Από την Τρίτη, 9 Ιουνίου του 2020 θα ενεργοποιηθούν 5.200 νέες θέσεις εργασίας σε αυξημένη επιδότηση έως 60% του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους για πτυχιούχους ανέργους ηλικίας έως 39 ετών που θα προσληφθούν από επιχειρήσεις σε 9 κλάδους έξυπνης εξειδίκευσης, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση του ο ΟΑΕΔ. Το "Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση ανέργων ηλικίας έως 39 ετών, αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε κλάδους έξυπνης εξειδίκευσης (Research and Innovation Strategies for Smart Specialization-RIS3) και παραγωγικής δραστηριότητας" αναβαθμίστηκε πρόσφατα ώστε να γίνει πιο ελκυστικό και αποτελεσματικό, στο πλαίσιο της συνεχούς αξιολόγησης και βελτίωσης των δράσεων του Οργανισμού:

Οι 9 οι κλάδοι έξυπνης εξειδίκευσης

Διευρύνθηκαν από 4 σε 9 οι κλάδοι έξυπνης εξειδίκευσης.

Προστέθηκαν επιχειρήσεις με κύρια δραστηριότητα σε:

1) Ενέργεια,

2) Βιοεπιστήμες και Υγεία – Φάρμακα,

3) Περιβάλλον και Βιώσιμη Ανάπτυξη – Κλιματική Αλλαγή,

4) Πολιτισμός, Τουρισμός, Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες και

5) Επιστημονική Έρευνα και Ανάπτυξη, πέραν όσων δραστηριοποιούνται σε

6) Μεταποίηση – Βιομηχανία,

7) Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών,

8) Υλικά – Κατασκευές και

9) Μεταφορές και Εφοδιαστική Αλυσίδα (Logistics).

Αυξήθηκε το ποσό της επιχορήγησης από το 50% στο 60% του μηνιαίου μισθολογικού -και μη- κόστους και το ανώτατο όριο από 600 στα 700 ευρώ τον μήνα για τους κατόχους πτυχίου και από 700 στα 750 ευρώ για τους κατόχους μεταπτυχιακού. Παραμένει στα 800 ευρώ το μήνα το ανώτατο όριο για τους κατόχους διδακτορικού.

Αφαιρέθηκε η τρίμηνη δέσμευση μετά τους 15 μήνες απασχόλησης.

Επίσης, στο πρόγραμμα μπορούν να ενταχθούν όσες επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το αντικείμενο της δραστηριότητάς τους, επιθυμούν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας ειδικοτήτων Πληροφορικής. Στην επιχορήγηση του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους συμπεριλαμβάνονται και τα αντίστοιχα δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα, επιδόματος αδείας στον Ιδιωτικό Τομέα. Η διάρκεια της επιχορήγησης του προγράμματος παραμένει στους 15 μήνες. Ωφελούμενοι είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι στο μητρώο του ΟΑΕΔ, ηλικίας έως 39 ετών, απόφοιτοι ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα.

Για νέα ηλεκτρονική απάτη προειδοποιεί η Αρχή Καταπολέμησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες.

Προσοχή με νέα ηλεκτρονική απάτη: Πώς μας υποκλέπτουν στοιχεία μέσω email και ζητούν εξόφληση οφειλών

Σήμα κινδύνου από ΕΛΑΣ: Σπείρα εξαπατά συνταξιούχους με πρόσχημα τη μεσολάβηση στα αναδρομικά

Οι δράστες υποκλέπτουν στοιχεία μέσω email και στη συνέχεια εμφανίζονται ως εκπρόσωποι φυσικών και νομικών προσώπων και αποσπούν από τα θύματα μεγάλα χρηματικά ποσά.

Συγκεκριμένα όπως διαπίστωσε η Αρχή, οι δράστες υποκλέπτουν περιεχόμενο μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και στην συνέχεια επικοινωνούν με τα θύματα εμφανιζόμενοι ως εκπρόσωποι φυσικών και νομικών προσώπων, με τα οποία το θύμα έχει συναλλαγές.

Στη συνέχεια ζητούν από το θύμα να κατατεθούν οφειλόμενα σε άλλους λογαριασμούς από τους συνήθως χρησιμοποιούμενους, με αποτέλεσμα να τους πείθουν να αποστέλλουν μεγάλα ποσά σε λογαριασμούς των δραστών, αντί σε εκείνον που πραγματικά οφείλουν τα χρήματα.

"Σημειώνεται ότι η επικοινωνία μπορεί να γίνεται και με διακρατικούς διαύλους επικοινωνίας. Εφιστούμε την προσοχή του κοινού σε αυτή τη νέα μορφή ηλεκτρονικής μορφής", επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Αρχής Καταπολέμησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες.

 Η συνολική αξία των εισαγωγών - αφίξεων, κατά τον μήνα Απρίλιο 2020 ανήλθε στο ποσό των 3.202,1 εκατ. ευρώ (3.467,7 εκατ. δολάρια) έναντι 4.608,6 εκατ. ευρώ (5.163,7 εκατ. δολάρια) κατά τον ίδιο μήνα του έτους 2019 παρουσιάζοντας μείωση, σε ευρώ, 30,5%.

 

Η αντίστοιχη αξία χωρίς τα πετρελαιοειδή κατά το μήνα Απρίλιο 2020 παρουσίασε μείωση κατά 771,5 εκατ. ευρώ, δηλαδή 22,8%, ενώ η αντίστοιχη αξία χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία κατά το μήνα Απρίλιο 2020 παρουσίασε μείωση κατά 769,2 εκατ. ευρώ, δηλαδή 22,9%, σε σχέση με τον μήνα Απρίλιο 2019.

 

Η συνολική αξία των εξαγωγών - αποστολών, κατά τον μήνα Απρίλιο 2020 ανήλθε στο ποσό των 2.068,1 εκατ. ευρώ (2.253,1 εκατ. δολάρια) έναντι 2.981,5 εκατ. ευρώ (3.360,9 εκατ. δολάρια) κατά τον ίδιο μήνα του έτους 2019 παρουσιάζοντας μείωση, σε ευρώ, 30,6%.

 

Η αντίστοιχη αξία χωρίς τα πετρελαιοειδή κατά το μήνα Απρίλιο 2020 παρουσίασε μείωση κατά 204,4 εκατ. ευρώ δηλαδή 10,5% και η αντίστοιχη αξία χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία κατά το μήνα Απρίλιο 2020 παρουσίασε μείωση κατά 203,8 εκατ. ευρώ, δηλαδή 10,5%, σε σχέση με τον μήνα Απρίλιο 2019.

 

Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου κατά τον μήνα Απρίλιο 2020 ανήλθε σε 1.134,0 εκατ. ευρώ (1.214,6 εκατ. δολάρια) έναντι 1.627,1 εκατ. ευρώ (1.802,8 εκατ. δολάρια) κατά τον ίδιο μήνα του έτους 2019, παρουσιάζοντας μείωση, σε ευρώ, 30,3%.

 

Η αντίστοιχη αξία χωρίς τα πετρελαιοειδή κατά τον μήνα Απρίλιο 2020 παρουσίασε μείωση του ελλείμματος κατά 567,1 εκατ. ευρώ, δηλαδή 39,6%, ενώ η αντίστοιχη αξία χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία κατά το μήνα Απρίλιο 2020 παρουσίασε μείωση κατά 565,4 εκατ. ευρώ, δηλαδή 39,7% σε σχέση με τον μήνα Απρίλιο 2019.

 

Η συνολική αξία των εισαγωγών - αφίξεων κατά το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2020 ανήλθε στο ποσό των 16.400,7 εκατ. ευρώ (17.974,6 εκατ. δολάρια) έναντι 18.238,7 εκατ. ευρώ (20.596,1 εκατ. δολάρια) κατά το ίδιο διάστημα του έτους 2019, παρουσιάζοντας μείωση, σε ευρώ 10,1%.

 

Η αντίστοιχη αξία χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 742,4 εκατ. ευρώ, δηλαδή 5,6%. και η αντίστοιχη αξία χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 680,1 εκατ. ευρώ, δηλαδή 5,1%, σε σχέση με το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2019.

 

Η συνολική αξία των εξαγωγών - αποστολών κατά το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2020 ανήλθε στο ποσό των 10.042,3 εκατ. ευρώ (11.070,0 εκατ. δολάρια) έναντι 10.988,5 εκατ. ευρώ (12.480,0 εκατ. δολάρια) κατά το ίδιο διάστημα του έτους 2019, παρουσιάζοντας μείωση, σε ευρώ 8,6%.

 

Η αντίστοιχη αξία χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 86,5 εκατ. ευρώ, δηλαδή 1,1% και η αντίστοιχη αξία χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 100,7 εκατ. ευρώ, δηλαδή 1,3%, σε σχέση με το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2019.

 

Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου κατά το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2020 ανήλθε σε 6.358,4 εκατ. ευρώ (6.904,6 εκατ. δολάρια) έναντι 7.250,2 εκατ. ευρώ (8.116,1 εκατ. δολάρια) κατά το ίδιο διάστημα του έτους 2019, παρουσιάζοντας μείωση, σε ευρώ, 12,3%.

 

Το αντίστοιχο μέγεθος χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 828,9 εκατ. ευρώ, δηλαδή 14,4% και το αντίστοιχο μέγεθος χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 780,8 εκατ. ευρώ, δηλαδή 13,8%.

Μπόνους για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων, διευκόλυνση της χρήσης τους και κίνητρα για επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ειδικά για τις λιγνιτικές περιοχές περιλαμβάνει το «πακέτο» των κινήτρων, που ανακοίνωσαν σήμερα οι συναρμόδιοι υπουργοί Περιβάλλοντος – Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Συνολικά το κόστος αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώνεται κατά μέσο όρο κατά 25%, όφελος στο οποίο προστίθεται το σημαντικά μειωμένο κόστος χρήσης (για καύσιμα και συντήρηση) σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα. Αναλυτικά, τα μέτρα για την ηλεκτροκίνηση έχουν ως εξής:

-Για τα ΙΧ, έκπτωση ίση με το 15% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 5.500 ευρώ συν 500 ευρώ για την (προαιρετική) εγκατάσταση φορτιστή. Επιπλέον, εξαίρεση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου από τα τεκμήρια. Το μπόνους εφαρμόζεται μόνο για ηλεκτρικά (όχι για υβριδικά ΙΧ).

-Για τα σκούτερ, 20% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 800 ευρώ.

-Για τα ποδήλατα, 40% της αξίας με όριο επίσης τα 800 ευρώ, ποσό που μπορεί να καλύψει μέχρι και το 50% της τελικής αξίας.

-Αν η αγορά νέου συνδυάζεται με την απόσυρση του παλιού ΙΧ ή μοτοσυκλέτας, θα καταβάλλεται επιπλέον μπόνους απόσυρσης, ύψους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.

-Για την αγορά και μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες προβλέπεται αυξημένη έκπτωση της δαπάνης από τα έσοδα. Στην περίπτωση των εταιρικών οχημάτων επιδοτείται και η απόκτηση υβριδικών (όχι μόνο ηλεκτρικών) οχημάτων. Το επιπλέον ποσοστό έκπτωσης είναι αντίστοιχα 50% για ηλεκτρικά και 30% για υβριδικά επί της πραγματικής δαπάνης (π.χ. αν το μηνιαίο μίσθωμα είναι 300 ευρώ, θα εκπίπτουν 450 ή 390 ευρώ αντίστοιχα) και η παραχώρηση στον εργαζόμενο δεν θα φορολογείται ως παροχή σε είδος. Οι επιδοτήσεις που θα δοθούν ως το τέλος του 2021, με τα τωρινά δεδομένα θα φθάσουν συνολικά στα 100 εκατ. ευρώ και θα εκταμιευθούν με το μοντέλο του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», δηλαδή με υποβολή αίτησης μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, μέχρις εξαντλήσεως του προϋπολογισμού. Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πάντως ότι μεγάλο μέρος του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης που σχεδιάζεται, θα αφορά τις πράσινες μετακινήσεις, που σημαίνει ότι τα κίνητρα θα διατηρηθούν ή / και θα διευρυνθούν τα επόμενα χρόνια. Η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρα Σδούκου σημείωσε πως με τους υφιστάμενους πόρους θα επιδοτηθεί η αγορά 1.700 ΙΧ, 3.000 δικύκλων, 1.000 ταξί, 6.000 εταιρικών οχημάτων (με όριο 3 οχήματα ανά νομικό πρόσωπο και 6 στα νησιά) και η εγκατάσταση 1.000 οικιακών σημείων φόρτισης. Τόνισε ακόμη ότι για την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης θα ισχύσει το μοντέλο αγοράς.

Τα κίνητρα αγοράς προστίθενται στο όφελος από το μειωμένο κόστος χρήσης του ηλεκτρικού οχήματος. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία το κόστος καυσίμου για 10.000 χιλιόμετρα που είναι κατά μέσο όρο 1.200 ευρώ για βενζινοκίνητα, πέφτει στα 420 ευρώ για τα ηλεκτρικά (ή 220 ευρώ αν η φόρτιση γίνεται με νυχτερινό τιμολόγιο). Αντίστοιχα με 50 ευρώ ο κάτοχος συμβατικού αυτοκινήτου μπορεί να διανύσει 420 χιλιόμετρα, ενώ για το ηλεκτρικό η απόσταση ανεβαίνει στα 1.190 χλμ. (2.270 χλμ. με νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος). Επιπλέον το ηλεκτρικό όχημα απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, θα σταθμεύει δωρεάν στους δημόσιους χώρους και έχει χαμηλότερο κόστος σέρβις (ενδεικτικά, 100 ευρώ έναντι 350 ευρώ για τα συμβατικά). Με το ίδιο νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί τον Ιούλιο, δημιουργείται το πλαίσιο για την ανάπτυξη δικτύου φορτιστών, με έμφαση σε δημόσια προσβάσιμους χώρους και ρυθμίζονται τα θέματα τεχνικής υποστήριξης, συντήρησης και επισκευής των ηλεκτρικών οχημάτων. Ως το Μάρτιο του 2021 οι Δήμοι θα πρέπει να χωροθετήσουν τα σημεία στα οποία μπορούν να εγκατασταθούν φορτιστές, την ίδια χρονιά θα καλυφθεί πλήρως το εθνικό δίκτυο, ενώ οι εισαγωγείς αυτοκινήτων δεσμεύονται να λειτουργήσουν άμεσα 1.200 σημεία στα οποία θα εγκατασταθούν φορτιστές. Φορτιστές θα εγκαθίστανται υποχρεωτικά στα καινούργια κτίρια, ενώ για τα παλιά δεν θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της γενικής συνέλευσης της πολυκατοικίας (όπως ισχύει για το φυσικό αέριο).

Σε ό,τι αφορά τα κίνητρα για επενδύσεις σε μονάδες παραγωγής φορτιστών, μπαταριών (ή ενδεχομένως και οχημάτων) προβλέπονται μειωμένος φορολογικός συντελεστής κατά 5 μονάδες για 5 χρήσεις, χαμηλότερες εργοδοτικές εισφορές για νέες θέσεις εργασίας και θέσπιση συντελεστών υπεραπόσβεσης ώστε η επένδυση να ανακτάται σε ορίζοντα τριετίας. Τα κίνητρα θα ισχύουν για επενδύσεις αποκλειστικά σε λιγνιτικές περιοχές (Δυτική Μακεδονία και Μεγαλόπολη) που πλήττονται από την απανθρακοποίηση της οικονομίας. Ο κ.Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι δεν έχει συζητηθεί θέμα περιορισμών στην κυκλοφορία των οχημάτων παλιάς τεχνολογίας στα αστικά κέντρα (όπως γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες), ούτε θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας γι αυτά. Θα ληφθούν όμως μέτρα για τον περιορισμό της εισαγωγής μεταχειρισμένων ΙΧ (απαγόρευση εισαγωγής των οχημάτων τεχνολογίας euro 1, 2 και 3 και επιβολή περιβαλλοντικού τέλους στην τεχνολογία 4 ύψους 4.000 ευρώ. Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμος Θωμάς τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί σημαντική συνεισφορά στην υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου για την ενέργεια και το κλίμα, ενώ θα ακολουθήσουν πρωτοβουλίες για την εξοικονόμηση ενέργειας.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. συγκεντρώνει σε ένα συνοπτικό infographic-video το χθες, το σήμερα και το αύριο των εταιρικών της πολιτικών για την περιβαλλοντική αειφορία. Ο επίλογος του video είναι ειδικά αφιερωμένος στην οικολογική οδήγηση και σε απλούς κανόνες που μπορεί κάθε πολίτης να εφαρμόζει στην οδηγική του καθημερινότητα, συμβάλλοντας στη μείωση εκπομπών ρύπων του θερμοκηπίου, εξοικονομώντας καύσιμα/χρήματα και επιλέγοντας την οδό του μέτρου, που εντέλει εδραιώνει την οδική ασφάλεια

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE