Ο Δεκέμβριος είναι ο μήνας των εορτών και των χειμερινών αποδράσεων. Η θερμοκρασία είναι ήδη σε χαμηλά επίπεδα και οι πιθανότητες να κρυολογήσουμε είτε εμείς, αλλά κυρίως τα παιδιά είναι αρκετές όσο και εάν προσέξουμε, αναφέρει ο δρ. Νίκος Βουδούρης, διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, μέλος Δ.Σ. της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρίας.

 

Εξηγεί ότι υπάρχουν κάποια βασικά πράγματα που θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση κρυολογήματος ή ίωσης του παιδιού προκειμένου να γίνετε περισσότερο «αυτόνομοι» στη διάρκεια των διακοπών, χωρίς να είναι αναγκαίο να καταφεύγετε για το παραμικρό σε ιατρική βοήθεια.

 

Ειδικότερα: πριν φύγετε με το παιδί για διακοπές ελέγξετε αν έχει κάνει όλα τα εμβόλια.

 

Πάρτε μαζί σας το αντιπυρετικό και αναλγητικό, που χρησιμοποιείτε συνήθως. Το αναλγητικό-αντιπυρετικό μπορεί να δοθεί στο παιδί στην περίπτωση που θα ανεβάσει πυρετό ή παραπονιέται για πόνους όπως ο πονοκέφαλος, ο πονόδοντος, οι πόνοι ανάπτυξης κ.α. Καλό είναι να μην χορηγήσετε αντιπυρετικό όταν η θερμοκρασία είναι χαμηλότερη των 38,5οC στη μασχάλη εκτός κι αν για ειδικούς λόγους (π.χ. ιστορικό πυρετικών σπασμών) συστήνεται από τον παιδίατρο κάτι άλλο. Κανένα άλλο φάρμακο και ιδιαίτερα αντιβιοτικό δεν πρέπει να χορηγηθεί πριν εξεταστεί το παιδί από τον παιδίατρο.

 

Θυμηθείτε ότι μετράμε τη θερμοκρασία με θερμόμετρο και δεν βασιζόμαστε ποτέ στην αίσθηση της αφής. Να προτιμήσετε ένα απλό και εύχρηστο ηλεκτρονικό θερμόμετρο.

 

Παράλληλα με τη χορήγηση αντιπυρετικών μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ορισμένους πρακτικούς τρόπους κάμψης του πυρετού, όπως το ελαφρύ ντύσιμο, πολλά και δροσερά υγρά, κομπρέσες και χλιαρό μπάνιο.

 

Εάν το παιδί έχει υψηλό πυρετό (>40,5οC) με ρίγος, που δεν υποχωρεί με αντιπυρετικά ή εξακολουθεί να είναι κακοδιάθετο ή παρουσιάζει και άλλα συμπτώματα (π.χ. εμετούς, εξάνθημα) ακόμα και μετά την κάμψη του πυρετού θα πρέπει να αναζητήσετε σύντομα παιδίατρο.

Ο αριθμός των ανδρών χρηστών προϊόντων καπνού μειώνεται για πρώτη φορά, ανακοίνωσε σήμερα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), χαιρετίζοντας τη «σημαντική επιτυχία» στις προσπάθειες να καταπολεμηθεί ο εθισμός στην κατανάλωση καπνού, που μπορεί να οδηγήσει στον θάνατο.

Ο αριθμός των γυναικών και των κοριτσιών που χρησιμοποιούν προϊόντα καπνού μειώνεται σταθερά στη διάρκεια των χρόνων. Αλλά η χρήση προϊόντων καπνού μεταξύ των ανδρών, που αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα των καπνιστών, αυξανόταν μέχρι σήμερα.

Σε μια νέα έκθεση η υπηρεσία υγείας του ΟΗΕ χαιρετίζει την απαρχή της μείωσης χαρακτηρίζοντάς την ισχυρή ένδειξη του ότι οι αντικαπνιστικές εκστρατείες σε όλο τον κόσμο έχουν αρχίσει να αποδίδουν.

Προειδοποιεί όμως ότι απαιτούνται πολλά περισσότερα για να απαλλαγούν οι καπνιστές από τον εθισμό αυτόν, από τον οποίο εκτιμάται ότι κάθε χρόνο πεθαίνουν περίπου οκτώ εκατομμύρια άνθρωποι.

«Η μείωση στη χρήση καπνού από τους άνδρες σηματοδοτεί μια κρίσιμη καμπή στον αγώνα κατά του καπνού», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο επικεφαλής του ΠΟΥ Τέντρος Αντχανόμ Γκεμπρεϊέσους προσθέτοντας ότι η θετική αυτή εξέλιξη «προέκυψε από την αυστηρότερη αντιμετωπίση της βιομηχανίας καπνού από τις κυβερνήσεις».

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες η χρήση καπνού παγκοσμίως επιβραδύνετο με αργούς ρυθμούς-- από 1,397 δισ. χρήστες το 2000 σε 1,337 δισ. το 2018.

Αυτό σημαίνει ότι περίπου 60 εκατομμύρια λιγότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν προϊόντα καπνού παρότι οι παγκόσμιοι πληθυσμοί αυξάνονταν.

Αλλά η μείωση αυτή προκλήθηκε εν πολλοίς από την μείωση στον αριθμό των γυναικών και των κοριτσιών που χρησιμοποιούν προϊόντα καπνού, ανέφερε ο ΠΟΥ, με τον αριθμό αυτόν να μειώνεται από 346 εκατομμύρια το 2000 σε 244 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο.

Την ίδια περίοδο, ο αριθμός των ανδρών χρηστών καπνού αυξήθηκε κατά περίπου 40 εκατομμύρια--από 1,05 δισ σε 1,093 δισ.

Αλλά οι άνδρες, οι οποίοι σήμερα αναλογούν σε περισσότερο από το 80% όλων των χρηστών καπνού, έχουν επιτέλους ξεκινήσει να εγκαταλείπουν την βλαβερή συνήθεια.

Η έκθεση που δημοσιεύεται σήμερα αφορά στη χρήση τσιγάρων, πούρων, πίπας, ναργιλέ, άκαπνων τσιγάρων και θερμαινόμενων προϊόντων καπνού, αλλά όχι και στα ηλεκτρονικά τσιγάρα.

Από την έκθεση προκύπτει ότι μέχρι το 2020, ο αριθμός των ανδρών χρηστών αναμένεται να συρρικνωθεί κατά δύο εκατομμύρια άτομα σε σχέση με τον περασμένο χρόνο και μέχρι το 2025 αναμένεται να είναι έξι εκατομμύρια λιγότεροι άνδρες χρήστες καπνού σε σχέση με το 2018, επομένως περί τους 1,087 δισεκατομμύριο.

Ο ΠΟΥ αποδίδει την τάση αυτή σε μια σειρά μέτρων που εφαρμόστηκαν σε όλον τον κόσμο--περιλαμβανομένης της φορολόγησης, της απαγόρευσης του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους και της απαγόρευσης της διαφήμισης προϊόντων καπνού.

Η τάση είναι ακόμη πιο θετική αν εξετάσει κανείς και τα δύο φύλα, με τον ΠΟΥ να προβλέπει ότι συνολικά θα υπάρχουν 10 εκατομμύρια λιγότεροι καπνιστές--άνδρες και γυναίκες--τον επόμενο χρόνο σε σχέση με το 2018.

Και μέχρι το 2025 ο αριθμός αυτός αναμένεται να συρρικνωθεί κατά 27 εκατομμύρια ακόμη και να πέσει στους 1,299 δισ. χρήστες προϊόντων καπνού παγκοσμίως.

Ο ΠΟΥ χαιρετίζει εξάλλου το γεγονός ότι περίπου το 60% των χωρών έχουν διαπιστώσει μείωση στη χρήση καπνού από το 2010.

Παρά τις αισιόδοξες όμως ενδείξεις, η υπηρεσία υγείας του ΟΗΕ προειδοποιεί ότι η πρόοδος που επιτυγχάνεται είναι πολύ αργή και ότι λιγότερο από το ένα τρίτο των χωρών βρίσκονται σε πορεία ικανοποίησης του παγκόσμιου στόχου για μείωση της χρήσης καπνού κατά 30% ως το 2025 σε σχέση με το 2010.

Νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό Neuroscience & Biobehavioral Reviews, δείχνει πως η κατανάλωση ζάχαρης δε βελτιώνει τη διάθεση, ενώ αντίθετα μπορεί να ελαττώσει την εγρήγορση και να αυξήσει το αίσθημα κόπωσης.

Για τους σκοπούς της ανάλυσης, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από 31 προηγούμενες μελέτες, στις οποίες συμμετείχαν σχεδόν 1300 ενήλικες. Οι μελέτες που συμπεριλήφθηκαν στην ανάλυση είχαν εξετάσει την επίδραση της κατανάλωσης ζάχαρης στη διάθεση, το θυμό, την εγρήγορση, τη θλίψη και την κόπωση.Συνολικά, η ζάχαρη δε φάνηκε να επιδρά στη διάθεση, ανεξάρτητα από την ποσότητα που καταναλώνεται, αλλά και το είδος της δραστηριότητας που ακολουθεί. Αντίθετα, παρατηρήθηκε εντονότερη κόπωση και μικρότερη εγρήγορση μετά την κατανάλωση ζάχαρης.

Όπως σχολιάζουν οι ερευνητές, τα παραπάνω ευρήματα όχι μόνο δεν επιβεβαιώνουν τη φημολογούμενη «τονωτική» δράση της ζάχαρης, αλλά δείχνουν το ακριβώς αντίθετο. Κλείνοντας, καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι τα σακχαρούχα ροφήματα και τα γλυκίσματα δε θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ως «τονωτική ένεση», ειδικά αν αναλογιστεί κανείς την αύξηση της συχνότητας εμφάνισης παχυσαρκίας, σακχαρώδη διαβήτη και μεταβολικού συνδρόμου που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια.

 

Πηγή neadiatrofis.gr

Η σεξουαλική ζωή αποτελεί αδιαμφισβήτητα δείκτη σωματικής, πνευματικής και ψυχικής υγείας, ενώ οι ειδικοί αναφέρουν ότι τα οφέλη από τη συχνή σεξουαλική επαφή είναι περισσότερα απ' όσα πιστεύουμε. Ακριβώς γι' αυτό το λόγο η αποχή από το σεξ μπορεί να φέρει επιπτώσεις στην υγεία των ανθρώπων και να παρατηρηθούν αλλαγές τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τρεις από αυτές...

Χειρότερη μνήμη

Μελέτες που έχουν δημοσιευτεί κατά καιρούς σε επιστημονικές εκδόσεις, έχουν δείξει ότι η σεξουαλική επαφή προωθεί τη διαδικασία δημιουργίας νέων νευρώνων στον εγκέφαλο, ενισχύοντας τις πνευματικές επιδόσεις και τη μνήμη.

Περισσότερο στρες

Έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Biological Psychology υπέδειξε ότι το σεξ συσχετίζεται με καλύτερη σωματική και ψυχική υγεία. Επίσης, παρατηρήθηκε ότι το σεξ λειτουργεί σαν «μηχανισμός διαχείρισης» του στρες, αφού συνδέεται με μικρότερη αύξηση στα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης υπό συνθήκες πίεσης. Έτσι όταν υπάρχει αποχή από το σεξ αυξάνεται σε κάποιο βαθμό το στρες.

Πιο αδύναμο ανοσοποιητικό

Το σεξ προστατεύει από κρυολογήματα και άλλες λοιμώξεις, δείχνει μελέτη του 2004 που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Psychological Reports. Σύμφωνα με τα ευρήματα των ερευνητών, το σεξ συσχετίζεται με αυξημένα επίπεδα ανοσοσφαιρίνης Α (IgA) στον οργανισμό, ενός αντιγόνου που αποτελεί την «πρώτη γραμμή άμυνας» ενάντια στο κρυολόγημα και τη γρίπη.

Οι περισσότεροι άνθρωποι τρώνε το παραδοσιακό, άσπρο ψωμί. Δηλαδή ψωμί με λευκό αλεύρι, το οποίο σίγουρα δεν ανήκει στην κατηγορία των τροφών που παίρνουν... έπαινο.

Αναφορικά με το άσπρο ψωμί, πρέπει να γνωρίζετε ότι η πιο υγιεινή επιλογή είναι το αλεύρι -και γενικώς οι τροφές- που είναι ολικής άλεσης.

Έστω, λοιπόν, ότι “κόβετε μαχαίρι” το άσπρο ψωμί από την διατροφή σας, τι θα σας συμβεί; Δείτε παρακάτω τις απαντήσεις σε αυτό το ερώτημα...
Μείωση στην κατακράτηση νερού και άρα μείωση σωματικού βάρους

Το ψωμί είναι γεμάτο από υδατάνθρακες και αν τους κόψετε απότομα από τη διατροφή σας, τότε θα δείτε σχεδόν αμέσως να χάνετε κιλά. Αυτό είναι κυρίως βάρος από την απώλεια του νερού που συσσωρεύεται στο σώμα.

Το σώμα αποθηκεύει υδατάνθρακες υπό την μορφή γλυκογόνου, ένα γαλακτικό οξύ που συλλέγει νερό. Κάθε γραμμάριο υδατάνθρακα που διατηρείται στο σώμα, εκείνο το διατηρεί και δεσμεύει τρεις έως τέσσερις φορές περισσότερο νερό από ό,τι το βάρος του κάθε γραμμαρίου υδατάνθρακα.
Μείωση της πείνας

Οι επεξεργασμένους υδατάνθρακες, όπως αυτοί στο άσπρο ψωμί, προκαλούν απότομη αύξηση του στα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, το οποίο στη συνέχεια (αφότου καταναλώσετε άσπρο ψωμί) πέφτουν γρήγορα. Αυτές οι απότομες διακυμάνσεις συγχέουν τον εγκέφαλο. Ως αποτέλεσμα, εκείνος δίνεις το “σήμα” της πείνας για να εξισορροπήσει τις ενδεχόμενες διακυμάνσεις στο σωματικό βάρος.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να κόψετε εντελώς το ψωμί από τη διατροφή σας, αλλά πρέπει να αντικαταστήσετε τις κενές του θερμίδες με δημητριακά ολικής αλέσεως που ρυθμίζουν εξισορροπούν το σάκχαρο στο αίμα.
Αύξηση της ενέργειας και καλύτερη πέψη

Σε αντίθεση με την ολικής άλεσης, ή το μαύρο, το άσπρο ψωμί δεν περιέχει ίνες που είναι απαραίτητες για τη φυσιολογική λειτουργία του εντέρου και την πέψη. Αυτός είναι ο λόγος που αυτές οι τροφές προκαλούν δυσκοιλιότητα και προβλήματα στην πέψη. Μόλις βγάλετε το λευκό ψωμί από την καθημερινή διατροφή σας και συμπεριλάβετε σε αυτή δημητριακά ολικής αλέσεως, η πέψη σας θα βελτιωθεί.

Επίσης, οι υδατάνθρακες είναι οι τροφές-καύσιμα για τον εγκέφαλο. Αν οι υδατάνθρακες είναι καλής ποιότητας, ο εγκέφαλος θα λειτουργεί κανονικά, χωρίς παρεμβολές, αλλά εάν δεν είναι, το σώμα αντιδρά αρνητικά και θα νιώσετε ένα αίσθημα δυσφορίας και κόπωσης.

http://www.thehealthyarchive.info

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE