Το 2050 η πρώτη αιτία θανάτου παγκοσμίως θα είναι η ανάπτυξη ανθεκτικών μικροβίων λόγω υπερκατανάλωσης αντιβιοτικών επισήμανε ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου Αθανάσιος Εξαδάκτυλος σε παρέμβασή του στο 19o PHARMA point, τονίζοντας παράλληλα ότι θα πρέπει να ληφθούν εγκαίρως μέτρα. Επίσης, ο κ. Εξαδάκτυλος αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα να αντιληφθούμε ότι «δημόσιο» δεν είναι μόνο το κρατικό, αλλά και οι υπηρεσίες από χιλιάδες ιδιώτες παρόχους, γιατρούς και φαρμακοποιούς, που προσφέρουν δημόσιες υπηρεσίες μέσα από τις ιδιωτικές δομές τους.

Το πολύ καθισιό στην εφηβεία σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης συμπτωμάτων κατάθλιψης στους εφήβους, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα. Κάθε πρόσθετη ώρα καθημερινής έστω και ελαφριάς σωματικής δραστηριότητας ενός δωδεκάχρονου παιδιού, όπως το περπάτημα, ένα χόμπι ή οι δουλειές του νοικοκυριού, συνδέονται με μείωση κατά 10% των καταθλιπτικών συμπτωμάτων στα 18 του.

Οι ερευνητές του Τμήματος Ψυχιατρικής του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου (UCL), με επικεφαλής τον 'Ααρον Κάντολα, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ψυχιατρικό περιοδικό «The Lancet Psychiatry», ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 4.300 εφήβους, που κλήθηκαν να φοράνε ειδικές συσκευές καταγραφής των κινήσεων τους για τουλάχιστον δέκα ώρες καθημερινά επί τρεις μέρες στις ηλικίες των 12, 14 και 16 ετών. Τα συμπτώματα κατάθλιψης (κακή ψυχική διάθεση, αδυναμία ευχαρίστησης, δυσκολία συγκέντρωσης κ.α.) αξιολογήθηκαν με βάση σχετικό ερωτηματολόγιο.

Διαπιστώθηκε ότι κάθε έξτρα 60 λεπτά καθιστικής συμπεριφοράς μέσα στη μέρα στις ηλικίες των 12, 14 και 16 ετών σχετίζονταν με αύξηση στην κατάθλιψη κατά 11%, 8% και 10,5% αντίστοιχα στην ηλικία των 18 ετών. Οι έφηβοι που έκαναν συστηματικά καθιστική ζωή και στις τρεις ηλικίες (12,14 και 16 έτη), είχαν κατά μέσο όρο 28% περισσότερα συμπτώματα κατάθλιψης στα 18 τους.

Κάθε πρόσθετη ώρα, ακόμη και ελαφριάς σωματικής δραστηριότητας στις ηλικίες των 12, 14 και 16 ετών, σχετιζόταν με μικρότερη κατάθλιψη κατά 10%, 8% και 11% αντίστοιχα. Δεν είναι σαφές κατά πόσο η έντονη άσκηση (για τουλάχιστον 20 λεπτά τη μέρα) όντως ωφελεί περισσότερο σε σχέση με την καταπολέμηση της κατάθλιψης.

«Τα ευρήματα μάς δείχνουν ότι δεν είναι μόνο οι έντονες μορφές άσκησης που κάνουν καλό στην ψυχική υγεία, αλλά οποιαδήποτε σωματική δραστηριότητα μπορεί να μειώσει τον χρόνο καθιστικής ζωής, είναι πιθανό ότι θα ωφελήσει», δήλωσε ο Κάντολα.

«Η ελαφριά δραστηριότητα μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα χρήσιμη, καθώς δεν απαιτεί πολλή προσπάθεια και είναι εύκολο να ταιριάξει με την καθημερινή ρουτίνα των περισσότερων νέων. Τα σχολεία θα μπορούσαν να ενσωματώσουν την ελαφριά δραστηριότητα στην καθημερινότητα των μαθητών τους, όπως να κάνουν μαθήματα στα όρθια ή με ενεργητικό και όχι καθιστικό τρόπο. Μικρές αλλαγές στο περιβάλλον μας μπορούν να βοηθήσουν όλους μας να κάνουμε λιγότερο καθιστική ζωή», ανέφερε ο δρ Τζόζεφ Χέις του UCL Psychiatry.

Τέτοια εποχή κάθε χρόνο τα γυμναστήρια γεμίζουν με νέους συνδρομητές. Είναι μια περίοδος που πολλοί άνθρωποι ξεκινούν τη γυμναστική και κυρίως το τρέξιμο για να χάσουν κιλά ενόψει Πάσχα.

Ωστόσο, οι περισσότεροι άνθρωποι υποπίπτουν σε λάθη κάθε φορά που αποφασίζουν να πάνε για τρέξιμο.

Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνετε είναι να ξεκινάτε το τρέξιμό σας σε πολύ υψηλό ρυθμό, επειδή είστε ξεκούραστοι και γεμάτοι ενέργεια. Αλλά αυτό σας κάνει νε εξαντλείστε πολύ νωρίς και να μην καταφέρνετε να διανύσετε την απόσταση που έχετε θέσει ως στόχο.

Δείτε ποια άλλα λάθη κάνει η τεράστια πλειοψηφία

Φοράτε λάθος παπούτσια: Αν νομίζετε ότι απλά επειδή τα πόδια σας δεν σας πονάνε και δεν βγάζετε φουσκάλες με τα κοινά σας παπούτσια, μπορείτε με τα ίδια παπούτσια να πάτε και για τρέξιμο. Αλλά αν τα παπούτσια δεν εφαρμόζουν πολύ καλά στο πέλμα σας και δεν το στηρίζουν σωστά, μπορεί να έχετε σημαντικά προβλήματα, όπως πόνους στην φτέρνα, στους γοφούς και ακόμα και στην μέση και την ωμοπλάτη.

Θέτετε μη ρεαλιστικούς στόχους: Πολλοί άνθρωποι θέλουν να πιάσουν τους ίδιους στόχους που ακούν ότι ισχύουν για τους ανθρώπους που είναι αδύνατοι και γυμνασμένοι. Αυτό είναι λάθος. Ο μόνος εναντίον του οποίου αγωνίζεστε είναι ο ίδιος σας ο εαυτός. Προσπαθήστε κάθε μέρα να τρέχετε έστω και... ένα μέτρο πιο πολύ από την προηγούμενη. Κάντε αυτό και θα είστε νικητές σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Πατάτε στις φτέρνες σας σε κάθε διασκελισμό: Αυτό συμβαίνει σε πάρα πολλούς ανθρώπους. Ανοίγουν τόσο πολύ τον διασκελισμό τους στο τρέξιμο, ώστε σε κάθε επόμενο βήμα προσγειώνουν το πόδι τους στο έδαφος πρώτα με την φτέρνα. Αυτό οδηγεί σε τραυματισμούς και σε φλεγμονή στην φτέρνα. Είναι φυσικό να πατάτε ΚΑΙ με την φτέρνα, αλλά όταν ολόκληρο το βάρος (που αυξάνεται λόγω της ορμής) πέφτει επάνω στην φτέρνα απότομα, τότε προκαλείτε πρόβλημα στον εαυτό σας.

 
Το διαβάσαμε στο iatropedia

Όλοι έχουμε αισθανθεί πονοκέφαλο. Και μερικές φορές μπορεί να είναι απλά μια μικρή ενόχληση, αλλά κάποιες φορές μπορεί να μας κάνει να μην μπορούμε να σηκωθούμε όρθιοι. Και, τις περισσότερες φορές παίρνουμε ένα παυσίπονο, ελπίζοντας να βελτιώσουμε την κατάσταση. Ορισμένα παυσίπονα είναι πιο δυνατά από άλλα, και ορισμένοι άνθρωποι έχουν την τάση να τα καταναλώνουν απερίσκεπτα. Μήπως αξίζει να ψάξουμε πιο φυσικούς τρόπους για να καταπολεμήσουμε έναν πονοκέφαλο;

Ξεκούραση

Πολλές φορές, ένας πονοκέφαλος είναι το καλύτερο σημάδι ότι το σώμα μας χρειάζεται ξεκούραση. Έστω και για δέκα λεπτά.

Μικρά, τακτικά γεύματα

Ένας πονοκέφαλος μπορεί να προκαλείται από χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα—κάτι που μικρά, τακτικά (και υγιεινά!) γεύματα μπορούν να προλάβουν από το να συμβεί.

 

Κρύα κομπρέσα στο μέτωπο

Μπορεί να μας ανακουφίσει, αλλά μπορεί να κάνει και τον πονοκέφαλο να εξαφανιστεί. Αν ο εγκέφαλός μας στρέψει την προσοχή του στην αίσθηση του κρύου, δεν θα σκεφτόμαστε τον πόνο.

Ένα ζεστό ντους

Μπορεί οι κρύες κομπρέσες να είναι αποτελεσματικές, αλλά για ορισμένους ανθρώπους, ένα ζεστό ντους λύνει το πρόβλημα. Αν ξυπνήσετε με πονοκέφαλο, μια κούπα καφέ, ένα καλό πρωινό κι ένα ζεστό ντους θα σας ανακουφίσουν.

Ένα μασάζ

Η πιεσοθεραπεία έχει αποδειχθεί μέσα από πολλές μελέτες αποτελεσματική για την ανακούφιση από τους πόνους, και ο πονοκέφαλος δεν αποτελεί εξαίρεση.

Λιγότερο αλκοόλ

Ναι, αν ο πονοκέφαλός σας οφείλεται στο γεγονός ότι το παρακάνατε το προηγούμενο βράδυ, τότε πρέπει να θυμάστε ότι το αλκοόλ καταναλώνεται με μέτρο.

Ενυδάτωση

Ο πονοκέφαλος μπορεί να είναι από τα πρώτα σημάδια αφυδάτωσης. Συνεπώς, αναρωτηθείτε: πότε ήταν το τελευταίο σας ποτήρι με νερό;

Διαχείριση στρες

Το αυξημένο στρες μπορεί με την σειρά του να αυξήσει σε τεράστιο βαθμό την πιθανότητα πονοκεφάλων—ή και ημικρανιών.

Λίγος καφές

Το αναφέραμε και πριν, αλλά αν είστε από τους ανθρώπους που αγαπούν τον καφέ, μια μικρή κούπα σκέτου καφέ μπορεί να σας βοηθήσει να καταπολεμήσετε τον πονοκέφαλο.

Όχι άλλος υπολογιστής

Ειδικά αν δουλεύετε σε γραφείο, το να κάθεστε μπροστά από τον υπολογιστή για πολλές ώρες αυξάνει τον κίνδυνο πονοκεφάλου. Κάντε τακτικά διαλείμματα.

Μακριά από τον ήλιο

Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο, ειδικά σε άτομα που είναι ευαίσθητα. Να θυμάστε πάντα το αντηλιακό, και να έχετε πάντα μαζί σας ένα μπουκαλάκι νερό.

Γυμναζόμαστε τακτικά

Μπορεί να μην σας ακούγεται σαν καλή ιδέα να γυμναστείτε όταν χτυπάει ο πονοκέφαλος, αλλά μπορεί να βοηθήσει. Σε κάθε, όμως, περίπτωση, η τακτική γυμναστική μπορεί να ελαττώσει την συχνότητα των πονοκεφάλων σας.

Όχι άλλες τσίχλες

Αν έχετε την συνήθεια να μασάτε συχνά τσίχλα, αυτό μπορεί να σας προκαλεί πονοκεφάλους, σύμφωνα με μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ από το 2014. Δοκιμάστε να σταματήσετε για λίγο καιρό, και δείτε αν οι πονοκέφαλοι υποχωρούν.

Στην μείωση του συντελεστή ΦΠΑ σε φάρμακα και υπηρεσίες που σχετίζονται με τον καρκίνο, προχωρά η κυβέρνηση με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών, σε συνεννόηση με το υπουργείο Υγείας.

Προβλέπει μεταξύ άλλων την υπαγωγή των διαγνωστικών ραδιοφαρμάκων και των υπηρεσιών ακτινοθεραπειών που διενεργούνται σε ασθενείς με δυσίατα νοσήματα, μεταξύ των οποίων οι καρκινοπαθείς, στον υπερ-μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 6%. Έως σήμερα, τα ανωτέρω αγαθά και υπηρεσίες υπάγονταν στους συντελεστές ΦΠΑ 24% και 13%.

«Με αυτήν τη νομοθετική πρωτοβουλία, μειώνεται το κόστος που επιβαρύνονται οι ασθενείς, αλλά και η συνολική φαρμακευτική δαπάνη. Είμαστε, σταθερά, δίπλα στους πολίτες», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Πηγή: skai.gr

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE