Η ΝΔ διατηρεί σταθερό μεγάλο προβάδισμα έναντι του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς σύμφωνα τα εποτελέσματα δημοσκόπησης της Opinion Poll η διαφορά διαμορφώνεται στο 21,7%

Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της εφημερίδας «Παρασκήνιο» στο ερώτημα «αν προέκυπτε θέμα εκλογών και ψηφίζαμε την ερχόμενη Κυριακή, εσείς ποιο κόμμα θα ψηφίζατε;», τα κόμματα καταλαμβάνουν:

ΝΔ 41,5%,

ΣΥΡΙΖΑ 19,8%,

ΚΙΝΑΛ 5,2%,

ΚΚΕ 4,8%,

Ελληνική Λύση 3,6%,

ΜέΡΑ25 2,7%

Εντυπωσιακή η διείσδυση Μητσοτάκη σε όλα τα κομματικά ακροατήρια

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο ερευνών της εταιρείας, Ζαχαρία Ζούπη, «εντυπωσιακή είναι η διείσδυση του Κυριάκου Μητσοτάκη σε όλα τα κομματικά ακροατήρια. Είναι πολύ χαρακτηριστικό, ότι το 19.5% των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ και το 65.2% των ψηφοφόρων του ΚΙΝΑΛ εμπιστεύονται το Σχέδιο Μητσοτάκη για τη αντιμετώπιση της Οικονομικής κρίσης. Το 25.1% των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ και το 87.2% του ΚΙΝΑΛ προτιμούν τον Κυριάκο Μητσοτάκη για Πρωθυπουργό. Ο λόγος των κομμάτων της Αντιπολίτευσης δείχνει αδύναμος να φθείρει τον Πρωθυπουργό. Η επιμονή στην καταγγελία και τακτικές που δοκιμάστηκαν δεν δείχνουν να μην έχουν αποτέλεσμα».

Τα ευρήματα της έρευνας την ίδια ώρα, δείχνουν ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είναι εκείνος που συγκεντρώνει τις θετικότερες γνώμες των πολιτών ως αρχηγός κόμματος. Συγκεκριμένα

Το 69,4% έχει θετική γνώμη για τον πρόεδρο της ΝΔ

Το 33% συγκεντρώνει ο πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας

Η Φώφη Γεννηματά το 31,7%

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας του ΚΚΕ το 20,4%

Ο Γιάνης Βαρουφάκης το 12,9%

και ο Κυριάκος Βελόπουλος το 10,8%

Ποιος είναι καταλληλότερος για πρωθυπουργός

Στην απάντηση ποιος είναι καταλληλότερος για πρωθυπουργός, το 56% απαντά ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Αλέξης Τσίπρας ακολουθεί με 19,2%, ενώ η απάντηση κανένας από τους δύο καταλαμβάνει 20,3%.

«Η παρέμβαση του State Department είναι μία παρέμβαση που δεν ακολουθεί λογική ίσων αποστάσεων.

Πρόκειται για μία σαφή καταδίκη των παράνομων τουρκικών ενεργειών, που δεν παράγουν κανένα έννομο αποτέλεσμα, και μια σαφή υποστήριξη των ελληνικών θέσεων, όπως έχουν εκφραστεί όλες τις προηγούμενες ημέρες και από το υπουργείο Εξωτερικών και από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ότι εδώ δεν υπάρχει κανένα έννομο αποτέλεσμα από αυτές τις παράνομες ενέργειες και ότι τα ελληνικά νησιά έχουν και ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα, όπως έχουν και τα χερσαία εδάφη μας» τόνισε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό «Alpha» και πρόσθεσε «είναι μια πολύ θετική δήλωση που δείχνει μια απομόνωση παράνομων ενεργειών της Τουρκίας».

Επισήμανε ότι «μετά τα γεγονότα που είχαμε τέλος Φεβρουαρίου-αρχές Μαρτίου στον Έβρο, είμαστε προετοιμασμένοι και σε εγρήγορση για το ενδεχόμενο μιας επανάληψης τέτοιων προκλητικών ενεργειών, είτε στα νησιά είτε κάπου αλλού» και συμπλήρωσε: «παραμένουμε σε επιφυλακή όλο αυτό το χρονικό διάστημα και είμαστε έτοιμοι να κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να προασπίσουμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα».

Αναφερόμενος στο ζήτημα του τουρισμού ο κ. Πέτσας υπογράμμισε ότι πρέπει να ισορροπήσουμε ανάμεσα στην απαραίτητη προτεραιότητα, που είναι η προστασία της δημόσιας υγείας, και στο σταδιακό άνοιγμα της οικονομίας και της κοινωνικής δραστηριότητας.

«Από εδώ και πέρα, όταν θα ξεκινήσουν να έρχονται περισσότεροι τουρίστες θα αναπτύξουμε ένα πλαίσιο δειγματοληπτικών στοχευμένων ελέγχων, ώστε σε όλες τις πύλες εισόδου της χώρας να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα ξεφύγει η κατάσταση αν υπάρξουν κρούσματα.

Επίσης, έχουμε ένα εκτεταμένο σχέδιο ιχνηλάτησης, αλλά και ενίσχυσης των υγειονομικών δομών μας σε όλη τη χώρα, κυρίως στα μικρότερα νησιά μας, προκειμένου όταν εντοπίζονται κρούσματα, να μπορούν αυτά να απομονώνονται και να αποφεύγεται η διασπορά στην κοινότητα» είπε και τόνισε ότι την επόμενη εβδομάδα θα υπάρξουν συγκεκριμένες ανακοινώσεις από το υπουργείο Υγείας, σε συνεργασία με τη Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, που θα εξηγούν όλα αυτά.

Τέλος, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος μιλώντας για την καμπάνια του Τουρισμού, όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων υπογράμμισε «Αυτό που έχουμε μέσα στην καρδιά, είναι ένα συναίσθημα το οποίο, θέλει να ταυτίσει το συγκεκριμένο σποτ για την προβολή του ελληνικού τουρισμού.

Ταυτίζει, δηλαδή, το Καλοκαίρι με την Ελλάδα. Όπου και αν είσαι, όπου και αν το βλέπεις» εξηγώντας ότι κανείς δεν περιμένει φέτος 33 εκ. τουρίστες στη χώρα μας, αλλά πολλοί απ’ αυτούς που θα το δουν το σποτ αυτό μπορεί να έρθουν του χρόνου ή την επόμενη χρονιά. «Αυτό που έχει σημασία είναι να ταυτίσουν μέσα τους την Ελλάδα με το καλοκαίρι» σημείωσε.

Σκληρή αντιπαράθεση του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Αχαίας  Κώστα Μάρκου με τον Υπουργό Επικρατείας κ. Γ. Γεραπετρίτη, με αντικείμενο την αφαίρεση του δικαιώματος ψήφου του λοιπού διδακτικού προσωπικού στις προσεχείς πρυτανικές εκλογές.

Το σχέδιο της κυβέρνησης για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και τα κίνητρα που περιλαβάνει παρουσίασε σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στην εκδήλωση για την υπογραφή της "Πράσινης Συμφωνίας" ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος.

 

Ο εθνικός στόχος, όπως είπε ο πρωθυπουργός είναι «ένα στα τρία νέα οχήματα στην Ελλάδα του 2030 να είναι ηλεκτρικό», και εξέφρασε την ελπίδα η τεχνολογία αλλά και η επιθυμία των καταναλωτών να κινηθεί στην ίδια κατεύθυνση βοηθώντας να αναθεωρηθεί αυτός ο στόχος σε ακόμη πιο φιλόδοξη κατεύθυνση.

 

«Η Ελλάδα, λοιπόν, επιτέλους ετοιμάζεται να μπει και αυτή ...στην πρίζα του μέλλοντος» είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.

 

Το πρώτο σκέλος του σχεδίου το οποίο θα εξειδικευτεί σύντομα από τους συναρμόδιους υπουργούς και από τη γενική γραμματέα περιλαμβάνει, όπως είπε ο κ.Μητσοτάκης, σημαντικά οικονομικά κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

 

Συγκεκριμένα θα επιδοτείται σε πρώτη φάση με 100 εκατομμύρια ευρώ και για 18 μήνες η αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται -σύμφωνα με τον κ.Μητσοτάκη- ότι έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Γιατί -όπως εξήγησε- το όφελος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό bonus και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τις 10.000 ευρώ, κάτι που θα κάνει την ηλεκτροκίνηση, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πιο προσιτά στο μέσο εισόδημα. «Αλλά και σίγουρα θα τα κάνει και πιο συμφέροντα. Διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι παρά το αρχικό αυξημένο κόστος της απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ένα αυξημένο κόστος το οποίο έρχεται τώρα η Πολιτεία να επιδοτήσει για να το κάνει πιο αποδεκτό, ο χρήστης ενός νέου τύπου αυτοκινήτου θα εξοικονομεί ετησίως κατά μέσο κοντά στα 2.000 ευρώ από ανεφοδιασμό, αλλά και από συντήρηση» είπε ο πρωθυπουργός.

 

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» το οποίο θα επιδοτεί κατά 15% την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και ελαφρών φορτηγών. Και θα επιδοτεί επίσης -όπως είπε ο πρωθυπουργός- και κατά 25% την αγορά ηλεκτρικών ταξί.

 

Ο κ.Μητσοτάκης απέδωσε ιδιαίτερη σημασία στην γρήγορη αντικατάσταση του στόλου των ταξί -ειδικά στις μεγάλες πόλεις- και κάλεσε τους επαγγελματίες του κλάδου, να είναι από τους πρώτους οι οποίοι θα επωφεληθούν από τα γενναία κίνητρα που θα δοθούν.

 

Επίσης τα ηλεκτρικά οχήματα, θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού, και για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης. Θα εξαιρούνται, επίσης, από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50%, και το 70% στα νησιά, του κόστους αγοράς ή μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Οι ίδιες απαλλαγές θα ισχύουν και για τα έξοδα εγκατάστασης των εταιρικών σημείων φόρτισης, ενώ αυξάνεται και ο συντελεστής απόσβεσης παγίων σε όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα, όπως είπε ο κ.Μητσοτάκης.

 

Πολιτική επιλογή η "πράσινη στροφή"

 

Ο κ.Μητσοτάκης ανέφερε επίσης πως αποτελεί επιλογή, πρώτα απ' όλα πολιτική, η πράσινη στροφή, συμπληρώνοντας πως αφορά στο σύνολό της την ελληνική κοινωνία.

 

«Το Εθνικό Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής αντίληψης της κυβέρνησης για την εγκατάλειψη των ρυπογόνων καυσίμων. Ταυτόχρονα, όμως, αποτελεί κι ένα σχέδιο ολιστικό. Ένα σχέδιο το οποίο αφορά το κράτος, την τοπική αυτοδιοίκηση, τις περιφέρειες, τους δήμους, την αγορά, και -σε όλες τις εκφάνσεις της- και την κοινωνία των πολιτών. Γι' αυτό και συνοδεύτηκε από την «Πράσινη Συμφωνία» που υπέγραψαν 19 φορείς, το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών και το υπουργείο Ενέργειας & Περιβάλλοντος. Η συμφωνία θέτει το πλαίσιο της υποχρέωσης τού κάθε φορέα έτσι ώστε αυτό το εθνικό σχέδιο αυτό να γίνει πράξη το συντομότερο δυνατόν» τόνισε.

 

Η δεύτερη κατεύθυνση του Εθνικού Σχεδίου -όπως είπε ο πρωθυπουργός- ρυθμίζει την αγορά των υπηρεσιών φόρτισης, και οργανώνει, επίσης, τις υποδομές υποστήριξης των νέων οχημάτων.

 

Συγκεκριμένα το ρεύμα κίνησης θα παρέχουν οι Φορείς Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων που θα αναπτύσσουν τα δίκτυα και τα σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα, όπως εξήγησε ο κ.Μητσοτάκης, θα είναι, δηλαδή, οι διάδοχοι ουσιαστικά των σημερινών "βενζινάδικων", και οι Πάροχοι Υπηρεσιών Ηλεκτροκίνησης θα συνεργάζονται με τη σειρά τους, με τους Φορείς Εκμετάλλευσης.

 

«Κίνητρα για εγκατάσταση μονάδων σε Δυτ. Μακεδονία και Αρκαδία»

 

Ο κ.Μητσοτάκης αναφέρθηκε επίσης και στο πλαίσιο της προσέλκυσης επενδύσεων στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης, και τόνισε ότι θεσπίζονται κίνητρα για την εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων στους νομούς της Δυτικής Μακεδονίας και της Αρκαδίας, όπου θα εξελίσσεται σταδιακά η απολιγνιτοποίηση, με σημαντική μείωση φόρων και άλλων βαρών.

 

Όπως ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης, μονάδες που θα εγκατασταθούν στους τόπους αυτούς θα έχουν μικρότερο φορολογικό συντελεστή κατά 5% και για 5 κερδοφόρες χρήσεις, μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας την οποία ιδρύουν, αυξημένους συντελεστές απόσβεσης παγίων και οι δαπάνες γι΄ αυτά θα αφαιρούνται από τα ακαθάριστα έσοδά τους, προσαυξημένες μάλιστα κατά 15%.

 

«Το master plan για την απόσυρση των ρυπογόνων λιγνιτικών μονάδων θα είναι σύντομα έτοιμο. Και θα παρουσιαστεί από τα συναρμόδια υπουργεία. Φιλοδοξούμε να κινητοποιήσει επενδύσεις που θα ξεπερνούν τα 5 δισεκατομμύρια για την απασχόληση, αλλά και για την αναμόρφωση της Δ. Μακεδονίας και της περιοχής της Μεγαλόπολης» είπε ο κ.Μητσοτάκης και προσέθεσε:

 

«Η χώρα μας ήδη έχει πετύχει να διεκδικήσει αυξημένο μερίδιο χρηματοδότησης από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Μετάβασης. Θυμίζω ότι στην πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Recovery Fund οι πόροι που διατίθενται στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης τετραπλασιάζονται. Αυτό σημαίνει, κατ' ελάχιστον, τέσσερις φορές περισσότερα χρήματα για την Ελλάδα για να μπορέσουμε να χρηματοδοτήσουμε την δίκαιη μετάβαση από το λιγνίτη σε καθαρές μορφές ενέργειες. Οι στόχοι που έχουμε θέσει για τη διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας συνολικά στη χώρα μας, είναι πολύ φιλόδοξοι. Και πρέπει να είναι φιλόδοξοι, καθώς η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα με κινητήριο δύναμη τον ήλιο, αλλά και τον αέρα, να μετατραπεί πραγματικά σε "μπαταρία" της νοτιοανατολικής Ευρώπης».

 

Μετά το πέρας της εκδήλωσης, ο πρωθυπουργός είδε από κοντά τα ηλεκτροκίνητα ποδήλατα και αυτοκίνητα, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξε για τα πρωτότυπα ηλεκτρικά οχήματα που έχουν κατασκευάσει φοιτητές και ερευνητές των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας και τα οποία έχουν διακριθεί σε διαγωνισμούς καινοτομίας και αγώνες, διεθνώς.

Ερώτηση προς την Κομισιόν συνυπογράφουν ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, και η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Έλενα Κουντουρά, για την απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ να λύσει μονομερώς τις υφιστάμενες συμβάσεις για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου, δίνοντας με απευθείας ανάθεση το σύνολο του έργου στην παραχωρησιούχο της σύμβασης παραχώρησης του έργου «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ».

Οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν την Κομισιόν, εάν οι αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης «έχουν κοινοποιηθεί στις αρμόδιες Γενικές Διευθύνσεις της Επιτροπής. Και αν ναι, ποιο είναι το περιεχόμενό τους (χρονοδιάγραμμα, όροι, δεσμεύσεις κ.λπ.) και σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι διαβουλεύσεις με τις ελληνικές αρχές».

Επιπλέον ζητούν να μάθουν αφενός, εάν αν οι αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης «είναι συμβατές με τους ενωσιακούς κανόνες περί ανταγωνισμού και δημοσίων συμβάσεων» και αφετέρου εάν «θα διασφαλιστεί η τήρηση του προϋπολογισμού του έργου και η συγχρηματοδότησή του από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ, όπως είχε ήδη εγκριθεί».

Στο κείμενο της ερώτησης τους οι κκ. Παπαδημούλης και Κουντουρά αναφέρουν πως «ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου δημοπρατήθηκε τα έτη 2016-2017 σε 8 τμήματα, σύμφωνα με το άρθρο 46 της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ, μετά από έγκριση της ΕΕ. Παρά τη σύναψη 5 συμβάσεων την περίοδο Απριλίου-Μαΐου 2019, η κυβέρνηση της ΝΔ όχι μόνο δεν προχώρησε από τον Αύγουστο του 2019 στην ανάθεση των λοιπών 3 τμημάτων, αλλά τον Απρίλιο του 2020 έλυσε μονομερώς τις υφιστάμενες συμβάσεις για την κατασκευή του έργου».

Σημειώνεται πως ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου υπερβαίνει τα 460 εκ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται με περίπου 293 εκ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Θέμα: Μονομερής λύση των υφιστάμενων συμβάσεων και απευθείας ανάθεση του συνόλου του έργου κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου δημοπρατήθηκε τα έτη 2016-2017 σε 8 τμήματα, σύμφωνα με το άρθρο 46 της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ1, μετά από έγκριση της ΕΕ. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου υπερβαίνει τα 460 εκ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται με περίπου 293 εκ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ2.

Παρά τη σύναψη 5 συμβάσεων την περίοδο Απριλίου-Μαΐου 2019, η κυβέρνηση ουδέν έπραξε από τον Αύγουστο 2019 για την ανάθεση των λοιπών 3 τμημάτων και τον Απρίλιο 2020 έλυσε μονομερώς τις υφιστάμενες συμβάσεις για την κατασκευή του έργου. Ο αρμόδιος υπουργός δήλωσε ότι το σύνολο του έργου θα δοθεί με απευθείας ανάθεση στην παραχωρησιούχο της σύμβασης παραχώρησης του έργου «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ», από την οποία όμως είχε απενταχθεί το 20133, ενώ η κατασκευή της οδού της σύμβασης παραχώρησης έχει ολοκληρωθεί από το 2017. Έχει ήδη υπογραφεί σχετικό «Μνημόνιο Συναντίληψης».
Ερωτάται η Επιτροπή:

– Έχουν κοινοποιηθεί στις αρμόδιες Γενικές Διευθύνσεις της Επιτροπής οι ανωτέρω αποφάσεις της κυβέρνησης και το σχετικό «Μνημόνιο Συναντίληψης» και αν ναι, ποιο το περιεχόμενό τους (χρονοδιάγραμμα, όροι, δεσμεύσεις κλπ.) και σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι διαβουλεύσεις με τις ελληνικές αρχές;

– Είναι οι ανωτέρω αποφάσεις συμβατές με τους ενωσιακούς κανόνες περί ανταγωνισμού και δημοσίων συμβάσεων;

– Θα διασφαλιστεί η τήρηση του προϋπολογισμού του έργου και η συγχρηματοδότησή του από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ, όπως είχε ήδη εγκριθεί;


  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE