Τους πρώτους στον κόσμο τεχνητούς νευρώνες πάνω σε ένα τσιπάκι πυριτίου πλάτους λίγων χιλιοστών, οι οποίοι συμπεριφέρονται σχεδόν σαν τους πραγματικούς στον εγκέφαλο, δημιούργησε μια διεθνής ομάδα επιστημόνων. Το επίτευγμα ανοίγει νέες δυνατότητες για τη δημιουργία βιοηλεκτρονικών ιατρικών συσκευών και εμφυτευμάτων που θα βοηθήσουν στη θεραπεία χρόνιων παθήσεων, όπως η καρδιακή ανεπάρκεια, η νόσος Αλτσχάιμερ και άλλες νευροεκφυλιστικές παθήσεις, η παράλυση κ.α.

 

Οι ερευνητές από τη Βρετανία, την Ελβετία και τη Νέα Ζηλανδία, με επικεφαλής τον καθηγητή Αλέν Νογκαρέτ του Τμήματος Φυσικής του βρετανικού Πανεπιστημίου του Μπαθ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature Communications", ανέπτυξαν βιονικούς νευρώνες που μπορούν να ανταποκρίνονται στα ηλεκτρικά σήματα του νευρικού συστήματος όπως οι βιολογικοί νευρώνες και με τη σειρά τους να στέλνουν κατάλληλα σήματα σε άλλα νεύρα, στους μυς και στα όργανα του σώματος, κάτι που υπήρξε στόχος της ιατρικής έρευνας εδώ και δεκαετίες.

 

Έτσι, ανοίγονται νέοι δρόμοι για τη θεραπεία παθήσεων όπου οι νευρώνες δεν δουλεύουν σωστά ή έχουν καταστραφεί. Οι τεχνητοί νευρώνες θα μπορούν να εμφυτεύονται και να αντικαθιστούν τα μη λειτουργικά κυκλώματα των φυσικών νευρώνων. Για παράδειγμα, στην καρδιακή ανεπάρκεια οι νευρώνες στη βάση του εγκεφάλου δεν ανταποκρίνονται σωστά στα ερεθίσματα του νευρικού συστήματος, με αποτέλεσμα να μη στέλνουν στην καρδιά τα κατάλληλα ηλεκτρικά σήματα, η οποία έτσι δυσλειτουργεί.

 

Οι νέοι νευρώνες από πυρίτιο μιμούνται με μεγάλη ακρίβεια (πάνω από 94%) τους πραγματικούς, όπως έδειξαν τα πειράματα σε ζώα. «Έως τώρα οι νευρώνες ήσαν σαν ένα μαύρο κουτί, όμως κατορθώσαμε να ανοίξουμε αυτό το μαύρο κουτί να κοιτάξουμε μέσα, βρίσκοντας μια μέθοδο να αναπαράγουμε τις ηλεκτρικές ιδιότητες των πραγματικών νευρώνων με μεγάλη λεπτομέρεια», δήλωσε ο Νογκαρέτ.

 

Οι τεχνητοί νευρώνες χρειάζονται μόνο 140 νανοβάτ ενέργειας, πράγμα που διευκολύνει πολύ την ενσωμάτωση τους σε βιοηλεκτρονικά κυκλώματα προς εμφύτευση στο σώμα, όπως «έξυπνους» βηματοδότες.

Μέχρι σήμερα ξέραμε πως η παχυσαρκία είχε βλαπτικές συνέπειες για την καρδιά, τους πνεύμονες, το συκώτι και τα άλλα σημαντικά όργανα του σώματος. Μια νέα μελέτη ρίχνει ωστόσο φως στον αντίκτυπο της παχυσαρκίας στον ανθρώπινο εγκέφαλο. Εκεί όπου φάνηκε δηλαδή πως οι εγκέφαλοι των παχύσαρκων εφήβων τείνουν να εμφανίζουν σημάδια βλάβης.

Ορατές αλλοιώσεις στον εγκέφαλο δηλαδή που μπορεί να επηρεάζουν τη γνωστική και συναισθηματική λειτουργία.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σάο Πάολο μίλησαν στο συνέδριο «Annual Meeting of the Radiological Society of North America» για τα ευρήματά τους, τις μαγνητικές τομογραφίες στους εγκεφάλους 59 υπέρβαρων και 61 φυσιολογικού βάρους εφήβων.

Η μελέτη, που περιμένει τη δημοσίευσή της, βρήκε πως οι υπέρβαροι έφηβοι εμφανίζουν βλάβες στο μεσολόβιο, την πυκνή δέσμη νευραξόνων που επιτρέπει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των δύο ημισφαιρίων του εγκεφάλου. Αλλοιώσεις ανιχνεύτηκαν και σε άλλες εγκεφαλικές δομές.

«Οι εγκεφαλικές αλλαγές που βρέθηκαν σε παχύσαρκους εφήβους συνδέονται με βασικές περιοχές που είναι υπεύθυνες για τον έλεγχο της όρεξης, των συναισθημάτων και των γνωστικών λειτουργιών», είπε χαρακτηριστικά η Pamela Bertolazzi της έρευνας.

Δεν είναι η πρώτη μελέτη που συσχετίζει την παχυσαρκία με τις βλάβες στον εγκέφαλο. Είναι ωστόσο η πιο αποφασιστική ως τώρα

Η νικοτίνη προκαλεί ταχεία αύξηση της πίεσης του αίματος και σοβαρές βλάβες στους πνεύμονες. Επιπλέον, ακόμη και αν κάποιος σταματήσει το κάπνισμα, η επίδραση της νικοτίνης μπορεί να διαρκέσει για χρόνια.

Κάπνισμα - Η υγιεινή διατροφή και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορεί να σας βοηθήσουν να εξαλείψετε τη νικοτίνη από τον οργανισμό σας. Ορισμένες τροφές περιέχουν συστατικά τα οποία βοηθούν τον οργανισμό να καταπολεμήσει και να απομακρύνει με φυσικό τρόπο τα κατάλοιπα της νικοτίνης.

Δείτε τις 6 καλύτερες τροφές που θα σας βοηθήσουν να αποβάλλετε τη νικοτίνη από το σώμα σας:

    Μπρόκολο: Είναι πλούσιο σε βιταμίνες C και Β5. Το κάπνισμα μειώνει τα επίπεδα της βιταμίνης C στον οργανισμό. Προσπαθήστε να καταναλώνετε περισσότερο μπρόκολο για την εξάλειψη της νικοτίνης από τον οργανισμό σας.

    Πορτοκάλια: Ο χυμός πορτοκαλιού είναι πλούσιος σε βιταμίνη C. Η τακτική κατανάλωση πορτοκαλιών θα ενισχύσει το μεταβολισμό σας και θα μειώσει το στρες, το οποίο είναι “διακόπτης” επιθυμίας για νικοτίνη από ένα εξαρτημένο άτομο.

    Χυμός καρότου: Εάν καπνίζετε, τότε θα πρέπει να γνωρίζετε ότι κάθε φορά που ανάβετε ένα τσιγάρο η νικοτίνη παραμένει στο σώμα σας για τρεις ημέρες. Η νικοτίνη προκαλεί, επίσης, βλάβες στο δέρμα σας. Ο χυμός καρότων είναι καλός για το δέρμα και είναι πλούσιος σε βιταμίνες Α, C, Κ και Β, που έχουν αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματικές στην απομάκρυνση της νικοτίνης από τον οργανισμό.

    Σπανάκι: Το σπανάκι είναι ένα από τα καλύτερα λαχανικά για την υγεία, διότι δεν είναι μόνο πλούσιο σε βιταμίνες, αλλά περιέχει επίσης μεγάλες ποσότητες φολικού οξέος.

    Ακτινίδια: Αυτό το “θαυματουργό” φρούτο θα σας βοηθήσει να εξαλείψετε τη νικοτίνη από το σώμα σας. Τα ακτινίδια είναι πλούσια πηγή βιταμινών Α, C και Ε. Όταν καπνίζετε, τα επίπεδα αυτών των βιταμινών μειώνονται.

    Νερό: Το κάπνισμα αφυδατώνει το σώμα σας. Σύμφωνα με πολλές έρευνες, με άφθονο πόσιμο νερό μπορείτε να σταματήσετε το κάπνισμα και να αποβάλλετε τη νικοτίνη από τον οργανισμο σας

 

iatropedia.gr

Η καθημερινή διατροφή δημιουργεί -όπως είναι φυσικό- εντερικά αέρια. Εκείνα έχουν την τάση να μένουν στάσιμα μέσα στο έντερό μας, διογκώνοντας την κοιλιά μας και κάνοντάς μας να νιώθουμε άβολα. Για να βοηθήσουμε τα αέρια να κινηθούν πιο γρήγορα προς την έξοδο, το μόνο που χρειάζεται είναι κοινός νους. Όταν θέλουμε να ξεμπλοκάρουμε κάτι που έχει κολλήσει, το πετυχαίνουμε υποχρεώνοντάς το να κινηθεί. Οι κατάλληλες κινήσεις θα εκκενώσουν γρήγορα το έντερο από τα αέρια. Κάντε τις ακόλουθες ασκήσεις φροντίζοντας να απομονωθείτε κάπου όπου θα είστε ήρεμοι.

Βαθύ κάθισμα

Ξεκινώντας από όρθια θέση, κάντε βαθύ κάθισμα. Προσπαθήστε να φέρετε τους γλουτούς σας όσο γίνεται πιο κοντά στο έδαφος. Μετρήστε έως το 10, ξανανεβείτε και επαναλάβετε τρεις φορές. Ενόσω βρίσκεστε σε βαθύ κάθισμα μπορείτε να διατηρήσετε την ισορροπία σας βάζοντας τα χέρια σας στους γοφούς ή κρατώντας μία καρέκλα σε κάθε πλευρά. Αυτή η στάση δημιουργεί φυσική κινητικότητα στο έντερο και βοηθά στην εύκολη εκκένωση των αερίων. Ένα επιπλέον όφελος: καταφέρνετε ταυτόχρονα να ενδυναμώσετε τους γλουτούς σας.

Εμβρυακή στάση

Ξαπλώστε με το σώμα σας γυρισμένο στο πλάι αλλά σε ευθεία θέση, πρώτα στη μία μεριά, μετά στην άλλη. Κάθε φορά που στρέφετε τον κορμό, μαζέψτε τα γόνατά σας και κολλήστε τα στο στήθος. Μετρήστε μέχρι το 10 και επαναλάβετε τρεις φορές. Ομοίως και αφού γυρίσετε από την άλλη πλευρά. Αυτή η στάση είναι ιδανική ώστε να προχωρήσουν τα αέρια προς από το έντερο προς την έξοδο.

Στήριξη σε γόνατα και στήθος

Γονατίστε στο κρεβάτι και σκύψτε έτσι ώστε οι ώμοι σας να ακουμπούν στο στρώμα. Αυτή είναι η στάση που χρησιμοποιείται για να κάνουμε κλύσμα. Μετρήστε μέχρι το πέντε. Αυτή τη φορά δε θα είναι το σωληνάκι του κλύσματος που θα εισέλθει στο σώμα σας, αλλά τα αέρια που θα εξέλθουν.

Πηγή: ygeiamou.gr

 Το λυκοπένιο, η αντιοξειδωτική ουσία που περιέχεται στις ντομάτες, μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του σπέρματος και την ανδρική γονιμότητα, σύμφωνα με μια νέα μικρή βρετανική επιστημονική έρευνα.

 

Οι άνδρες που συμμετείχαν στη μελέτη και έπαιρναν κάθε μέρα ένα συμπλήρωμα με λυκοπένιο, ισοδύναμο με δύο κουταλάκια συμπυκνωμένου πουρέ ντομάτας, είχαν καλύτερη ποιότητα σπέρματος. Η μελέτη έγινε σε μικρό αριθμό υγιών ανδρών (56), γι' αυτό πρέπει να επιβεβαιωθεί τόσο σε μεγαλύτερο πληθυσμό, όσο και σε άνδρες με προβλήματα υπογονιμότητας.

 

Ο υγιεινός τρόπος ζωής και διατροφής, τα χαλαρά εσώρουχα, η αποφυγή του αλκοόλ και του στρες είναι βασικές συμβουλές για τους άνδρες με προβλήματα γονιμότητας. Σταδιακά κερδίζει έδαφος η ιδέα ότι ορισμένες τροφές βοηθούν το σπέρμα.

 

Το λυκοπένιο, όπως η βιταμίνη Ε και ο ψευδάργυρος, στα οποία έχει κυρίως εστιαστεί η έρευνα μέχρι σήμερα, λειτουργούν αντιοξειδωτικά, εμποδίζοντας την οξείδωση, άρα και τη βλάβη των κυττάρων. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες έχουν επίσης συνδεθεί με οφέλη για την καρδιά και κατά του καρκίνου.

 

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σέφιλντ, με επικεφαλής την ειδική σε θέματα διατροφής δρα Λιζ Ουίλιαμς, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ευρωπαϊκό περιοδικό "European Journal of Nutrition", σύμφωνα με το BBC, χρησιμοποίησαν ένα συμπλήρωμα με λακτολυκοπένιο, επειδή το λυκοπένιο των τροφών απορροφάται πιο δύσκολα από το σώμα. Οι άνδρες της μελέτης θα έπρεπε να τρώνε δύο κιλά ντομάτες τη μέρα για να πάρουν την ισοδύναμη ποσότητα των 14 μικρογραμμαρίων λυκοπένιου καθημερινά.

 

Από τους συμμετέχοντες στη διάρκειας 12 εβδομάδων κλινική μελέτη, μια ομάδα ανδρών -τυχαία επιλεγμένων- έπαιρνε χάπι λακτολυκοπένιου και μια άλλη ένα εικονικό χάπι (πλασίμπο). Ο έλεγχος του σπέρματος πριν, στη διάρκεια και μετά το τέλος της έρευνας έδειξε ότι οι άνδρες της πρώτης ομάδας είχαν την ίδια συγκέντρωση σπερματοζωαρίων, αλλά σπέρμα με καλύτερη μορφολογία και κινητικότητα (πόσο γρήγορα «κολυμπά» ένα σπερματοζωάριο), κάτι που ευνοεί τη γονιμοποίηση του ωαρίου.

 

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

  1. ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. LIFE STYLE