Πακέτο κινήτρων για την απόκτηση αλλά και τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων ετοιμάζει η κυβέρνηση μέσα από νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί έως τον Ιούνιο.

 

Σχετικές αναγγελίες έκαναν ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης και η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρα Σδούκου, στη διάρκεια προχθεσινού συνεδρίου για την ηλεκτροκίνηση.

 

Ο υπουργός υπενθύμισε τις εργασίες σχετικής διυπουργικής επιτροπής που προετοιμάζουν αυτό το πλαίσιο, το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο εντός του πρώτου εξαμήνου, ενώ η γενική γραμματέας έκανε γνωστό ότι «μελετάμε πιθανούς τρόπους επιδότησης της τιμής ενός ηλεκτρικού οχήματος». Αυτή μπορεί να έχει τη μορφή μείωσης φόρου ή επιδότησης της τιμής αγοράς.

 

Ταυτόχρονα, η Σδούκου έκανε λόγο και για την παροχή κινήτρων στη χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως για παράδειγμα η δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενους χώρους. Υπό εξέταση είναι ακόμη και η επιδότηση των υποδομών φόρτισης.

 

Τα παραπάνω βέβαια προϋποθέτουν πρωτίστως τον αναγκαίο δημοσιονομικό χώρο, ιδιαίτερα για τις μειώσεις φόρων αλλά και την αξιοποίηση κοινοτικών πόρων, όπως από ΕΣΠΑ και άλλα ευρωπαϊκά ταμεία.

 

Η κυβέρνηση μέσα και από το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), όπου δεσμεύεται για τη μείωση των αέριων ρύπων του θερμοκηπίου κατά 56% το 2030 σε σχέση με το 2005, έχει θέσει ψηλά τον πήχη της διείσδυσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Πιο συγκεκριμένα, το 2018 είχαν πουληθεί μόλις 315 ηλεκτροκίνητα και υβριδικά οχήματα, ήτοι 0,3% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, και στόχος είναι να ανέλθει το ποσοστό αυτό στο 30%. Δηλαδή να πουληθούν 82.422 ηλεκτροκίνητα ή ένα στα τρία που θα κυκλοφορούν να παίρνουν ρεύμα από την πρίζα.

 

Ωστόσο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης απαιτείται πρώτα η οργάνωση της αγοράς και συγκεκριμένα ο τρόπος λειτουργίας των υποδομών επαναφόρτισης. Η κυρία Σδούκου ανακοίνωσε ότι σύντομα θα εξειδικευτούν οι κανόνες λειτουργίας που διέπουν την αγορά και την υπηρεσία επαναφόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Το μεγάλο θέμα της ανάπτυξης υποδομών επαναφόρτισης είναι οι κοινόχρηστοι χώροι.

 

Σε άλλες χώρες

Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες η ηλεκτροκίνηση είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη, όπως στην Ολλανδία, όπου οι πωλήσεις πέρυσι ξεπέρασαν το 10%, ενώ στη Νορβηγία προσέγγισαν το 75%.

 

Η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στοχεύει να πατήσει γκάζι... στην ηλεκτροκίνηση μέσα από τη χορήγηση κινήτρων σε ειδικές κατηγορίες οχημάτων, όπως επαγγελματικής χρήσεως οχήματα, ταξί και ηλεκτρικά μοτοποδήλατα (scooters).

 

Εξάλλου, ο κ. Χατζηδάκης υπενθύμισε τα πρώτα κίνητρα που δόθηκαν μέσα από το πρόσφατα ψηφισμένο φορολογικό νομοσχέδιο. Οπως είπε, μεταξύ άλλων:

 

Θεσπίσαμε φορολογικά κίνητρα για τα εταιρικά αυτοκίνητα που αφορούν τις μισές περίπου πωλήσεις οχημάτων.

 

Εισαγάγαμε έκπτωση 30% για την αγορά, εγκατάσταση και λειτουργία σημείων φόρτισης από εταιρείες για χρήση από τους εργαζόμενούς τους».

 

Στην ίδια χθεσινή εκδήλωση, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης ανακοίνωσε πως στον επικείμενο διαγωνισμό για την αγορά νέων προς αντικατάσταση παλιών αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ένας μεγάλος αριθμός θα είναι ηλεκτροκίνητα.

 

Τόσο ο Χατζηδάκης όσο και ο Κεφαλογιάννης έδωσαν μεγάλη έμφαση και στη διείσδυση της αεριοκίνησης των οχημάτων (CNG). Με βάση τα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το 2017 ο αριθμός σημείων ανεφοδιασμού με CNG ανέρχονταν σε 11, το 2018 σε 13 και μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2019 υπήρχαν 16 σημεία.

Καταγράφεται μια αυξητική τάση, όπως και στον αριθμό των οχημάτων με CNG.

 

Το 2017 υπήρχαν 1.096 οχήματα (συμπεριλαμβανομένων επιβατικών, ελαφρών, βαρέων και λεωφορείων) και το 2018 ανήλθαν σε 1.406.

Όφελος 2,2 ευρώ έως 207 ευρώ θα έχουν οι φορολογούμενοι με εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ έως 50.000 ευρώ από τη μείωση της εισφοράς αλληλεγγύης το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

 

Σε ετήσια βάση η ελάφρυνση που προκύπτει κυμαίνεται από 4,4 έως 415 ευρώ. Σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης από τον Ιούλιο του 2020 θα ξεκινήσει η σταδιακή κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης η οποία θα ολοκληρωθεί το 2021.

 

Όπως αναφέρει η εφημερίδα “Καθημερινή”, τα σενάρια που επεξεργάζονται είναι πολλά και όλα είναι σε συνάρτηση με τον δημοσιονομικό χώρο που θα προκύψει. Οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν τον Μάιο, όταν η κυβέρνηση θα έχει τα πρώτα ασφαλή στοιχεία για την εξέλιξη του προϋπολογισμού.

 

Ωστόσο, το πιθανότερο σενάριο είναι να περιορισθεί η εισφορά κατά 20% το β’ εξάμηνο του 2020 , κάτι το οποίο θα κοστίσει λιγότερα από 200 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους. Οι μισθωτοί θα διαπιστώσουν τα οφέλη από τον Ιούλιο στις αποδοχές που θα λάβουν, ενώ οι ελεύθεροι επαγγελματίες το 2021 κατά την εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων.

 

Στην περίπτωση που ο δημοσιονομικός χώρος είναι μεγαλύτερος η κυβέρνηση ενδεχομένως να προχωρήσει στη μείωση κατά 30% της εισφοράς κάτι που σημαίνει ότι τα ετήσια οφέλη για τους φορολογούμενους με εισοδήματα πάνω από 12.000 θα είναι της τάξεως των 6,6 ευρώ και θα φθάνουν τα 623 ευρώ για τους έχοντες εισοδήματα ύψους 50.000 ευρώ. Για το 2021 και εφόσον η κυβέρνηση συμφωνήσει με τους Ευρωπαίους εταίρους στη μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων, η εισφορά θα καταργηθεί, σύμφωνα με την εφημερίδα "Καθημερινή".

 

Για την επιβολή της εισφοράς λαμβάνεται υπόψη το ετήσιο συνολικό καθαρό ατομικό εισόδημα , πραγματικό ή τεκμαρτό, φορολογούμενο ή απαλλασσόμενο του φυσικού προσώπου ή σχολάζουσας κληρονομιάς. Εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής ειδικής εισφοράς οι μακροχρόνια άνεργοι που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ καθώς και όσοι λαμβάνουν επίδομα ανεργίας από τον εν λόγω Οργανισμό, εφόσον κατά τον χρόνο της βεβαίωσης δεν έχουν πραγματικά εισοδήματα.

 

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η ειδική εισφορά αλληλεγγύης επιβάλλεται στο μεγαλύτερο ποσό μεταξύ:

 

1. Του συνολικού ετήσιου εισοδήματος που δηλώνει ο φορολογούμενος από όλες τις πηγές.

 

2. Του τεκμαρτού εισοδήματος του, το οποίο προκύπτει με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης ( τις “αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης “ των άρθρων 30-34 Του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος). Ο υπολογισμός της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης γίνεται με προοδευτική κλίμακα , στην οποία ισχύουν συντελεστές από 2,2% για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 12.001 ευρώ έως 20.000 ευρώ και φθάνουν το 105 για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος από 220.001 ευρώ και άνω.

 

Επιτέλους το Πατρινό Καρναβάλι εισβάλλει στα social media. Από χθες (21.1.2020) εμφανίστηκε στο Instagram Giff με το λογότυπο του 55 ου Κρυμμένου Θησαυρού, αλλά και το γνωστό γραφικό με το κυματιστό Πατρινό Καρναβάλι σε full animated μορφή. Πλέον, τα stories για τη μεγαλύτερη γιορτή της πόλης θα έχουν και τα σωστά γραφικά να τα πλαισιώνουν.

Πρόκειται για εθελοντική πρωτοβουλία της εταιρίας Connections μετά από προτροπή της Νάντιας Κωνσταντινίδη και του Αρίστου Σταθόπουλου, αρχηγού του πληρώματος 222, που φέτος διοργανώνει το Παιχνίδι του Κρυμμένου Θησαυρού. Η animator Βάσια Ζουγανέλη με την καλλιτεχνική επιμέλεια του Αλέξη Σακελλαρόπουλου δημιούργησαν και μοιράζονται μαζί μας τις κινούμενες εικόνες από δύο trademarks του Πατρινού θεσμού.

Μη διστάσετε να τα χρησιμοποιήσετε! Βάλτε τα στο Messenger του Facebook, ή στα stories στο Instagram χρησιμοποιώντας τα hashtag: #patrinokarnavali #patrascarnival2020 #patras #55os #krymmenos2020 #krymmenosthisavros

Καλό Καρναβάλι!

Συνάδελφοι Οικονομολόγοι χθες 21/01/2020 συνεδρίασαν τα εκλεγμένα μέλη του 10 ου Περιφερειακού Τμήματος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΟΕΕ) προκειμένου να αναδείξουν το νέο Προεδρείο. Η Δημοκρατική Κίνηση Οικονομολόγων (ΔΗ.ΚΙ.Ο) ως πρώτη παράταξη, πιστή στις αρχές και στις αξίες της και λαμβάνοντας υπόψη την ψήφο όλων των συναδέλφων που συμμετείχαν μαζικά στις πρόσφατες εκλογές, πρότεινε όχι μόνο αναλογικό Προεδρείο στο νέο Δ.Σ αλλά και εκ περιτροπής τη θέση του Προέδρου στην δεύτερη παράταξη Π.Δ.Σ.Ο. Σημειώνουμε ότι, στις προηγούμενες εκλογές του 2016 η παράταξη μας αν και αυτοδύναμη είχε και πάλι προτείνει αναλογικό Προεδρείο αναζητώντας την συνεργασία και την συναίνεση με κύριο γνώμονα την προάσπιση των μελών του ΟΕΕ και της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας.

Δυστυχώς όμως χθες ήρθαμε αντιμέτωποι με μικροπολιτικά παιχνίδια και σκοπιμότητες που δεν συνάδουν με τον επιστημονικό μας φορέα. Συγκεκριμένα, η πρότασή μας που εξασφάλιζε πολυφωνία, συνεργασία και αντιπροσώπευση όλων των τάσεων και απόψεων με την παρουσία και των τριών παρατάξεων στις θέσεις του Προεδρείου έπεσε στο κενό. Αντί αυτού, η δεύτερη παράταξη Π.Δ.Σ.Ο και η τρίτη παράταξη Π.Ο.Ε καταστρατηγώντας την πλειοψηφική βούληση των συναδέλφων Οικονομολόγων και δείχνοντας πρωτοφανή ασέβεια στο εκλογικό σώμα απέκλεισαν την πρώτη παράταξη προβάλλοντας προσχηματικούς πολιτικούς λόγους.

Η Π.Δ.Σ.Ο που τα τελευταία χρόνια συνδιοικούσε με την ΔΗ.ΚΙ.Ο θυμήθηκε τις «προοδευτικές» καταβολές της σε τοπικό επίπεδο παρόλο που σε κεντρικό επίπεδο συνεχίζει να συνεργάζεται με την ΔΗ.ΚΙ.Ο. Χρησιμοποίησαν τον επιστημονικό μας φορέα ως έμπρακτη μεταμέλεια όπως ανέφεραν για τις επιλογές τους στις τελευταίες Περιφερειακές εκλογές.

Η Π.Ο.Ε που σε όλη την περίοδο πριν τις εκλογές του ΟΕΕ λοιδορούνταν από την νέα της σύμμαχο την Π.Δ.Σ.Ο, προέβαλε την απουσία προτάσεων της τελευταίας διοίκησης παρόλο που σε ποσοστό άνω του 80% δεν συμμετείχε στα διοικητικά συμβούλια και ουδέποτε έφερε κάποια πρόταση προς ψήφιση.

Συνάδελφοι Οικονομολόγοι, αυτό που συντελέστηκε χθες δεν έχει προηγούμενο. Όχι μόνο αγνοήθηκε η βούληση των μελών του ΟΕΕ που εξέλεξε την ΔΗ.ΚΙ.Ο για ακόμα μία φορά πρώτη δύναμη στο ΟΕΕ αλλά και αναδείχθηκε ξεκάθαρα ο σκοτεινός σκοπός των παρατάξεων Π.Δ.Σ.Ο και Π.Ο.Ε που μόνο τον σκοπό και τις αξίες του Οικονομικού Επιμελητηρίου δεν εξυπηρετούν. Οι δήθεν προοδευτικές αντιλήψεις των νέων ανθρώπων που εξελέγησαν με τις παρατάξεις Π.Δ.Σ.Ο και Π.Ο.Ε οδηγούν σε συνδιοίκηση που αμαυρώνει την ιστορία του Οικονομικού Επιμελητηρίου.

Δεν θα μπορούσαμε να παραμείνουμε θεατές σε μία ανέντιμη συμμαχία των δύο αυτών παρατάξεων. Αποχωρήσαμε από την συνεδρίαση αλλά θα είμαστε παρόντες και θεματοφύλακες των αρχών και των αξιών του επιστημονικού μας φορέα. Για ακόμα μια φορά σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη που μας δείξατε και σας διαβεβαιώνουμε πως θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε τα δίκαια για τα μέλη μας και την τοπική κοινωνία μας.

«Εσύ, ιδιοκτήτη, ανησυχείς για τον καπνό στο μαγαζί σου; Το Νομικό Τμήμα του ΠΑΣΚΕΔΙ βρήκε τον τρόπο διαφυγής του καπνού! Εύκολα, γρήγορα και αποτελεσματικά! Μέσα σε μόλις 7 μερούλες σου ετοιμάζει την καπνιστική λέσχη που χρειάζεται το κατάστημά σου και λειτουργείς μια χαρά, νόμιμα, χωρίς περαιτέρω προβλήματα, ενώ προσφέρεις σε όλους τους πελάτες σου (καπνίζοντες ή μη) τη δυνατότητα να απολαύσουν το ποτό τους όπως εκείνοι επιθυμούν!» ενημερώνει τους ενδιαφερομένους η ιστοσελίδα του Πανελλήνιου Σωματείου Καταστημάτων Εστίασης και Διασκέδασης, ενώ η ανάρτηση συνοδεύεται από την απαραίτητη διευκρίνιση: «Ολοι οι νόμοι αφήνουν κάποια παραθυράκια. Αυτά βρίσκουν κάποιοι έξυπνοι δικηγόροι και προσπαθούν να τα ανοίξουν. Αυτοί που θα συμμετέχουν μπορεί και να χάσουν, αλλά θα έχουν προσπαθήσει, για την επιχείρηση, την οικογένεια, τον εαυτό τους...».

Κάπως έτσι οι περίφημες Λέσχες Καπνιστών βρέθηκαν ξαφνικά στη ζωή μας...

Αρκετές άρχισαν να ξεφυτρώνουν ανά την Ελλάδα λίγες μόλις εβδομάδες μετά την ψήφιση του αντικαπνιστικού νόμου. Και κάποιες από αυτές βρέθηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο στο στόχαστρο εντατικών ελέγχων από τις αρμόδιες Αρχές. Τελικά επιδόθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 12.000 ευρώ σε δύο Λέσχες, η μία με έδρα στην Αθήνα και η άλλη στη Θεσσαλονίκη, για παραβίαση του αντικαπνιστικού νόμου, της εργατικής και της φορολογικής νομοθεσίας.

Εργαζόμενοι εθελοντές

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας τις χαρακτηρίζει «νομικά μορφώματα» ενώ ο διοικητής της Αγγελος Μπίνης έκανε χθες λόγο για «εικονικά σωματεία» που «εμφανίζουν τους εργαζομένους τους ως εθελοντές, δεν πληρώνουν φόρους και παρακάμπτουν τη νομοθεσία. Ακόμη και το Πανελλήνιο Σωματείο Καταστημάτων Εστίασης και Διασκέδασης θεωρεί ότι οι συγκεκριμένες Λέσχες στήθηκαν με βιαστικές ενέργειες κάποιων δικηγόρων που νόμιζαν ότι γνωρίζουν τον νόμο, αλλά δεν τον γνώριζαν».

Οπως επεσήμανε μιλώντας σε δημοσιογράφους ο Μπίνης, «πρόκειται για κλασικά καταστήματα, καφετέριες, μπαρ, ρεστοράν, ταχυφαγεία, τα οποία φρονούν ότι με τη συμβολή ειδικών που αμείβονται ειδικά για αυτό θα κοροϊδέψουν τον ελεγκτικό μηχανισμό και τους συναδέλφους τους», ενώ παράλληλα, όπως υποστήριξε ο ίδιος, ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα κόβοντας χειρόγραφες αποδείξεις «συνδρομής μέλους» και ωθώντας τους υπαλλήλους τους να προσποιούνται τους... εθελοντές σε περίπτωση ελέγχου.

Αυτά ήταν αρκετά για να ξεκινήσει ένας πόλεμος ανάμεσα στην Αρχή Διαφάνειας και στα καταστήματα που φιλοδοξούν να ιδρύσουν Λέσχες Καπνιστών...

Ειδικοί χώροι

«Η πρότασή μας είναι να μετατρέψουμε κάποιους ιδιωτικούς χώρους καταστημάτων - εσωτερικούς ή εξωτερικούς -  σε Λέσχες με ένα καταστατικό ίδρυσης σωματείων ή μη κερδοσκοπικών φορέων. Θα έχουν χωριστή είσοδο, θα είναι χώροι χωρίς εργαζομένους, ιδιωτικοί αυτόνομοι χώροι με κατάλληλους εξοπλισμούς, όπου ο καπνίζων θα μπορεί να φάει και να πιει εμπορεύματα που θα έρχονται από το κεντρικό κατάστημα ως delivery, δεν θα υπάρχει σερβίρισμα. Δεν εννοούμε σε καμία περίπτωση ότι κάποιος μπορεί να ιδρύσει μια Λέσχη και να αποποιείται των φορολογικών του υποχρεώσεων, να έχει ανασφάλιστο προσωπικό ή να διακινεί μαύρο χρήμα» λέει στα «ΝΕΑ» ο Ηλίας Καλλιώρας, γενικός γραμματέας του Πανελλήνιου Σωματείου Καταστημάτων Εστίασης και Διασκέδασης.

«Οι Λέσχες Καπνιστών είναι νόμιμες και θα συνεχίσουμε κανονικά στην ίδρυσή τους» συνεχίζει ο ίδιος, ζητώντας από τους αρμόδιους φορείς να ελέγξουν διεξοδικά τις Λέσχες Καπνιστών με επισκέψεις κλιμακίων τόσο από ελεγκτές της ΕΑΔ όσο και από στελέχη του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, της Οικονομικής Αστυνομίας και επόπτες Υγείας των περιφερειών, «προκειμένου να διαπιστώσουν τη συμμόρφωσή τους στο σύνολο των διατάξεων που διέπουν τις προϋποθέσεις ίδρυσης, αδειοδότησης και λειτουργίας τους».

Η πρώτη Λέσχη Καπνιστών στην Ελλάδα, που δημιουργήθηκε σε αυτό το πλαίσιο, ιδρύθηκε στην Κομοτηνή το 2014 και έχει εγγεγραμμένα περίπου 1.000 μέλη.

ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ

 

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE