Ποια πασχαλινή λιχουδιά, τσουρέκι ή κουλουράκια έχει περισσότερες θερμίδες;

Είναι δύσκολο για τον καθένα να συγκρατηθεί στις λιχουδιές του Πάσχα, στα κουλουράκια και στο τσουρέκι. Με την εμφάνισή τους, έρχονται και οι σκέψεις, για το ποια από αυτές τις λιχουδιές έχει λιγότερες θερμίδες.

Οι διατροφολόγοι επισημαίνουν ότι οι ακραίες στερήσεις συνήθως έχουν αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά και πολλές φορές, μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά και την υγεία, Η πιο σωστή μέθοδος είναι.. λίγο από όλα. Το Πάσχα όμως, ποια λιχουδιά είναι έστω και λίγο καλύτερη, το τσουρέκι ή τα κουλουράκια; Μία μερίδα των 100 γραμμαρίων τσουρέκι, έχει 386 kcal ενέργεια, 7,4g πρωτεΐνες, 101mg χοληστερόλη, 63,2g υδατάνθρακες και 12,4g ολικά λιπίδια. Αντίστοιχα, μία μερίδα των 100 γραμμαρίων κουλούρια, έχει 374 kcal ενέργεια, 10,1g πρωτεΐνες, 99mg χοληστερόλη, 68,8g υδατάνθρακες και 7,7g ολικά λιπίδια.

ν και στις δύο περιπτώσεις, οι τιμές είναι λίγο.. τσιμπημένες, "νικητής" φαίνεται να είναι το τσουρέκι, που έχει ελάχιστα αυξημένες τις τιμές του. Όμως, και τα δύο περιέχουν συστατικά που επιδρούν θετικά στην υγεία. Από τη μία, το τσουρέκι περιέχει μαχλέπι, το "μαγικό" συστατικό που του δίνει την ιδιαίτερη μυρωδιά. Το μαχλέπι, λόγω ορισμένων πικρών ουσιών που περιέχει, διαθέτει τονωτικές και χωνευτικές ιδιότητες. Η μαστίχα έχει θεραπευτική δράση για το στομάχι, αντισηπτικές ιδιότητες και βοηθάει στην επούλωση των πληγών. Τέλος, η μαγιά είναι πλούσια σε χολίνη και βιταμίνες, που τονώνουν το νευρικό σύστημα και το μεταβολισμό.

Από την άλλη, τα κουλουράκια είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και βιταμίνη Ε, λόγω του ελαιόλαδου και συμβάλλει στη μείωση της πιθανότητας δημιουργίας αθηρωματικής πλάκας και του κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις. Το αλεύρι είναι πλούσιο σε βιταμίνες Β, που συμβάλλουν στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού, στην ενίσχυση της μνήμης και της πνευματικής διαύγειας. Όμως, τα κουλουράκια περιέχουν και αρκετή ζάχαρη, που η υπερβολική κατανάλωσή της έχει συνδεθεί με παχυσαρκία, καρδιαγγειακά προβλήματα και καρκίνο. Τόσο το τσουρέκι, όσο και τα κουλουράκια, είναι "θερμιδικές βόμβες". Οι διατροφολόγοι επισημαίνουν ότι πρέπει να προσέχουμε πώς τα καταναλώνουμε για να μην παίρνουμε ακόμη περισσότερες θερμίδες. Μάλιστα, προτείνουν να τρώμε μία φέτα τσουρέκι ή ένα κουλουράκι το πρωί με ένα ποτήρι γάλα χαμηλών λιπαρών.

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE