο μέρος της παγκόσμιας ρύπανσης οφείλεται στα Ι.Χ. αυτοκίνητα, στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας των Ι.Χ. είναι από τους υψηλότερους στην Ευρώπη. Συνεπώς, τόνισε, «πρέπει να δράσουμε τώρα πριν είναι αργά».

O βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας Κώστας Μάρκου αναφέρει: «Ο στόχος της Κυβέρνησης για τη δημιουργία ενός μικρού, φτωχού, υποβαθμισμένου και αυταρχικού Πανεπιστήμιου και εν τέλει η σταδιακή διολίσθηση προς την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, είναι πιο ξεκάθαρος από ποτέ. 

Μετά την κατάργηση του ασύλου, την κατάργηση της πρόσφατα θεσπισμένης ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ, που αποτελεί τομή για τα ελληνικά δεδομένα και κεκτημένο δεκαετιών για την Ευρώπη, την αναστολή των διετών προγραμμάτων για αποφοίτους των ΕΠΑΛ και την εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων για αποφοίτους Ιδιωτικών Κολλεγίων με τους αποφοίτους των δημοσίων ΑΕΙ, το ΥΠΑΙΘ αποφάσισε να αναστείλει το άνοιγμα 37 νέων πανεπιστημιακών τμημάτων.

Εκτός όμως από τα παραπάνω, η απόφαση αυτή αποτελεί και την πρώτη κυβερνητική προειδοποιητική βολή στο θεσμό του αυτοδιοίκητου των Πανεπιστημίων, αν κανείς λάβει υπόψη ότι ο σχεδιασμός και η λειτουργία των Τμημάτων αυτών εντασσόταν στο σχέδιο ανάπτυξης των ιδρυμάτων και στη μεγάλη τους πλειοψηφία είχαν νομοθετηθεί μετά από προτάσεις των πανεπιστημιακών αρχών.

Οι ρυθμίσεις αυτές θα έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση του αριθμού των εισακτέων έως και κατά 25.000 ετησίως και συνακόλουθα την πλήρη απαξίωση και υποβάθμιση, ακόμα όμως και τον αφανισμό αρκετών Πανεπιστημίων της περιφέρειας. 

Ειδικά για την ελληνική περιφέρεια και τα περιφερειακά πανεπιστήμια υπάρχει και ένα ακόμα παράπλευρο πλήγμα, αφού με την αναστολή του ανοίγματος των τμημάτων αυτών επέρχεται και η «αναστολή» στις όποιες δυνατότητες ανάπτυξης θα μπορούσε να επιφέρει η λειτουργία των νέων αυτών τμημάτων στην ελληνική επαρχία. 

Αξιοσημείωτο όμως είναι και το επιχείρημα που πρόβαλε το ΥΠΑΙΘ, ότι δήθεν τα τμήματα αυτά «δημιουργήθηκαν προεκλογικά για ψηφοθηρικούς λόγους από την προηγούμενη Κυβέρνηση, δίχως προηγούμενο σχεδιασμό και επαρκή τεκμηρίωση». Επιχείρημα καρμπόν με το επιχείρημα του ίδιου Υπουργείου για την κατάργηση της Νομικής Σχολής της Πάτρας. 

Φυσικά, η αλήθεια είναι και στο θέμα αυτό εντελώς διαφορετική:

Υπήρχε χρηματοδότηση και η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΑΙΘ είχε προβλέψει κάθε ένα από αυτά τα νέα τμήματα να έχει 8 θέσεις διδακτικού προσωπικού. Αν η έγνοια της νέας κυβέρνησης ήταν να λειτουργήσουν αυτά τα τμήματα, είχε έναν ολόκληρο χρόνο μπροστά της, να προκηρύξουν οι πανεπιστημιακές αρχές αυτές τις νέες θέσεις, να γίνουν οι διαδικασίες, που προβλέπονται, ώστε τον επόμενο Σεπτέμβριο- Οκτώβριο, να είμαστε η πρώτη φορά, που φτιάχνουμε νέα τμήματα και έχουμε πρώτα τις υποδομές και το προσωπικό και μετά έρχονται οι φοιτητές». 

 

Με τις ψήφους των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, “πέρασε” επί της αρχής από τις Επιτροπές Οικονομικών και Κοινωνικών Υποθέσεων το νομοσχέδιο για την κύρωση Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου.

Στο νομοσχέδιο των υπουργείων Οικονομικών, Υγείας, Περιβάλλοντος και Εσωτερικών, περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ρυθμίσεις για την προστασία της πρώτης κατοικίας, το ΚΕΘΕΑ και μέτρα για τους πληγέντες από την κατάρρευση της εταιρίας «Thomas Cook».

Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και ΜεΡΑ25, ενώ το ΚΙΝΑΛ και η Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκαν για την Ολομέλεια. Η συζήτηση συνεχίζεται επί των άρθρων, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

 Στα κόμματα απεστάλη από τον υπουργό Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκο, το σχέδιο νόμου και η αιτιολογική έκθεση για την ψήφο των Ελλήνων εκτός Επικράτειας, που περιλαμβάνει τα σημεία που συμφωνήθηκαν έπειτα από τρεις συνεδριάσεις της Διακομματικής Επιτροπής.

 

Με το σχέδιο νόμου, το οποίο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση την επόμενη εβδομάδα, διευκολύνεται η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος στις εθνικές εκλογές, στις ευρωεκλογές και σε δημοψηφίσματα από τον τόπο διαμονής όσων είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους και την ημέρα της εκλογής βρίσκονται μόνιμα ή προσωρινά εκτός Ελλάδας.

 

Η ψηφοφορία διεξάγεται μία συγκεκριμένη ημέρα που ορίζεται με Προεδρικό Διάταγμα και είναι από την Τετάρτη έως το Σάββατο, παραμονή των εκλογών, ωστόσο, η καταμέτρηση και η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων γίνεται ταυτόχρονα με το σύνολο της ελληνικής Επικράτειας.

 

Εκτός από την εγγραφή σε εκλογικό κατάλογο ελληνικού δήμου, απαραίτητες προϋποθέσεις για συμμετοχή στις ελληνικές εκλογές είναι η διαμονή για συνολικά δύο έτη εντός της ελληνικής Επικράτειας κατά τα τελευταία 35 χρόνια και η ύπαρξη ελληνικού ΑΦΜ από τους εκλογείς ή τους συζύγους τους.

 

Όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις αυτές θα πρέπει απαραιτήτως να εγγραφούν στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους εξωτερικού που γίνεται οποτεδήποτε με αίτηση του ενδιαφερόμενου, μέσω ειδικής εφαρμογής που θα δημιουργηθεί στην ιστοσελίδα του υπουργείου Εσωτερικών. Εκτός από τα στοιχεία του, ο αιτών υποβάλλει ηλεκτρονικά τα δικαιολογητικά που πιστοποιεί τη διετή παρουσία του εκλογέα στην Ελλάδα την τελευταία 35ετία. Αυτά είναι βεβαιώσεις φοίτησης από ελληνικό σχολείο ανεξαρτήτου βαθμίδας ή πανεπιστήμιο, καταβολής ασφαλιστικών εισφορών ή εκπλήρωσης της στρατιωτικής θητείας.

 

Η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος γίνεται με αυτοπρόσωπη παρουσία σε ειδικά εκλογικά κέντρα του εξωτερικού. Αυτά μπορεί να είναι πρεσβείες, προξενεία, ανεξάρτητα γραφεία Ιερών Ναών της ελληνορθόδοξης εκκλησίας και κτίρια ή καταστήματα ελληνικών κοινοτήτων, συλλόγων ή άλλων ελληνικών οργανώσεων. Αν τα κτίρια αυτά είναι ανεπαρκή ή ακατάλληλα, μπορεί να χρησιμοποιηθούν κτίρια ή καταστήματα του κράτους όπου θα διεξαχθεί η ψηφοφορία, ύστερα από αίτηση του Έλληνα πρέσβη.

 

Σε κάθε εκλογικό τμήμα ο αριθμός των εκλογέων κυμαίνεται από 40 έως 600, ενώ η ψηφοφορία διενεργείται ενώπιον εφορευτικής επιτροπής, που αποτελείται από τον αντιπρόσωπο της δικαστικής αρχής (διπλωματικός ακόλουθος ή διοικητικός υπάλληλος των οικείων πρεσβειών), ως πρόεδρο και από τρεις ψηφοφόρους.

 

Στην περίπτωση εκλογών για το ελληνικό Κοινοβούλιο, οι εκλογείς του εξωτερικού επιλέγουν μεταξύ των ψηφοδελτίων Επικρατείας των κομμάτων (χωρίς σταυρό), ενώ τα ίδια ψηφοδέλτια που χρησιμοποιούνται και για την ψηφοφορία στην Ελλάδα χρησιμοποιούν τόσο για τις ευρωεκλογές (με δικαίωμα σταυρού) όσο και για τα δημοψηφίσματα.

 

Ο εφοδιασμός των ελληνικών διπλωματικών αρχών με τον αναγκαίο αριθμό έντυπων ψηφοδελτίων γίνεται με φροντίδα των κομμάτων, τουλάχιστον 10 ημέρες, πριν από την ημέρα της ψηφοφορίας.

 

Μετά το πέρας της ψηφοφορίας, γίνεται μόνο η αρίθμηση των φακέλων που περιέχει η κάλπη χωρίς αυτοί να ανοιχτούν. Στη συνέχεια, αποστέλλονται αεροπορικώς στην Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή Εκλογέων Εξωτερικού, που εδρεύει στο Εφετείο Αθηνών για την καταμέτρηση.

 

newsit


Στα χέρια των κομμάτων θα βρίσκεται σήμερα  το σχέδιο νόμου για την ψήφο των Ελλήνων εκλογέων του εξωτερικού, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, κατά τη συνεδρίαση, στη Βουλή, της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς.

Ο κ. Θεοδωρικάκος διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση θα τηρήσει τη συμφωνία που επιτεύχθηκε στη Διακομματική Επιτροπή της 22ας Οκτωβρίου, ενώ τόνισε ότι είναι μια ώρα ευθύνης για το πολιτικό σύστημα, να συναινέσει ώστε να δοθεί λύση σε αυτό το ζήτημα.

Εξήγησε ότι το τελικό αποτέλεσμα είναι προϊόν διακομματικών συμβιβασμών και ότι αν ήταν μόνο στο χέρι της κυβέρνησης θα θεσμοθετούσε τη δυνατότητα να ψηφίζουν όλοι οι Έλληνες του εξωτερικού, χωρίς καμία διάκριση και μάλιστα με επιστολική ψήφο. Πρόσθεσε ότι οι συμβιβασμοί ήταν αναγκαίοι προκειμένου η πρόταση να έχει τη σύμφωνη γνώμη από 200 βουλευτές ώστε να εφαρμοστεί.

Έτσι, το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει το σχέδιο συμφωνίας της Διακομματικής Επιτροπής που προβλέπει:

1. Διεξαγωγή της ψηφοφορίας με αυτοπρόσωπη παρουσία του εκλογέα σε εκλογικά τμήματα που θα συσταθούν σε πρεσβείες, προξενεία, χώρους οργανώσεων απόδημων ή άλλους κατάλληλους χώρους.

2. Η ψήφος των εκλογέων που ασκούν το εκλογικό τους δικαίωμα στα ανωτέρω εκλογικά τμήματα θα μετράει ισότιμα στο συνολικό εκλογικό αποτέλεσμα και, επομένως, για τη συνολική κατανομή των εδρών.

3. Αυξάνονται σε 15 από 12 οι βουλευτές Επικρατείας. Οι εκλογείς στα τμήματα του εξωτερικού θα επιλέγουν (δίχως να θέτουν σταυρό προτίμησης) το ψηφοδέλτιο Επικρατείας του κόμματος που επιθυμούν. Εναπόκειται στα κόμματα αν θα επιλέξουν έναν ή περισσότερους υποψηφίους στο ψηφοδέλτιο επικρατείας, που θα προέρχονται από τον Ελληνισμό της Διασποράς.

4. Δικαίωμα εγγραφής στους εκλογικούς καταλόγους του εξωτερικού έχουν οι εκλογείς οι οποίοι διαθέτουν ενεργό ΑΦΜ και τα τελευταία 35 χρόνια έχουν ζήσει δύο έτη στην Ελλάδα. Ο κ. Θεοδωρικάκος διευκρίνισε ότι η διετής παρουσία δεν είναι αναγκαίο να είναι συνεχής.

Στην ίδια συνεδρίαση, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και α΄ αντιπρόεδρος της Επιτροπής, Γιάννης Αμανατίδης, σημείωσε ότι το κόμμα του επιφυλάσσεται να τοποθετηθεί έναντι της πρότασης της κυβέρνησης μέχρι τη συνταγματική αναθεώρηση του άρθρου 54 (για ΑΦΜ και 35ετία) και την κατάθεση του τελικού κειμένου του νομοσχεδίου. Τόσο ο ίδιος όσο και τα υπόλοιπα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ επέμειναν στην πρόταση του κόμματος για δυνατότητα να εκλέγουν οι Έλληνες του εξωτερικού από 3 έως 12 βουλευτές στο ελληνικό Κοινοβούλιο, χωρίς η ψήφος τους να προσμετράται στο γενικό αποτέλεσμα. Όπως εξήγησαν, αυτή η λύση έχει δοθεί σε χώρες όπως το Ισραήλ, η Κύπρος, η Μάλτα και η Ιρλανδία, που έχουν όπως και η Ελλάδα μεγάλο αριθμό αποδήμων.

Εκπρόσωποι της ομογένειας που έλαβαν τον λόγο, αναγνώρισαν ότι η διακομματική συμφωνία αποτελεί ένα πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση ενός χρόνιου προβλήματος, αλλά εξέφρασαν προβληματισμό για τον αποκλεισμό της δυνατότητας επιστολικής ψήφου και για τη θέσπιση των προϋποθέσεων. Όπως είπαν, η διάθεση ελληνικού ΑΦΜ και κυρίως η υποχρέωση να αποδείξουν με έγγραφα τη διετή παραμονή τους στην Ελλάδα, θα αποκλείσει μεγάλο αριθμό Ελλήνων. Σημειώθηκε χαρακτηριστικά, ότι η λύση που δόθηκε διαχωρίζει τους Έλληνες σε αυτούς που την ημέρα των εκλογών θα προσέρχονται στις κάλπες για να ψηφίσουν και σε αυτούς που δεν θα έχουν αυτό το δικαίωμα και «θα βρίσκονται στο απέναντι πεζοδρόμιο».

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE