Οδικός χάρτης για την χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την επικράτεια θεσπίζεται με απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη και του υφυπουργού Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Δημήτρη Οικονόμου, που προβλέπει την υποχρέωση εγκατάστασης τουλάχιστον ενός σημείου φόρτισης ανά 1000 κατοίκους.

 

Με την απόφαση οριστικοποιήθηκαν οι τεχνικές οδηγίες για τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ), τα οποία οι μεγάλοι και μεσαίοι δήμοι υποχρεούνται να καταρτίσουν έως τις 31 Μαρτίου 2021 (και οι μικροί έως τις 31 Μαρτίου 2022). Κατά την κατάρτιση των ΣΦΗΟ, ο κάθε δήμος (ή σύνδεσμος όμορων δήμων) καλείται να λάβει υπόψη του τα κυκλοφοριακά, χωροταξικά και πολεοδομικά χαρακτηριστικά της περιοχής ευθύνης του, καθώς και τυχόν υφιστάμενα σχέδια, όπως τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).

 

Στη συνέχεια και με βάση τις προβλέψεις για τη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων σε κάθε δήμο, θα υπολογίζεται ο αναγκαίος αριθμός δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης που απαιτούνται για να καλυφθούν οι ανάγκες φόρτισης των κατοίκων και επισκεπτών και θα εκπονούνται εναλλακτικά σενάρια χωροθέτησης αυτών των υποδομών. Σε κάθε περίπτωση, προβλέπεται υποχρεωτικά η χωροθέτηση ενός τουλάχιστον σημείου φόρτισης ανά 1.000 κατοίκους του δήμου.

 

Για τη χωροθέτηση των σημείων φόρτισης θα λαμβάνονται υπόψη - μεταξύ άλλων - οι απαιτήσεις σύνδεσης των υποδομών στο δίκτυο του Διαχειριστή Εθνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ). Ο Διαχειριστής θα συνδράμει όσον αφορά δεδομένα σχετικά με την κατάσταση του ηλεκτρικού δικτύου και το κόστος σύνδεσης των υποδομών φόρτισης σε αυτό.

 

Τα σενάρια χωροθέτησης των υποδομών θα γίνουν αντικείμενο διαβούλευσης με τους τοπικούς επαγγελματικούς, συλλογικούς και άλλους εμπλεκόμενους φορείς και στη συνέχεια θα επιλέγεται το προσφορότερο εξ αυτών.

 

Η κατάρτιση των Σχεδίων Φόρτισης θα χρηματοδοτηθεί εν πολλοίς από πόρους του Πράσινου Ταμείου. Ο σχετικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε περίπου 7 εκατ. ευρώ. Η προκήρυξη αναμένεται να εκδοθεί εντός του Οκτωβρίου και το Ταμείο προετοιμάζεται ήδη για να είναι σε θέση να υποδεχθεί και να διαχειριστεί τα αιτήματα των δήμων.

 

Αμέσως μετά την εκπόνηση των ΣΦΗΟ, και έχοντας πλέον πλήρη εικόνα για τις απαιτούμενες υποδομές φόρτισης στις πόλεις μας, οι Δήμοι θα προχωρήσουν στην υλοποίηση των σχεδίων αυτών, με τη βοήθεια και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.

 

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε σχετικά: «Ένας από τους βασικούς στόχους που θέσαμε στον νόμο της ηλεκτροκίνησης ήταν η ταχεία ανάπτυξη δικτύων φόρτισης που να καλύπτουν όλη τη χώρα. Για να επιτευχθεί είναι απαραίτητη η ενεργοποίηση του δημόσιου τομέα και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Η απόφαση αυτή αποτελεί ορόσημο προς την κατεύθυνση αυτή. Βέβαια δεν σταματάμε εδώ, καθώς σύντομα θα εκδώσουμε τις προδιαγραφές για την διενέργεια διαγωνισμών σε τοπικό επίπεδο για τη δημιουργία υποδομών φόρτισης. Όσον αφορά στη χρηματοδότηση των σχετικών έργων, προσβλέπουμε σε πόρους και από το Ταμείο Ανάκαμψης, καθώς η ηλεκτροκίνηση λόγω του πράσινου χρώματός της βρίσκεται ψηλά στις επιλέξιμες δράσεις. Την ίδια στιγμή, συνεχίζει να «τρέχει» το πρόγραμμα «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» που έχει αγκαλιαστεί από τους πολίτες - και ιδίως τους νέους - δείχνοντας ότι είμαστε στον σωστό δρόμο για τη μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο φιλικών προς το περιβάλλον μετακινήσεων».

«Η διασπορά σε τέτοιους χώρους που δεν δέχονται επισκεπτήριο συνήθως γίνεται από το προσωπικό», επισήμανε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας και λοιμωξιολογος, Σωτήρης Τσιόδρας, έπειτα από την επίσκεψή του σε γηροκομείο της περιοχής του Αγίου Παντελεήμονα, όπου βρέθηκαν 32 κρούσματα θετικά στον κορονοϊό. Ο κ. Τσιόδρας εκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την Αθήνα αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι « η Αθήνα δεν πάει καλά», ενώ προσέθεσε ότι «πάντα σε τέτοιους χώρους υπάρχουν άνθρωποι με σοβαρά υποκείμενα νοσήματα, οι περισσότεροι από αυτούς, το 80 % είναι κατακεκλιμένοι.

 

«Είναι μια κατάσταση που δεν θέλουμε να την ξαναδούμε και δυστυχώς συνεχίζουμε να την βλέπουμε. Στη Θεσσαλονίκη το μάθημα το πήρανε και η Θεσσαλονίκη πάει καλά», κατέληξε ο κ. Τσιόδρας, ενώ ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς συμπλήρωσε ότι έχει ξεκινήσει η ιχνηλάτηση.

Μακραίνει η λίστα των νεκρών από την πανδημία της COVID-19, καθώς ακόμη ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του το βράδυ της Τρίτης.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, ένας 63χρονος που νοσηλευόταν στο ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης με υποκείμενα νοσήματα, είναι το τελευταίο θύμα της πανδημίας.

 

Υπενθυμίζεται πως νωρίτερα, έχασε τη ζωή της και μια 79χρονη από το γηροκομείο στο Ασβεστοχώρι.

 

Η γυναίκα είχε εισαχθεί από το γηροκομείο στο Ασβεστοχώρι στο νοσοκομείο Παπανικολάου, ενώ ο κατάλογος των θυμάτων από τον οίκο ευγηρίας είναι 20.

 

Πλέον, ο συνολικός αριθμός των νεκρών της πανδημίας του κοροναϊού στη χώρα μας ανέρχεται σε 390.

 

  

Πολύωρη απολογία ενώπιον του ανακριτή που χειρίζεται τις έρευνες για τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι έδωσε σήμερα ο τέως δήμαρχος Μαραθώνα Ηλίας Ψινάκης, ο οποίος αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση 20 χιλιάδων ευρώ.

 

Ο πρώην δήμαρχος Μαραθώνα που αντιμετωπίζει κατηγορίες σε βαθμό πλημμελήματος, δια υπομνήματος αλλά και απαντώντας στις ερωτήσεις του ανακριτή, σύμφωνα με πληροφορίες, υποστήριξε ότι είχαν ληφθεί όλα τα μέτρα πρόληψης αποφυγής πυρκαγιών, ότι ουδέποτε ζητήθηκε η εκκένωση του Δήμου και σε κάθε περίπτωση από την πλευρά του έγιναν όλα βάση των νομίμως προβλεπόμενων.

 

Όπως δήλωσε ο κ. Ψινάκης εξερχόμενος του ανακριτικού γραφείου: «Είχα οκτώ ερωτήσεις που έπρεπε να απαντηθούν νομικά και προσωπικά. Αυτά τα θέματα δεν αφορούν τη φονική πυρκαγιά αλλά οτι είχαμε κάνει σαν Δήμος πριν. Κατάλαβα ότι ο ανακριτής είναι πάρα πολύ ενημερωμένος και ότι θα έχουμε ραγδαίες εξελίξεις».

 

Ο συνηγορός του Αλέξανδρος Λυκουρέζος δήλωσε πως: «Καταθέσαμε ένα υπόμνημα 42 σελίδων με 31 σχετικά έγγραφο με το οποίο αντικρούονται όλα τα σκέλη του κατηγορητηρίου. Η απολογία ήταν εξαντλητική και πιστεύουμε ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις ενοχής».

 

Από την πλευρά του ο επίσης συνηγορος του Ηλία Ψινάκη, Δημητρης Κουσουρής σημείωσε ότι: «Ο κ. Ψινάκης με την κατάθεση του υπηρέτησε την αλήθεια και μόνο την αλήθεια. Συνέδραμε ουσιαστικά το έργο του κ. ανακριτή το οποίο είναι εξαιρετικά δύει δυτικό».

 

Υπενθυμίζεται ότι ο Ηλίας Ψινάκης είναι μεταξύ των 20 συνολικά ατόμων (στελεχών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της Πυροσβεστικής κλπ), εναντίον των οποίων έχει ασκηθεί ποινική δίωξη σε βαθμό πλημμελήματος, κατά περίπτωση, για εμπρησμό από αμέλεια, ανθρωποκτονία από αμέλεια καθώς και για σωματικές βλάβες.

 

Η απολογία του Ηλία Ψινάκη ενώπιον του ανακριτή Αθανάσιου Μαρνέρη ξεκίνησε λίγο πριν τις 10 το πρωί ολοκληρώθηκε μετά από περίπου 4 ώρες.

 

Τις επόμενες ημέρες έχουν κληθεί από τον ανακριτή που χειρίζεται την δικογραφία, μεταξύ άλλων, ο Ευάγγελος Μπουρνούς και η Ρένα Δούρου.

Πάνω από 90.000 προσωρινές άδειες οδήγησης έχουν εκδοθεί μέσω της ψηφιακής διαδικασίας σε όλες τις Περιφεριακές Διευθύνσεις Μεταφορών της Ελλάδας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με υψηλές ταχύτητες λαμβάνουν πλέον οι επιτυχόντες της πρακτικής δοκιμασίας υποψήφιων οδηγών την προσωρινή άδεια οδήγησης, καθώς από τις 11 Μαΐου, όταν τέθηκε σε λειτουργία η ψηφιακή εφαρμογή, έχουν εκδοθεί 90.845 προσωρινές άδειες οδήγησης.

Η κατανομή των αδειών οδήγησης ανά την επικράτεια

Με βάση την τελευταία σημερινή αναφορά, τα στοιχεία για τον αριθμό των ξεχωριστών προσωρινών αδειών οδήγησης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που έχουν εκδοθεί ανά Περιφέρεια, είναι τα εξής:

Ανατολική Μακεδονία & Θράκη 5.263, Αττική 27.713, Βόρειο Αιγαίο 2.308, Δυτική Ελλάδα 6.401, Δυτική Μακεδονία 2.371, Ηπειρος 3.222, Θεσσαλία 6.575, Ιόνια Νησιά 2.228, Κεντρική Μακεδονία 15.055, Κρήτη 5.654, Νότιο Αιγαίο 4.092, Πελοπόννησος 5.522 και Στερεά Ελλάδα 4.441.

Τέλος στην αναμονή μέχρι και 6 μήνες για τις άδειες οδήγησης

 

Υπενθυμίζεται ότι πριν από τη θέσπιση του προσωρινού ψηφιακού διπλώματος, η μέση διάρκεια αναμονής για να πάρει κάποιος το δίπλωμά του ήταν περίπου τέσσερις μήνες και σε κάποιες περιπτώσεις, το διάστημα αυτό άγγιζε τους έξι μήνες. Πριν από έναν χρόνο, η καθυστέρηση έκδοση αδειών έφτασε ακόμη και τον 1,5 χρόνο για κάποιους οδηγούς.

Ο υποψήφιος οδηγός που πετυχαίνει και στην πρακτική δοκιμασία μπορεί μέσα σε διάστημα δύο ημερών να εκτυπώνει από τον προσωπικό του υπολογιστή, με τους κωδικούς Taxisnet, την προσωρινή άδεια και να οδηγεί νόμιμα έως ότου εκδοθεί το κανονικό δίπλωμα.

Η ψηφιακή άδεια οδήγησης σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Έτσι, οι νέοι οδηγοί αποφεύγουν την ταλαιπωρία της αναμονής και παράλληλα αποφεύγεται ο συνωστισμός στις σχολές οδήγησης και στις περιφερειακές υπηρεσίες μεταφορών, εξοικονομούνται πόροι και εργατοώρες στο Δημόσιο και, επίσης, καθιερώνονται διαδικασίες διαφάνειας.

Η έκδοση της ψηφιακής προσωρινής άδειας οδήγησης είναι ένα από τα έργα που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE