Οι υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι και οι χαμηλές τον χειμώνα επηρεάζουν την αρτηριακή πίεση με διάφορους τρόπους.

Το να γνωρίζετε το πώς η πίεση του αίματος επηρεάζεται από την αλλαγή της θερμοκρασίας στην ατμόσφαιρα είναι ζωτικής σημασίας, ειδικά αν έχετε προβλήματα υπέρτασης ή άλλα προβλήματα που σχετίζονται με την πίεση του αίματος.

Στένωση των αιμοφόρων αγγείων

Η πίεση του αίματος αυξάνεται τον χειμώνα και μειώνεται το καλοκαίρι στους περισσότερους ανθρώπους. Η διάμετρος των αιμοφόρων αγγείων μειώνεται στις χαμηλές θερμοκρασίες, υποχρεώνοντας την καρδιά να εργαστεί σκληρότερα για να προωθήσει το αίμα μέσω των φλεβών και των αρτηριών. Τόσο η συστολική (αρτηριακή πίεση όταν η καρδιά συστέλλεται) όσο και η διαστολική (ένδειξη της πίεσης του αίματος, ενώ η καρδιά είναι σε κατάσταση ηρεμίας) πίεση παρουσιάζουν αύξηση σε ψυχρότερες καιρικές συνθήκες.

Συμπαθητικό νευρικό σύστημα

Ο κρύος καιρός μπορεί να ενεργοποιήσει το συμπαθητικό νευρικό σύστημα (sympathetic nervous system), το οποίο ελέγχει το πώς το σώμα αντιδρά στο στρες, σύμφωνα με γαλλική έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2009 στο επιστημονικό περιοδικό “Archives of Internal Medicine”. Οι χαμηλότερες θερμοκρασίες προκαλούν στρες στο σώμα, το οποίο μπαίνει σε κατάσταση “συναγερμού”. Το σώμα αντιδρά με μία ποικιλία συμπτωμάτων, όπως η διαστολή της κόρης, η αυξημένη εφίδρωση, ο αυξημένος καρδιακός ρυθμός και η αυξημένη αρτηριακή πίεση.

Αφυδάτωση

Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να προκαλέσουν πτώση της αρτηριακής πίεσης, αλλά σε κάποιες περιπτώσει μπορεί να επιφέρουν και το αντίθετο αποτέλεσμα. Η απώλεια νερού μέσω της αυξημένης εφίδρωσης επιδράει στο σώμα με διάφορους τρόπους, όπως ο μειωμένος όγκος αίματος και οι απότομες αλλαγές στον καρδιακό ρυθμό.

Για την καταπολέμηση της αφυδάτωσης, φροντίστε να καταναλώνετε επαρκείς ποσότητες νερού κατά τη διάρκεια της άσκησης ή οποιασδήποτε δραστηριότητας κατά τη διάρκεια της οποίας ιδρώνετε πολύ.

Πηγή: iatropedia.gr

Σε περιόδους αυξημένου άγχους, όπως αυτή που διανύουμε, είναι σημαντικό να εντάξετε στη διατροφή σας τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά. Μάλιστα, υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα που μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση της διάθεσης και της ενέργειάς μας. Ενώ υπάρχουν περισσότεροι από 70 διαφορετικοί νευροδιαβιβαστές που βοηθούν στον έλεγχο της όρεξης, της μνήμης, της εγκεφαλικής λειτουργίας, της ενέργειας και του ύπνου, υπάρχουν τρεις συγκεκριμένες ορμόνες – η σεροτονίνη, η ντοπαμίνη και η νορεπινεφρίνη – που είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τη ρύθμιση της διάθεσης και της ενέργειας.

Ορίστε 10 τροφές για να δώσετε ένα boost στη διάθεσή σας:

1. Αυγό

Ένα από τα πιο θρεπτικά τρόφιμα που υπάρχουν, το αυγό είναι πλούσιο σε βιταμίνες, μέταλλα και πρωτεΐνες. Μάλιστα, οι κρόκοι αυγών αποτελούν μια καλή πηγή χολίνης, η οποία φαίνεται να βελτιώνει τη μνήμη και τη συνολική γνωστική λειτουργία.

2. Λιναρόσπορος

Με υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και μαγνήσιο, ο λιναρόσπορος μπορεί εύκολα να προστεθεί στα γεύματά σας για να βελτιώσετε τη γνωστική λειτουργία σας. Προσθέστε λίγο λιναρόσπορο στη βρώμη σας για μια ενίσχυση των θρεπτικών συστατικών του πιάτου σας.

3. Γιαούρτι

Πλούσιο σε πρωτεΐνες, ψευδάργυρο και B12, το γιαούρτι είναι ένα εξαιρετικό σνακ για την υποστήριξη της υγείας του νευρικού σας συστήματος. Είναι επίσης ένα ευέλικτο συστατικό που μπορεί να σας βοηθήσει να αυξήσετε την πρόσληψη πρωτεΐνης σε οποιοδήποτε γεύμα.

4. Όσπρια

Τα όσπρια είναι ένας τέλειος συνδυασμός σύνθετων υδατανθράκων και πρωτεϊνών που βοηθούν στην αύξηση της απορρόφησης της τρυπτοφάνης, ενώ τα υψηλά επίπεδα σιδήρου που περιέχουν βοηθούν στην ενίσχυση της δραστηριότητας των νευροδιαβιβαστών, συμβάλλοντας στη μείωση του άγχους και της κόπωσης.

5. Ξηροί καρποί

Διαλέξτε τους αγαπημένους σας, γιατί όλοι οι ξηροί καρποί περιέχουν τρυπτοφάνη. Μάλιστα, μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση μερικών ξηρών καρπών την ημέρα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και αναπνευστικών προβλημάτων. Οι ξηροί καρποί είναι επίσης καλές πηγές φυτικών ινών, βιταμινών και αντιοξειδωτικών.

6. Σμέουρα

Με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C και φυτικές ίνες, τα σμέουρα βοηθούν στην κάλυψη της αυξημένης ανάγκης μας για βιταμίνη C όταν το σώμα μας βιώνει στρες. Οι φυτικές ίνες συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου, του πεπτικού μας συστήματος και στη συνολική υγεία μας.

7. Κόκκινο λάχανο

Πλούσιο σε φυτοχημικά, το αντιοξειδωτικό κόκκινο λάχανο μπορεί να βοηθήσει το σώμα να αντιμετωπίσει το άγχος. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι επίσης γνωστό ότι προστατεύουν τον εγκέφαλο από την απώλεια μνήμης.

8. Σολομός

Με υψηλά επίπεδα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση σολομού δύο φορές την εβδομάδα βοηθά στην πρόληψη της κακής διάθεσης και της άνοιας. Συγκεκριμένα, η επαρκής κατανάλωση μονοακόρεστων λιπαρών είναι απαραίτητη για την αύξηση των επιπέδων σεροτονίνης και τη διατήρηση της υγείας του εγκεφάλου.

9. Κινόα

Η κατανάλωση ζωικών πρωτεϊνών μαζί με τρόφιμα ολικής άλεσης, όπως η κινόα, μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της απορρόφησης του αμινοξέος της τρυπτοφάνης, ενός βασικού δομικού στοιχείου για την αύξηση της σεροτονίνης. Όχι μόνο θα ενισχύσει τη διάθεσή σας και θα βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου σας, αλλά η κινόα είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή μαγνησίου και βιταμινών συμπλέγματος Β.

10. Γαλακτοκομικα

Τα γαλακτοκομικά, όπως το γάλα και το τυρί, είναι μια καλή πηγή τρυπτοφάνης. Το τόφου περιέχει επίσης τρυπτοφάνη, πέραν των υπόλοιπων βιταμινών και θρεπτικών συστατικών. Επιπλέον, επειδή φτιάχνεται από σόγια, προσλαμβάνετε και τα θρεπτικά στοιχεία της σόγιας όταν το καταναλώνετε.

Τα ευρήματα άρθρου που πραγματεύεται τις προκλήσεις των ψευδώς αρνητικών διαγνωστικών ελέγχων για τον ιό SARS-CoV-2 και που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό New England Journal of Medicine, συνοψίζουν οι γιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Μαρία Γαβριατοπούλου, Ιωάννης Ντάνασης και ο καθηγητής Θεραπευτικής και πρύτανης ΕΚΠΑ Θάνος Δημόπουλος.

Θεωρείται πλέον ως δεδομένο πως η ευρεία πραγματοποίηση μοριακού ελέγχου για το νέο κορονοϊό είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση της ασφαλούς επανόδου στην κανονικότητα, τονίζουν οι τρεις καθηγητές. Το μεγαλύτερο πρόβλημα, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων παραμένει η διαθεσιμότητα των τεστ, αν και η διαγνωστική ακρίβεια της μεθόδου ενδεχομένως να αποτελέσει ένα ακόμη πρόβλημα μακροπρόθεσμα, σημειώνουν. Μολονότι η συζήτηση έχει επικεντρωθεί κυρίως στο ρόλο των αντισωμάτων έναντι του ιού που θέτουν τη διάγνωση προηγούμενης νόσησης, ο ρόλος του μοριακού ελέγχου έχει υποεκτιμηθεί.

Τα διαγνωστικά αυτά τεστ μπορεί να είναι ανακριβή με δύο διαφορετικούς τρόπους, εξηγούν οι καθηγητές του ΕΚΠΑ. Ένα τεστ μπορεί να είναι ψευδώς θετικό με αποτέλεσμα μη απαραίτητη καραντίνα και ιχνηλάτηση πιθανών επαφών. Η ύπαρξη όμως ψευδώς αρνητικού αποτελέσματος είναι ακόμη πιο σημαντική δεδομένου πως άτομα ασυμπτωματικά δεν θα απομονωθούν και θα μολύνουν άλλους.

Ακριβώς για τους παραπάνω λόγους είναι σημαντικό να εκτιμηθεί από τους ερευνητές και τους οργανισμούς η διαγνωστική ακρίβεια αυτών των τεχνικών. Ο Αμερικανικός Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων έχει δώσει εγκρίσεις σε αρκετούς κατασκευαστές και ταυτόχρονα οδηγίες για τον ορθό έλεγχο της λειτουργίας τους. Ποικίλες παράμετροι αξιολογούνται σχετικά με τις τεχνικές που εφαρμόζονται.

Αν τα τεστ για τον ιό SARS-CoV-2 ήταν πλήρως διαγνωστικά το θετικό αποτέλεσμα θα σήμαινε αυτόματα πως κάποιος έχει σίγουρα τον ιό και το αρνητικό πως δεν τον έχει. Αυτό όμως δεν αντιπροσωπεύει την πραγματικότητα και ένα αρνητικό τεστ σημαίνει πως κάποιος έχει πολύ μικρή πιθανότητα να φέρει τον ιό.

Συμπερασματικά: Τα διαγνωστικά τεστ βοηθούν πολύ στην επάνοδο στην κανονικότητα, αλλά μόνο εφόσον είναι εξαιρετικά ευαίσθητα και έχουν αξιολογηθεί σε ρεαλιστικές συνθήκες.

Ο Αμερικανικός Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων πρέπει να διασφαλίσει πως οι κατασκευαστές θα παρέχουν όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες κλινικής ευαισθησίας και ειδικότητας προ της κυκλοφορίας τους στην αγορά.

Η μέτρηση της ευαισθησίας των τεστ σε ασυμπτωματικό πληθυσμό αποτελεί επείγουσα προτεραιότητα.

Τα ψευδώς αρνητικά αποτελέσματα, ακόμη και σε υψηλής ευαισθησίας τεστ, δεν μπορούν να αποκλείσουν την ύπαρξη λοίμωξης. Ενδεχομένως επαναλαμβανόμενα τεστ σε άτομα πολύ υψηλής κλινικής υποψίας να δώσουν μία λύση στο πρόβλημα, αν και αυτού του τύπου οι στρατηγικές χρειάζονται περαιτέρω τεκμηρίωση.

Τα κεράσια είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και παρέχουν βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες, ενώ ταυτόχρονα είναι φτωχά σε θερμίδες.

Επίσης, βοηθούν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, καθώς περιέχουν μεγάλες ποσότητες οργανικών οξέων και φυτικών ινών. Και είναι πλούσια σε β-καροτένιο, βιταμίνη C, κάλιο, μαγνήσιο και φολικό οξύ.

Το έντονο χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα τους οφείλεται σε μια ομάδα χημικών ουσιών, τις ανθοκυανίνες. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι ανθοκυανίνες συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος και ενδεχομένως ανακουφίζουν από τον πόνο που μπορεί να σχετίζεται με αρθρίτιδα.

Τα κεράσια είναι επίσης πλούσια σε κάποιες φυτοχημικές ουσίες, οι οποίες ονομάζονται φυτοστερόλες και βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης.

Άλλα οφέλη των κερασιών στην υγεία μας είναι η πρόληψη της δημιουργίας πλάκας των δοντιών, άρα και της τερηδόνας.

Ακόμη, σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα, άτομα που κατανάλωναν 227 γραμμάρια κερασιών ή την αντίστοιχη ποσότητα χυμού κερασιού την ημέρα είχαν σημαντικά πλεονεκτήματα όσον αφορά την πρόληψη της ουρικής αρθρίτιδας.

Πηγή: baby.gr

Σε 30.000 εθελοντές θα δοκιμαστεί το πειραματικό εμβόλιο κατά του κορονοϊού της αμερικανικής εταιρίας βιοτεχνολογίας Moderna, το οποίο συγχρηματοδοτεί η κυβέρνηση των ΗΠΑ.

Το πειραματικό εμβόλιο θα εισέλθει στην τρίτη και τελευταία φάση των κλινικών δοκιμών τον Ιούλιο, η οποία είναι και η πιο καθοριστική καθώς θα επιστρέψει να δούμε, σε ένα πολύ μεγαλύτερο δείγμα υγιών ατόμων, αν το εμβόλιο είναι πιο δραστικό από το ψευδοφάρμακο για να εμποδίσει τη μόλυνση από τον νέο κορονοϊό.

Το πρωτόκολλο οριστικοποιήθηκε με την αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) και η δοκιμή θα διεξαχθεί σε συνεργασία με τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας (NIH).

Η Moderna είναι, μαζί με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης το οποίο επίσης ξεκίνησε μια δοκιμή μεγάλης κλίμακας σε 10.000 εθελοντές και αναμένει τα πρώτα αποτελέσματα τον Σεπτέμβριο, ανάμεσα στις πρώτες στην παγκόσμια κούρσα για το εμβόλιο. Η εταιρία βιοτεχνολογίας έλαβε 483 εκατομμύρια δολάρια από την αμερικανική κυβέρνηση. Ανακοίνωσε στις 18 Μαΐου τα πρώτα ενθαρρυντικά αποτελέσματα σε μικρό αριθμό εθελοντών (οκτώ), στο πλαίσιο της πρώτης φάσης των κλινικών δοκιμών.

Η δεύτερη φάση, που θα περιλαμβάνει 600 εθελοντές, άρχισε στα τέλη Μαΐου. Ο εμβολιασμός γίνεται σε δύο δόσεις, με διαφορά 28 ημερών η πρώτη από τη δεύτερη δόση. Οι μισοί εθελοντές λαμβάνουν ψευδοφάρμακο, και η επιλογή τους είναι τυχαία.

Αν η δόση για τις δοκιμές (1000 μικρογραμμάρια) αποδειχθεί δραστική, η Moderna έχει προβλέψει ότι μπορεί να παράγει 500 εκατομμύρια δόσεις ετησίως, και είναι ενδεχομένως έως 1 δισεκατομμύριο”.

Η εταιρία είναι μια από τις πέντε εταιρίες στις οποίες η κυβέρνηση Τραμπ φέρεται να στηρίχθηκε στο πλαίσιο της επιχείρησής της “Warp Speed”, σύμφωνα με την εφημερίδα New York Times, μαζί με τις AstraZeneca (βιομηχανικό εταίρο του εμβολίου της Οξφόρδης), Johnson &Johnson, Merck και Pfizer. Ο στόχος είναι η παρασκευή 300 εκατομμυρίων δόσεων εμβολίων έως τον Ιανουάριο του 2021.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE