Μην σταματάτε να κολυμπάτε

Ποιος λέει ότι τα θαλάσσια μπάνια σταματούν στο τέλος του Αυγούστου; Ο μήνας Σεπτέμβριος μας προσφέρει την καλύτερη θάλασσα. Πολύ δελεαστική η ιδέα να συνεχίσουμε το κολύμπι. 

Κατά γενική ομολογία, ακόμη και από τα χείλη των ειδικών, η κολύμβηση αποτελεί μια ιδανική αερόβια άσκηση, είτε για τους «κοινούς θνητούς» που δεν ασκούνται εντατικά είτε και για τους προχωρημένους.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι ότι το κολύμπι έχει το μικρότερο ποσοστό κακώσεων σε σχέση με το υπόλοιπα αθλήματα, ενώ, εκτός από τη δροσιά που «χαρίζει», ενισχύει τη σωματική και ψυχική υγεία.
Το μυστικό κρύβεται στην άνωση του νερού, που ωθεί το σώμα προς τα πάνω. Με αυτόν τον τρόπο, το βάρος μειώνεται και έτσι δεν καταπονούνται υπερβολικά οι μύες και οι αρθρώσεις.
Την ίδια στιγμή, ασκούνται όλες οι μυϊκές ομάδες, όπως οι ώμοι, η πλάτη, οι κοιλιακοί, τα πόδια και οι γλουτοί, ενώ λόγω της αντίστασης του νερού στην κίνηση, αυξάνεται και η δύναμη του σώματος.

Οφέλη στην υγεία

Καρδιά από ατσάλι
Η κολύμβηση ενισχύει την καλή λειτουργία της καρδιάς. Έρευνες αποδεικνύουν πως οι κολυμβητές έχουν πολύ λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κάποια καρδιακή νόσο.

Μυϊκή ενδυνάμωση
Το νερό, καθώς είναι δώδεκα φορές πιο πυκνό από τον αέρα, δημιουργεί περισσότερη αντίσταση κι έτσι οι μύες δυναμώνουν περισσότερο.

Απώλεια βάρους
Υπολογίζεται ότι με 30 λεπτά κολύμβησης «καίγονται» 260 θερμίδες.
Παράλληλα, οι χαμηλές θερμοκρασίες του νερού, ενεργοποιούν τον μεταβολισμό και τα αποθεματικά λίπους μειώνονται πιο γρήγορα.

Καταπολεμά το άσθμα
Το κολύμπι, όπως και άλλες αερόβιες ασκήσεις, δυναμώνει τους πνεύμονες, όπως κατέδειξε έρευνα του McMaster University. Σύμφωνα με μια άλλη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Respirology, όταν μια ομάδα παιδιών που έπασχαν από άσθμα, ολοκλήρωσε ένα πρόγραμμα εκμάθησης κολύμβησης έξι εβδομάδων, η αναπνοή τους είχε βελτιωθεί σημαντικά.

Ιδανική για ασθενείς με διαβήτη
Η κολύμβηση είναι μια μορφή αερόβιας άσκησης, ιδανική για ασθενείς με διαβήτη τύπου 2, καθώς δεν ασκείται ένταση στις αρθρώσεις. Με την τακτική άσκηση μειώνονται τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, ενώ επιπλέον, η κολύμβηση συμβάλλει στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας που είναι συνήθως συνοδός πάθηση του σακχαρώδη διαβήτη. Συνίσταται έως 3 φορές την εβδομάδα, με διάρκεια τουλάχιστον 30 λεπτά κάθε φορά.

Σώμα… λάστιχο!
Το νερό είναι ένα από τα καλύτερα μέσα για την αύξηση της ευλυγισίας, αφού επιτρέπει στις αρθρώσεις να παραμένουν χαλαροί και ελαστικοί.
Ειδικά για όσους ασκούνται με βάρη, η κολύμβηση κρίνεται απαραίτητη, καθώς έτσι οι αρθρώσεις τους χαλαρώνουν και το σώμα γίνεται πιο ελαστικό.

Ανεβάζει τη διάθεση
Σύμφωνα με το Centers for Disease Control and Prevention (CDC), η άσκηση στο νερό ανεβάζει τη διάθεση, αφού κατά τη διάρκειά της απελευθερώνονται οι ενδορφίνες ή αλλιώς οι ορμόνες της ευτυχίας.
Παράλληλα, η χαλάρωση που προσφέρει το νερό στους μυς, προσφέρει στον οργανισμό αποτελέσματα αντίστοιχα με αυτά της γιόγκα.

Περισσότερα χρόνια ζωής
Υπάρχουν αρκετές ενδείξεις ότι η κολύμβηση βοηθά στην επιμήκυνση της ζωής. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καρολίνας συμπέραναν πως όσοι κολυμπούσαν είχαν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, κατά μέσο όρο, από τους δρομείς, τους περιπατητές και τους άνδρες που δεν ασκούνταν καθόλου.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE